10 ting jeg vil gjøre i desember

Se lavbudsjett-julefilmene på Netflix 

Selv om de er klisjé til tusen og relativt dårlige, så elsker jeg å varme opp til Love Actually og The Holiday med dem. Jeg snakker blant annet om de to som Vanessa Hudgens er hovedrolle i, Prinsessen og dobbeltgjengeren, og En ridder til jul. Vi sitter faktisk å ser en nå – jeg, Maja og Yasse, Holiday Rush heter den.

Hogge juletre

Det gjør jo vi faktisk. På Røros, lille julaften, drar vi ut i skauen, hele familien med hundene på slep, finner det perfekte juletreet og tar det med oss hjem. Så kommer vi tilbake til småkaker og kaffe som Mimmi har stelt i stand.

Spise klementiner og julesjokolade 

Det er noe spesielt med klementiner i desember og posene med julemarsipan- og sjokolade mmmmm.

Gå på ski

Jeg hadde egentlig tenkt å dra på skitur i dag, som en søndagsaktivitet, men så var det overskyet og det fristet mer å være hjemme å pynte til jul

Sette av mer enn et kvarter på å pakke inn årets julegaver. Jeg er forferdelig dårlig til å pakke inn fint, men det er jo i bunn og grunn fordi jeg setter av 15 minutter på 20 gaver, gjerne samme dag som de må være utlevert og gjerne samtidig som jeg egentlig skulle vært en annen plass. Kanskje punktet her heller skulle hett “puste med magen og ta meg litt bedre tid til ting”.

Julebord med jentene

Vi bruker å slå sammen bursdagen til Anna og julebord, den 21 desember. Det samme skal vi i år. Gleder meg!!!

Julebord med håndballjentene, og ha treningskamp dagen etter.

Klassisk. Blir ville tilstander den kvelden sikkert.

Bake pepperkaker 

Minst en runde med venninner og en hjemme hos Mimmi. Elsker pepperkakebaking, det er bare noe med hele atmosfæren.

Skifte lyspære på rommet mitt.

Ikke helt typisk desember-ting, men jeg innser at det har vært mørkt på rommet mitt siden september og at det kanskje er på tide å gjøre noe med det.

Kjøre til hytta på Røros og spille julesanger hele veien

Daaa er det juleferie da

3 kommentarer
    1. Åå, så koselig! Elsker jul <3 Bruker selv å sette av et par timer noen dager før jul der jeg pakker inn gavene, mens jeg har en film på i bakgrunnen og bare tar meg god tid til å kose meg og gjøre de fine! Synes alltid innleggene dine fra Røros er så koselige og stemningsfulle, ser frem til det <3 Håper du får en fin desember!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg