sunn og god eplegrøt!

Hei! For en stund siden var jeg på matmarked i byen og jeg fikk selvfølgelig sneket med meg noen oppskrifter. Blant annet denne havregrøten som ikke trenger å kokes! Den skal altså spises kald, og den er såå god!

Det dere trenger er

♥ 6 dl store havregryn

♥ 4 dl eplejuice

♥ 2 dl gresk yoghurt

♥ 1 eple

♥ en neve nøtter (mandler, valnøtter)

Slik gjør dere

Bland havregryn og eplejuice i en bolle med lokk (eller plastfolie) og sett i kjøleskapet i en til to timers tid, til havregrynene har svellet og trukket inn i vesken. Rasp et eple og ha i bollen. Bland inn yoghurten. Dere kan bruke enten naturell yoghurt eller med vaniljesmak. Med vanilje blir den naturligvis søtere, noe jeg synes er ekstra godt. Hakk opp noen nøtter og dryss over rett før servering.

Grøten er veldig mektig og oppvekkende, så den passer perfekt til skolemat eller frokost. (Jeg lagde den kvelden før og lot den stå i kjøleskapet over natten). Dette var skolematen min i dag:

Noen som tør å prøve?

18 kommentarer

Siste innlegg