Jordbærpiken

Heejj bloggen ♥ Hadde kjøretime fra klokka åtte i morrest, så null skole på meg i dag. Fri på både onsdag og fredag denne uka, deet er ikke værst. Hadde gruet meg helt jævlig til den kjøretimen da. Skulle finne fram til 8 punkter på et kart over Trondheim, alt fra Jernbanestasjonen til Malvik skole og Jonsvatnet. Men til tross for min retningssans og manglende evne for orientering, gikk det veldig greit. (Tusen takk til min beste venn GPS).

Da jeg kom hjem var jeg så glad, så jeg bare måtte lage meg noe godt. Prøvde å finne på en sunn variant av jordbærmilkshake, noe som ble veldig vellykket. Jordbærmilkshake er faktisk så undervurdert. Alle tenker automatisk at sjokolade er så mye bedre, men serr dere må bare prøve denne. Jeg vet det finnes flere jordbærpiker der ute! Bare følg oppskriften under.

Hemmeligheten er en frossen banan. Kutt en banan i biter og legg på et fat i fryseren i noen timer eller over natten. Det gir tykkelsen som erstatter vanlig iskrem. Bland banan, jordbær, vaniljeyoghurt, melk og honning i en blender til den får en deilig konsistens. Jeg synes nesten jo tykkere, jo bedre. Det varierer dere selv med hvor mye melk dere velger å bruke. Jeg brukte litt akasjehonning som søtning. Prøv dere fram!

Skal ikke noe spesielt denne helga, annet enn å spille et par håndballkamper og litt sånt. Hvis dere har noen forslag eller ønsker til hva dere vil se og høre om på bloggen, så skader det ikke å legge igjen en kommentar ♥ God helg!

10 kommentarer

Siste innlegg