filmanbefalinger

Hver gang jeg skal leie film så ender jeg opp med å vandre i videosjappa i timesvis uten å finne en eneste film som ser bra ut. Og jeg ser ikke bort i fra at det er flere som meg der ute, så derfor vil jeg anbefale de filmene jeg liker best i forskjellige sjangrer. Dette er jo for det meste gamle filmer av en eller annen grunn, men jaja jeg håper dere liker den.

Grinefilmer

Jeg har ikke sett så ekstremt mange grinefilmer, men de tre over her  har jeg hvertfall sett, og de er såå fine! Griner like mye hver gang haha. Min favoritt er The Last Song.

Komedier

Komedier er helt klart min favorittkategori. Min absolutte favoritt er She’s the Man, hahaha ler sånn når jeg ser den. I flere år har den vært min favoritt, og jeg tror aldri noen film kan komme over den på min liste. 21 Jump Street er også en av de beste jeg vet og nærmer seg toppen. Elsker alle filmer med Channing Tatum og Amanda Bynes. I farten kommer jeg ikke på så veldig mange komedier, men Grown Ups er også kjempemorsom. Flere komedier jeg vil anbefale er Killers og The Bounty Hunter.

Thrillere
Jeg er ikke noe spesielt fan av skrekkfilmer og thrillere, men de tre her er faktisk så sykt bra filmer! Shutter Island så jeg senest i dag, og den er jo bare helt syk. Hvis du ikke liker ‘tenke-filmer’ sånn at du må tenke deg litt til svaret selv osv, så er ikke hverken Inception eller Shutter Island noe for deg. Når jeg tenker meg om så er kanskje ikke Frozen så sykt bra haha, den er bare veldig ekkel. Ikke på en sånn overnaturlig måte, men ja nei den er bare ekkel.

Romantiske Klassikere
Jeg eelsker slike romantiske klassikere! Pretty Woman er helt klart favoritten, jeg husker ikke hvor mange ganger jeg har sett den. Notting Hill handler jo nesten om det samme som Pretty Woman, bare at i denne filmen er det ikke kvinnen som er ‘fattig’, men mannen. I tillegg er det samme skuespiller, Julia Roberts som spiller i begge. Mr and Mrs Smith er jo mer action, men den går jo under klassiker. Andre gamle klassikere som jeg vil anbefale er the Bodyguard og Sleeping with the Enemy.

Action
Her er de beste action filmene jeg vet av, av disse tre liker jeg Salt best. Den eneste grunnen til at jeg så Battleship i første runde var fordi Rihanna er med, men den er egentlig ganske bra. Og Taken er også sykt bra, den handler om at datteren til hovedpersonen blir kidnappet og solgt til prostitusjon og jaa, den anbefales.

Har vi noen felles favoritter? Hvis ikke, hva er deres favoritter?

21 kommentarer

Siste innlegg