south africa


Noen reagerte litt da jeg skrev på twitter at jeg skulle til Afrika i to uker, og at det ikke akkurat er internettilgang der. Eller jeg skrev kanskje ikke at jeg skal til Afrika? Hvertfall så skal jeg det da. Men det er en god stund til, ikke før vinterferien. Men for det første så har jeg ordnet med en ‘reserveblogger’ hihi også blir det jo garantert nydelige bilder fra Afrika når jeg kommer hjem da!

Uansett så har jeg litt blanda følelser når det gjelder Sør-Afrika faktisk. Altså ikke nok med at det ikke er mobildekning eller internettilgang eller at hotellene jeg skal på ligger omtrent midt i jungelen, men i tillegg så finnes det jo en livsfarlig mygg(?!?!) der, og løver, krokodiller og JA YOU NAME IT…… Men jeg gleder meg til å komme litt bort fra kulda i Norge og jeg er sikker på at det er masse fint å oppleve der! Ved mindre jeg blir spist av en løve eller noe da. Hvis dere ser en overskrift i avisa med “norsk jente (16) voldtatt av pirater og kastet til løvene” i mens jeg er der, så er det ingen tvil. Okei la oss ikke håpe det da. hee he

Hva synes dere om Afrika? Noen som vil dit?

53 kommentarer
    1. er du rasist eller?
      hvorfor tenker du det verste?
      du sa ikke at du skulle bli voldtatt da du gikk til spania eller hellas.¨
      NO offence men pass på hva du skriv, du vet ikke kem som leser det.
      STOR FAN, ikke hat meg

    2. Jeg har vært i sør-afrika .) det er utrolig fint der og det er en oplevelse for livet!!! du tar jo masse sprøyter før du drar, så tor ikke myggene er noe farlige da, men er ikke sikker!!

    3. Var i Afrika i sommer, var ingen problemer! Er såååå fint der, du aner ikke. Du vil nok savne mobil og internett litt, men det er så verdt det! Du må få med deg elefantridning og snorkling. Hvis du husker å ta vaksine før du drar, er det ikke farlig med den myggen og alle de rare dyrene.
      Det eneste som kan være litt ekkelt, er mennene som stirrer. De er ikke vant til lyse jenter, så det burde du være litt obs på! Kle deg heller ikke for utfordrende, men ellers, KOS DEG<3

    4. Søk på Capaer Lee på Youtube han er fra Sør Afrika og lager mange kule videoer, der kan jo du se litt hvordan det er + annbefaler å se de!

    5. Jeg har bodd i Afrika i 10 år. Er null stress, er ikke nødvendig å være redd! Jeg har heller aldri blitt syk, voldtatt ellernoe. Men en ting du burde passe på er tyveri, det er det mye av i sør-afrika! håper du koser deg 🙂

    6. Herregud, du er heldig!!! Har hørt at Sør-Afrika er heelt fantastisk. Spennende kultur, kult dyreliv, og nyyydelig natur.
      Du kan ikke gjøre noe annet enn å glede deg, for det blir garantert superbra 🙂
      Neste backpackertur jeg tar, går dit!! 🙂

    7. Vari Kenya-Afrika for snart to år siden og det er en opplevelse for livet! Det at det ikke er internett tilgang og mobildekning er ganske deilig å tenke på mens du er der, for tida går fort når man er ute å reiser og er absolutt viktig å få med seg så mye som mulig. Før du drar til Afrika så må du jo være obs på malaria myggen. Jeg var og kom hjem helt frisk etter turen, og ble ikke bitt av myggen:)

    8. skjønner at du bare spøker , men det kan komme av litt rasistisk for dem som er fra Afrika, voldtatt av arikanske pirater ?? think twice

    9. Blir helt, helt feil og si at Sør-Afrika verken har internett eller mobildekning, og alt det farlige som kan skje der. Selv har jeg vært i Cape Town og Johannesburg, med dekning og internett de fleste stedene. Sør-Afrika er helt land kjære deg og det er ikke like øde overalt. Ja, det finnes farlig mygg og dyr. Ja det kan skje forferdelige ting men det kan også skje overalt, er det finnes flere steder der man er mer utsatt for feks. voldtekt. Nå vet jeg ikke hvor i Sør-Afrika du skal, men jeg vil anbefale deg og være like forsiktig som du hadde vært andre steder, og heller være ekstra obs på tyveri.

    10. Selv har jeg vært i Kenya og Tanzania! Jeg var der nede da jeg var 6 år gammel, og nå er jeg 14. Men jeg husker ABSOLUTT alt fra den turen! Det er helt ubeskrivelig!! En reise du aldri vil glemme, med kjempe flotte, herlige mennesker og dyr i store jungeler og små landsbyer. Vil helt klart tilbake dit en gang. Det er bare å glede seg, ingenting å frykte. Misunner deg virkelig akkurat nå:)

    11. Den farlige myggen Malaria går det an å ta tabletter mot, noe viktig, og da er det ingen mulighet for å få malariajeg var nettopp i Ecuador i tre uker hvor det også var mye malaria og da tok jeg tabletter for det vær dag mens jeg var der før litt før vi dro og da vi kom hjem.. Bare et tips 🙂

    12. Haha, det er jo internett og mobildekning der da. Har vært i Sør – Afrika 2 ganger, en gang i 3 uker og en gang i 3 måneder. Savner afrika hver dag. Det er mange utrolig opplevelser der, og jeg opplevde det ikke som farlig der i det hele tatt. Løver og slikt er jo ikke noe du møter på gata haha, og jeg fikk et bra inntrykk av menneskene. Utrolig mange bra folk der. Vi skal kanskje tilbake i vinterferien, kor i Sør – Afrika ska du? Hadd vært arti å møt andre nordmenn der!

    13. Haha, det er jo internett og mobildekning der da. Har vært i Sør – Afrika 2 ganger, en gang i 3 uker og en gang i 3 måneder. Savner afrika hver dag. Det er mange utrolig opplevelser der, og jeg opplevde det ikke som farlig der i det hele tatt. Løver og slikt er jo ikke noe du møter på gata haha, og jeg fikk et bra inntrykk av menneskene. Utrolig mange bra folk der. Vi skal kanskje tilbake i vinterferien, kor i Sør – Afrika ska du? Hadd vært arti å møt andre nordmenn der!

    14. Kan du skrive mer om denne turen? Hvor lenge skal du være der, har veldig lyst til å dra ditt selv! Du skal dra med familien? 🙂

    15. Jeg er født i Afrika jeg! helt norsk, både mamma og pappa er norske, men jeg har bodd i Komerun I 5 år! har så lyst til å dra tilbake! så lenge siden sist!….. 🙂 Husk å ta tabletter hver dag! Jeg holdte på å dø av Malaria da jeg var 2 år, ikke så morsomt ;PP

    16. Var der i fjord. Fyyyyfaen du har noe å glede deg til! Alt jeg kan si er DIGG. Jævli chill, fine dyr og sexy folk xP

    17. Mange reagerte sikker då du skreiv at du skulle til Afrika, PGA. At det er mangen stygge ting som skjer der.. (Krig, Vill dyrene.., Tørke, voldtektsmenn..osv..) Men i sør for savane kan du vere godt tryggt det 😀 (sør afrika.) Der er det Rengskoger, Fabelakti dyrerike og Mangen hyggelige folk <3 Bare at dei et mørk i huden betyr det ikke at dei er farlig 🙂 Dei et ganske snille der <3 Afrika et et ganske fint kontinent der du kan møte modernaturen <3 Anbefaler Afrika veldig sterkt !! <3 - Sirawan (min meining 😀 )

    18. JEG SKAL OGSÅ TIL SØR AFRIKA! Har AKKURAT samme følelse som deg. Men jeg har BARE hørt positive ting om den plassen! Vi skal til Kenya, og vi har nettopp tatt vaksine( vi skal dit i juleferien) <3
      Man har baare noe å glede seg til altså!

    19. Dette innlegget kan komme av som veldig rasistisk ! løver og krokodiller ?? Voldtatt av afrikanske pirater? liker bloggen din og sånn, men bu burde tenke over det du sier, jeg ble faktisk fornærma og det med at jeg er fra sør- Afrika !

    20. Jeg var i Sør-Afrika i fjord. Jeg var i Cape Town. Det er ingenting å grue seg til. Menneskene der nede er helt fantastiske, de vil kun godt for deg. Jeg tok vaksine før jeg dro, noe som man må tror jeg. Men det er virkelig ingenting å grue seg til. Var på safari, og det var en opplevelse for livet. Jeg var der i 2 uker, og vi skulle virkelig se ALT der nede 🙂 Så jeg dro ned dit bleik, og kom hjem nesten like bleik. Haha, fikk kun en dag på stranda!

    21. åå du er heldig, bodde i afrika i to år for noen år siden.
      Haha ta det med ro den myggen trenger ikke være livsfarlig. Det er ikke så mange av dem som bærer med seg malaria. Jeg har hatt malaria selv og jeg lever da enda 🙂
      BARE GLED DEG MASSE!

    22. Jeg har vært til Sør-Afrika fem ganger. det er et flott sted, men det er ikke så mye vilt liv som bildene du ser. Det er Internett-tilkobling og celle service.

    23. Slapp helt av, har vært i sør-afrika, i cape town, på safari, i egypt, ja you name it. Så lenge du ikke går i for utfordrede klær i storbyen skal det gå helt fint. Og drar dere med arrangert safari, gjør ikke dyrene deg noen ting. Jeg savner sør-afrika så mye at jeg blir sprø, så bare gled deg! Det værste er den uendelig lange flyturen, og det sier litt 🙂

    24. Jeg var i Sør-Afrika for typ fire år siden, og GLED DEG! Du har så mye fint, og ikke minst vakkert i vente, og alt du kommer til å oppleve kommer til å veie opp for den lange reisen. I tillegg tar dere nok tabletter mot myggen, så det kommer til å gå kjempe fint! Jeg elsker virkelig å reise til Afrika, og feiret jul i Kenya i fjor. Gled deg!!

    25. Jeg var i Etiopia i sommer! Det var utrolig gøy! En veninne av meg ble med meg og familien min ned og vi bodde blant annet i en liten landsby laangt borte far alt annet, overnattet i jungelen. hahah Det var en stor opplevelse! Har utrolig lyst tilbake! Gled deg 😀 Selv om vi bodde ute i bushen hadde vi internett, og faktisk laget vi en blogg, ETIOPIA:BLOGG:NO!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg