det skjeve tårn i pisa

Hei igjen! Hvis dere har forstatt meg rett så vet dere at cruiset stoppet i forskjellig byer hver dag. Og en av dagene stoppet det i La Spezia i Italia. Da tok vi selvfølgelig turen til Pisa i Toscana som tok en time i bil, og deer ventet intet annet enn det skjeve tårn i pisa. Og det var skjevt!! Hahah seriøst. Noen som har vært der?

Det går faktisk an å gå opp i tårnet, bare 294 trinn hehh. Når vi kom dit var det overraskende liten kø for å komme opp i forhold til mengen av mennesker som var der. Så vi stilte oss i køa lykkelige og uvitne om at det var så fullbooket at neste ledige omvisning var om fleere timer hahah.

Det krydde av folk som sto å lente seg i lufta for å få de spektakulære bildene der de liksom lener seg til tårnet.

Når vi kom tilbake til cruiset kjøpte vi oss (eller fikk da hehe, siden det var inkludert) hver vår fantastisk søte cupcake. De hadde utrolig nok masse utvalg av glutenfrie, og dermed var matholck i lykkerus.

Noen som ble fristet av de søte cupcakesene? cupcakesa? cupkakene? hahahaha hade

13 kommentarer
    1. Så fine bilde Mathilde : ) jeg elsker bloggen din : ) håper du få deg en fin kveld videre : ) hei <3

    2. Var i Italia for ca. og en halv uke siden, og da var vi innom Pisa. Enig med deg i at det var veldig skjevt!

    3. Kan du skrive et eget innlegg eller noen setninger om hvrdan det var med glutenfri mat og alternativer på menyen/resturantene?
      Har vært på cruise før, og navnet “win jammer” elns høres vel kjent ut om du var med med royal caribien? visste ikke om allergien min da, men nå som jeg har fått påvist cøliaki, kunne du skrevet litt om utvalget av glutenfri varer de har osv? Skal kanskje dit til høstferien, så hadde vært såå digg om du kunne skrevet litt om det! Eller svare om det på denne komentaren i såfall? tusentakk på forhånd:)

    4. Hanna: Hei! Jeg kan prøve å få til et sånt innlegg, men i tilfelle det ikke skulle komme ut i nærmeste framtid så svarer jeg kjapt på kommentaren din. Jeg spiste på winjammer omtrent hver dag, og de bruker desverre ofte hvetemel i diverse sauser og desserter. Det pappa gjorde var å spørre hver dag om å få en slags omvisning rundt i buffeen og få vite hva som var glutenfritt. Dessuten så begynte de etterhvert å tilby seg å lage egne ting til meg. Foreksempel hvis de serverte kylling med en saus jeg ikke tålte, kunne de lage et rent kyllingbryst til meg. De hadde også faktisk glutenfri pasta og pizza. Men de glutenfrie produktene blir av en eller annen grunn ikke satt ut i buffeen, så det er viktig at du spør om det. Hvis du lar dem vite at du har cøliaki så blir alt mye enklere. Ellers så var ikke cruise noe problem for meg i det hele tatt. Og for å se det på den lyse siden så er glutenfri mat sunnere mat. Mindre doser av brød, sauser og kaker er med på å skape en litt sunnere ferie 🙂

    5. I was in Pisa 3 weeks ago. Glad to see it was still leaning…..lol. So many people when I was there. One good thing was the Burger King. I was so tired of eating pasta .hahaha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg