10 tips til hva man kan gjøre i karantene

Jeg kan se for meg at dere blir eksponert i øst og vest og opp og ned med ting man kan gjøre hvis man sitter hjemme og kjeder seg nå for tiden, det er vel mange bloggere som skriver slike innlegg nå. Jeg er intet unntak. Det er jo ikke sikkert at alle leser de samme bloggene, dessuten synes jeg selv at det kan være greit å få flere ulike forslag og kanskje få repetert noen av de samme tingene. Så her kommer mine 12 tips.


Vaske leiligheten, eller rommet hvis man bor hjemme. Det å vaske kjøkkenet og badet er så tilfredsstillende når man er ferdig og det å vite at man har gjort det selv, gir i hvert fall meg en form for mestringsfølelse haha (skjer ikke så ofte med andre ord)..

Rydde i skuffer og skap. Sortere ut klær man ikke bruker lenger for å selge eller gi til Fretex. I dag solgte jeg en skjorte på Tise som blir hentet og levert med Helthjem. Det virker veldig lurt, så vi får se om det funker.

Gå turer alene eller på et par meters avstand med venner. Det er så forfriskende, hvert fall nå når man er mye hjemme, så er det godt å komme seg ut litt. I morgen skal jeg på skitur!

Trene hjemme. Bli med på live-treningsøkter med 3T på Facebook eller se opptak på 3t.no/hjemmetrening. Det er også enkelt å bli inspirert av flinke folk på Instagram som poster diverse treningsøvelser.

Finne en serie og bli hekta på. Selv har jeg ikke klart å gjøre det. Det har gått mye i filmer på kveldstid. Anbefaler Now You See Me på Netflix.

Lese en god bok. Det er vel ikke å dra den litt langt? Neida det må da være sinnsykt avslappende hvis man har tid. Eventuelt lese pensum og kanskje få med seg noen forelesninger over nett, de fleste universiteter tilbyr vel det nå.

Vaske sminkekostene og rydde i sminken. Man må til slutt bare innse at minst en tredjedel aldri bli brukt og kun tar opp plass på badet.

Bake!! Det er så mye godt man kan bake da, jeg tenker rundstykker eller brød i første omgang. Tar sikkert ikke mer enn noen dager hjemme før det blir bakt en kake også.

Game. Det er ikke helt my cup of tea, men jeg vet om mange som laster ned Sims i disse dager og blir superhekta, så det er vel ikke så dumt. Jeg kan dessuten bekrefte at gaming får tida til å gå, ref kjæresten min som har kjøpt seg game-stol med ratt og pedaler.

Male en vegg, noe jeg har lyst til å gjøre i leiligheten min, men som krever ganske mye av meg faktisk å sette i gang. Så vi får se. Eventuelt male et bilde. Ha paint & sip med venninne på Skype for eksempel, det kan være en fin måte å være sosial på uten å være sammen. Jeg gikk nettop fra å male leiligheten, til å drikke rødvin med venner. Great.

Har dere noen flere forslag?

3 kommentarer
    1. Åh, paint n’ sip via facetime var genialt! Det skal jeg gjøre med lillesøster i helgen, takk for tips <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg