ny vinterjakke

Heii! Som jeg nevnte i forrige innlegg så har jeg kjøpt meg vinterjakke! Hadde ikke trodd at i den andre butikken vi kom inn i så fant jeg den perfekte jakka. Ettersom jeg er så ubesluttsom og som regel angrer meg etter jeg har kjøpt meg noe dyrt så gikk jeg the easy way og kjøpte en som er veldig lik den jeg hadde i fjor haha. Call me crazy buut, jeg var veldig komfortabel i min forrige jakke så da vet jeg hvertfall at jeg blir det i år også. Den er heller ikke sååå lik, det er bare fargen, og den fargen elsker jeg, dessuten er det en mye finere og mer femi form på den nye. Den er fra Peak og kostet 4000 kr, noe som egentlig er en veeldig bra pris for en fin vinterjakke spør du meg. Man får jo nesten to slike for prisen av en Goose liksom.

OG BARE FOR Å FÅ DET KLART, hooly shit så mange sinte kommentarer jeg fikk etter jakke-innlegget mitt. Denne jakka har ikke ekte pels!!!! Jeg har heller aldri eid en jakke med ekte pels så plis chill out.

Hva synes dere om jakka?♥

35 kommentarer
    1. Hvorfor koster den 4000 kr hvis ikke pelsen er ekte?
      Du kledde den suuuper godt! Du er nyyydelig, Mathilde!! <3

    2. jeg er også nyskjerrig på hvorfor den var så “dyr” i pris hvis det ikke er ekte pels på den?? den var utrolig flott, ønsker meg en slik i samlingen! <3

    3. Men du reklamerte jo om jakker med ekte pels? Du sa også at du godt kunne hatt en av de med ekte pels. Skulle ønske alle som bruker pels hadde blitt skinnet levende akkurat som dyrene som lider bare fordi du skal ha litt pels på hetta. Jakka du har nå var også dritstygg.

    4. Enig med deg over her.. De som bruker ekte pels bør bli flådd levende .. Bra du ikke kjøpte ekte pels da hvis det er sant. Men virker som du ikke har noe i mot dyreplageri så jeg skal ikke innom denne bloggen mer..

    5. Til dere ett par rader ovenfor. Først vil jeg si at det er bra at dere er engasjerte i det at dyr bør behandles på en respektabel måte, men å si at de som produserer jakker med pels burde dø virker igjen som en utrolig urelevant og grotesk tankegang. Jeg skjønner at dere har blitt påvirket av media og deres måte å fremstille pelsindustrien på, hvor en prosentandel av eierne ikke behandler dyrene riktig. Det jeg vil frem til er at selv om dere er engasjerte, vær så snill å uttrykk dere på en annen måte.
      NB, det å slenge på “jakka var stygg” eller “jeg kommer aldri innom bloggen her igjen” blir bare for dumt. Skriver dere det fordi dere bloggeren skal bli deppa eller lei seg, eller for at andre skal bli påvirket av dere. Tenk litt, please!
      Synes jakka var fin jeg 🙂

    6. Altså.. Grotesk? Er det noe som er grotesk her så er det hvordan dyrene blir behandlet. Og at en liten prosentdel av dem lider stemmer vell ikke helt. Er nok litt mer en det og alle av dem blir jo holdt fanget og drept.. Men uansett grunnen til at man kanskje kommentere på den måten er kanskje på grunn av at man har et STORT hat til pels..

    7. Er det noe som er grotesk, så er det isåfall hvor fuuuucking stuuuupid shitkidsene er idag. Vræler for fulle lunger uten å ha peiling på hva det går i. Inntil dere faktisk VET at denne jakken er av ekte pels, shut the fuck up. Mathilde: jakken var kjempeflott, du kledde både farge og snitt!! 🙂 Og for de av oss som har råd til å kjøpe det vi ønsker for så dyrt som vi ønsker, gjør det. Dere som ikke kan kjøpe så dyrt, spar opp penger, vær misunnelig eller move on!!! Jeg jobber for å få pengene mine, og unner meg det jeg vil ha når alt annet er betalt. Og for de som rett og slett bare har penger: so what? Er deres penger og deres rett til å bruke dem der de vil. Foreldre som faktisk kan la barna sine kjøpe det de ønsker har gjort en god jobb.
      Og til numnut’en som spør “hvordan kan jakken være dyyyyyyr hvis det ikke er peeeeeeeeeeeeeeels”: vel, diverse ymse fabrikater som skal ha egenskapene vindtett og vanntett opp til forskjellige høyder, vokser nødvendigvis ikke på trær. Det skal gjerne flere lag til for å få den perfekte tykkelsen som skal være begge deler, og noen skal også ha lønn for å lage den. I tillegg kommer det Mva på varer i Norge. Når du blir litt voksen og får litt mer kunnskaper (noe jeg tviler sterkt på), så klarer du gjerne å tenke deg fram til sånt selv!
      Ha en fin dag folkens!

    8. Veldig voksent av den som sa at “de som bruker ekte pels bør bli flådd levende”. Da er du søren meg ikke et HAKK bedre enn de som lager pels!! Og er enig med Maria, kan ikke folk få bruke så lite eller mye penger de vil på en jakke eller hva det måtte være? Hvorfor skal det bry og sjokkere dere at hun har kjøpt en dyr jakke? Da hadde dere jo DØDD om dere så mine klær! Kvalitet koster faktisk mer enn det crappet fra H&M, og BTW så synes jeg det er idiotisk og kvalmende å se dere som er sååååååååå opptatt av dyrenes velferd, samtidig regelrett DRITE I andre MENNESKERS velferd. For dere lar jo ikke være å handle i diverse billige kjedebutikker gjør dere vel, selv om andre mennesker har LIDD for å produsere dem?? Dødd fordi den råtne fabrikken de jobbet i kollapset?? ÅÅÅÅÅ er jo bare snakk om mennesker for dere… det er jo DYRENE dere bryr dere om, er ikke så nøye om mennesker blir flådd levende (tydeligvis!!) eller dør for at dere skal få dere nok en tskjorte til 99,- bare DYRENE har det bra….
      Bare så det er sagt så er jeg ikke for dyreplageri i DET HELE TATT og har ingenting med pels på, men å si at de som bruker pels bør bli flådd levende er… EKSTREMT uintelligent, og ikke minst veldig skremmende. Hjelper ikke å unnskylde med at man har et stort hat til pels, det er uansett ikke greit å si sånt.

    9. Også har vi familien min som nektet meg å kjøpe svea på salg til 2500.. Hahah, jeg syntes 4000 er mye for en jakke, men man må jo nesten investere mye for å overleve Vintern i Norge.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg