Sjokosøndag

For en herlig søndag det har vært! De beste søndagene er de der jeg egentlig ikke har noen ting jeg må gjøre. Så etter en liten kjøretur i byen med pappa, kom jeg hjem til et hus fullt av rykende, ferske sjokolademuffinser. Ble ekstra glad da jeg i tilegg fant ut at klokka ikke var så mye som fire, men bare tre. Klokka skal jo stilles tilbake en time i dag, så plutselig ble dagen mye lengre. Som planlagt satte jeg og Pernille oss ned med en film, Non-Stop. Jeg synes den var dritbra, elsker sånne intense actionfilmer, der det alltid skjer noe.

Jeg lagde meg også litt sunn snacks til filmen. Peanut butter cup cookies, jeez det var godt. Smakte som klumpene i Peanut Butter Cup- Ben&Jerrys’en. Det var også veldig enkelt, tok typ fem min. Slik gjør dere:

♥ 90 g peanøtter

♥ 30 g havregryn

♥ 5 steinfrie dadler 

♥ 1 ss sukrin gold, eller annen søtning

♥ 10 g cocosa (sunnere alternativ til smør) eller vanlig smør

Bland alle ingrediensene utenom smør i en blender og miks til en smuldrete blanding. Ta blandingen i en bolle og bland inn det smelta smøret. Bruk hendene og form små klumper som dere klemmer litt flate. Viktig at de ikke blir for tynne for da blir det vanskelig å få dem av etterpå. Så smelter dere litt mørk, evt sukkerfri sjokolade og smører oppå kjeksene og setter dem deretter på et fat i fryseren i 20-30 min. Det kan være litt vanskelig å få dem av fatet etterpå, jeg brukte en skarp kakespade. Noen av dem ble delt i litt mindre biter, som dere ser på bildet over. Smaker akkurat like godt da!

Ha en fin kveld! ♥

13 kommentarer
    1. Så utrolig godt ut!!
      Men kokosolje (Cocosa) inneholder ganske mye mettet fett, så dessverre ikke sunnere alternativ enn smør!!

    2. Du kan vell ikke tilfeldigvis oppskriften på cookie dough også? Jeg tåler ikke nøtter også elsker jeg ben&jerry’s , så jeg spiser som regel cookie dough og de bitene i isen er rågode, så om du kan oppskriften på cookie dough klumpene ville det vært kult 🙂 ELSKER BLOGGEN DIN! stå på fine mathilde

    3. Hei!
      Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no, slik at vi kunne koble til den.
      Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett.
      Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine blogger og nettsteder.
      For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen
      Legg vår Widget og bloggen din vil bli vist på vår topp liste!
      Ha en fin dag!
      Vennlig hilsen,
      Elin
      Alleoppskrifter.no

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg