middagstips by (mat)holck

Hei! Da tenkte jeg utrolig nok å komme med et enkelt middagstips. Det er egentlig bare helt vanlig laks, bare tilberedt på en litt annen måte enn det jeg bruker til vanlig hvertfall. Men det er veldig godt, veldig enkelt og veldig sunt = ikke noe negativt med denne retten altså (vedmindre du ikke liker laks hehe, da er det på tide å begynne å like det) Haha høres ut som jeg blir sponset av grillet laks og holder på å reklamere for det hahaha. Uanseett det dere trenger for en person er:

♥ 1 stk laksefilet

♥ aluminiumsfolie

♥ diverse grønnsaker av eget ønske

♥ smør og rømme

♥ eventuelt potet

Slik gjør dere: Ta en bit aluminiumsfolie og legg laksefileten din oppå. Legg dine oppskjærte grønnsaker oppå og rundt laksen, (jo mere jo bedre) og gjerne krydre med litt forskjellig. Ta deretter litt smør på laksen for at den ikke skal bli tørr, det blir ekstra godt om du tar på litt rømme også.

Når du har kommet så langt er det bare å pakke sammen laksen inni folien og legge den på grillen i ca 10-15 min.

Nå har jeg desverre ikke et ‘etter-bilde’ men det får dere lage dere selv! Ble helt nydelig mat, og dere ser vell på gjengen under at de koset seii. Anbefaler dere å ha noe potet vedsiden av, enten stekt, kokt eller grillet haha 🙂

Noen som vil prøve det?

9 kommentarer
    1. vi bruker å spise det til middag, bare at vi bruker forskjellige typer fisk inni (f.eks laks, torsk og sei i samme “pakke”) også pleier vi å ha det i ovnen istedetfor grillen! veldig godt og sunt 🙂

    2. Vi pleier faktisk å lage dette på sommeren, men vi pleier å ta fisken og smøre olje på og ta salt og pepper på. Så lager vi agurksalat og har poteter og rømme inntil. Det er faktisk utrolig godt! 🙂
      Det hadde vært utrolig koselig om du ville sjekke ut min blogg. Leser bloggen din hver eneste dag, så det hadde vært koselig om du ville ta en skikk på min.. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg