P reisefot

Bildedryss

Hei dere! Da er me tilbake p norsk jord igjen, og tre uker med ferie er omme. Malaga-turen var det siste hydepunktet, og det ble en perfekt avslutning p sommerferien. Skolen starter ikke helt enda, s snn sett har jeg fortsatt ferie, men hndballen starter p mandag, s da er det right back to rutiner.

Vi kom hjem fra Malaga i gr, tok flyet i tolv tiden p formiddagen, noe som passet meg mye bedre enn flyturen til Malaga, som gikk midt p natta og fucket opp dgnrytmen min helt. De siste dagene var helt chill, vi gjorde egentlig s og si det samme hver dag hele uka. Sto opp tidlig, gikk til treningsstudio, trente, gikk tilbake til leiligheten og spiste frokost, gikk til stranda, l der til vi ble friterte kyllinger hele gjengen, tok taxi hjem, slappet av og spiste sjokkis, begynte sakte men sikkert ordne oss, dro ut for spise middag, og dro tilbake til leiligheten i halv tolv tiden. Med andre ord ikke noe motherfuckin mad ass fyllatur. Og det var helt greit. Ville ikke hatt ferien noe annerledes. Perfection in mi eyes.

Her er noen bilder fra turen som ikke har blitt postet.

Jordskjelv p ferie

I dag kom vi oss p stranda i tolv-tiden etter treningskta, og siden har vi ligget pal og lest bker og sovet p hver vr solseng. Det er to hele dager igjen, og vi har ingen planer om gjre noe som helst annet enn vi har gjort hele uka. Merker at innleggene begynner smelte sammen, for som sagt s gjr vi det samme hver dag, men det fr bare vre. Snn er det nr man er p ferie. Forresten s vknet vi jo til nyhetene om jordskjelvet rundt Tyrkia og Kos i dag, hper de som er p ferie i de rammede omrdene kommer seg trygt hjem igjen.. ♥

Lunsj til 3 euro

Hola amigos. Hvordan er vret hjemme i norden da (eller eventuelt andre land)? Har hrt at det er blitt litt bedre i Trondheim i hvert fall, og det varmer et solbrent hjerte. Her er det sol og finvr, heldigvis er det ikke for varmt. Jeg hrte det skulle vre heteblge i Spania denne uka, men vi har ikke merket noen uutholdelig hete s langt, s vi klager ikke. Litt solbrente er vi hele gjengen, men det er jo snn man m regne med. Rompa mi er knsjrosa og puppene har ftt en mer jordbr-is med litt lys sjokolade i, kind of color. Men vi storkoser oss!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I gr spiste vi lunsj p en litt artig plass. Jeg tror den het Soom og l ved havna. Det kan vel sammenlignes med en slags Burger King, bare med baguetter og at det var litt mer restaurantfeeling. De hadde en del glutenfrie alternativer, s det var jo gyy. Det var jeevlig billig, men vi skjnte fort at det var meningen kjpe seg typ fire baguetter hver, ikke en, for de var knttsm haha. Men lunsjen kostet oss ca 3 euro, alts typ 30 norske kroner.

Hangry kids

Heia! I gr kveld tok vi turen til havna for se hvordan livet var der. Det er bare en liten walk unna leiligheten vr, og det er jo bare trivelig. P havna var det kjempestemning, en del butikker og mange restauranter. Vi gikk litt i butikker frst, jeg kjpte meg solbriller, Johanna og Nora kjpte seg noe sminke, og barna (Maja og Martine) fant seg et hoppeslott  se p (i dag er sjansene store for at barna prver hoppeslottet). S ble Maja hangry og vi mtte finne oss en restaurant asap <3 Vi landet p en Mexican slash Indian restaurant, og vi fikk servert nydelig mat. De hadde tilogmed glutenfri soft tacos, og da blir jo a matholcken s gla. Mette og fornyde vendte vi hjemover.

Jeg spiste chicken fajitas med glutenfri tortillas. Delischh.

Den beste tiden

God kveld! Etter vi hadde solet oss i noen timer i gr, dro vi tilbake til leiligheten for slappe av litt og nyte den beste tiden i syden hvis du spr meg - nydusjet med aftersun klistret mellom rompa og lakenet p senga, munching av snacks, og blogging for min del (stalking p insta for andres del kanskje). Etter en liten stund ordnet vi oss og dro ut for spise middag. Vi ligger midt i turistparadis og det er jo litt av sjarmen. Masse minimarkets og fine damer som selger armbnd og smtteri. En utrolig koselig kveld. Og n sitter vi her, second night, og flger det samme mnsteret. Vi blogges ♥

Maja, Marty, Johanna, Nora og meg ♥

Greetings from Spanien

Hei sann fra Spania! Dagen i dag har vart i eevigheter, fles det som. Flyet til Malaga gikk klokka seks i morrest (natt), s mye svn fr den tid skal jeg ikke skryte p meg. Rettere sagt ble det ingen svn i det hele tatt. I gr kveld da jeg kom hjem fra Hvaler var jeg helt skutt og bestemte meg for hoppe i seng s fort jeg hadde pakket ferdig, men jeg suger til pakke s jeg gikk og sullet fram til klokka elleve, stekte meg en pizza og ble sittende oppe. Makan til dgnrytme.

Men uansett, vi kom oss til flyplassen, fikk sovet litt p flyet og var gira p livet da vi landet i Malaga. Vi tok taxi til leiligheten vr som ligger ganske s i sentrum av Malaga, med gdistanse til stranda. S vi har ligget p stranda i hele dag og badet og slappet av. Nr vi vknet, litt over fire, etter at alle hadde sluknet, hadde sola forsvunnet bak noen skyer og vi gikk til et supermarked og handlet inn masse mat som vi tok med og innredet leiligheten med. Nr mat er livet.

Fan s bra uke

Neimen hello! Da er jeg en svipptur hjemom Heimdal, etter en unforgettable(-french montana) uke p Hvaler. Det er den beste uka jeg har levd so far i livet mitt tror jeg, noe jeg sier hvert r etter den samme turen, men jeg mener det. Selv om vi jentene ikke kunne kjent hverandre noe bedre enn vi allerede gjr, s er det mye som skjer p et r, mye vi gr gjennom sammen som gjr oss enda sterkere og enda tryggere p hverandre. Og p disse turene s kommer det frem s alt for godt hvor viktige vi er for hverandre og hvor utrolig heldige vi er som har et slikt forhold til hverandre. Vi er sstre som krangler og ler, er frekke i kjeften til hverandre og vet akkurat hva som skal til for f hverandre i bedre humr igjen. S spr du meg blir turene bare bedre og bedre med rene. Jeg har vondt i fttene etter ha besteget fjell i hyhler klokka fire om natten, vondt i hodet etter sovet for lite for ikke g glipp av et sekund for mye, og vondt i smilebndene etter ha ledd meg til trer flere ganger om dagen. Konklusjon: Det har vrt ei fan s bra uke.

Et kroneksempel p en utfordring med tanke p at vi er s mange, og da skal det sies at vi er mange med mange sterke meninger, er hva man skal ha til middag. 13 jenter, 7 kvelder, og en million forskjellige forslag og muligheter. Men lsningsorienterte som vi er s ordner det seg uansett. Fram til i gr hadde vi klart bli enige om alle middagene uten problem, men p lrdag var vi hangover og da har man sine sre favoritter som m respekteres. Dermed laget vi salmalaks med ris og soyasaus til de som ville ha det, nachos til de som ville ha det og pasta carbonara til de som ville ha det. S spiste vi middag sammen.

N skal jeg pakke ferdig kofferten min som ligger fint plassert tom p stuegulvet at the moment, hoppe til kys og lade opp til nok en ferietur. Denne gangen til Spania, med fire av de samme jentene. Vi fant ut at vi ikke orket vre hjemme i kaldt regnvr, s vi drar til Malaga i natt og blir en uke.

En pause fra hverdagen

Hei igjen! Da er det ikke lenge til dette lille eventyret er over. Vi reiser fra Kos i kveld og er hjemme til regntunge Trondheim tidlig i morgen. Veldig rar tid reise p, jeg er ikke vant til dra p kvelden, heller grytidlig om morgenen. Men men da fikk vi hele dagen i dag p bare kose oss og slappe av. Jeg sto opp litt fr tte (for rekke  kapre den beste tredemlla) og lp 1minutters intervaller x 20. Jeg merker at det er mye tyngre lpe her, men jeg har ikke helt funnet ut hvorfor. Det kan selvflgelig vre varmen eller at jeg spiser mindre(eller mer is og sjokkis=)) Jeg spiser kanskje ikke mindre enn vanlig, men vi har kun tre store mltider om dagen - frokost, lunsj og middag - til vanlig spiser jeg flere mellommltider. Men uansett s er syden ment som en pause fra hverdagslivet, s litt annerledes m det vre. Dessuten ligger jeg for det meste langflat i skyggen og er ikke veldig mye aktiv ellers p dagen haha.

Nr jeg kommer hjem er det bare kaste alt til vask og begynne pakke til neste ferie → HVALER ♥ Men frst skal jeg faktisk i bryllup, n p lrdagen, til en lagvenninne som gifter seg. Jeg har ikke vrt i bryllup siden jeg var ett r og var brudepike i mamma og pappas bryllup, noe jeg ikke husker noen ting av, s jeg gleder meg masse!

Hvordan er ferien deres s langt? ♥

egendesignet detalj

Hei dere! Husker dere jeg fortalte at jeg ville sy p noe ekstra p en kjole som jeg syntes var for kort og kjedelig, vel her er den fiks ferdig. Ikke s ekstremt stor forskjell, men nok til at det ble en ny kjole - og ingen andre har samme. Kjolen er opprinnelig fra American Apparel, det nederste stoffet jeg(/mamma/Katrine) har sydd p er fra Stoff og Stil. Skoene er fra Samse. Hva synes dere?♥

Litt solbrent ellers alt ok

Hei dere! N har jeg ftt nok sol for i dag, s da sitter jeg i skyggen p balkongen, drikker en kald cola og blogger - det er livet eller. Dette stedet er helt nydelig! Mange assosierer Kos med en harry partyplass, men plassen har virkelig flere sider enn det. I dag har vi blitt litt kjent med hotellet, sjekket ut treningsrom, spa og minimarkedet i nrheten. Her kan jeg absolutt trives de neste dagene.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Som dere skjnner, bde med tanke p overskriften og the fact at jeg er meg (en bleik ginger), s m jeg meddele at ja jeg har blitt solbrent frste dagen. Ingen vits legge skjul p det, vanskelig er det ogs legge skjul p det, som dere ser p bildet under. Jeg smurte meg med 50 det skal ogs sies :)

Her er utsikten fra der jeg sitter akkurat n. Vakkert alts. N skal jeg ordne meg litt til middag og kle p meg noe som dekker brstet hehe.

Dette innlegget skulle blitt publisert i sjutiden, men jeg mtte ha bommet p publiser-knappen og merket det frst n, sorry bout that. Ha en fin kveld!

Helikopter over Grand Canyon

En av de dagene vi var i Las Vegas tok vi turen innom Grand Canyon Helicopters. Jeg har kjrt helikopter n gang fr, men det var for mange mange r siden, og det var over Trondheim by, om jeg ikke tar helt feil. S det er en underdrivelse nr jeg sier at det var noe annerledes fly over selveste Grand Canyon. Nei det var helt utrolig!

For en utsikt!!OLYMPUS DIGITAL CAMERA

DCIM\100GOPRO\GOPR0972.

S tankefull ;pp

Hva synes dere om bildene?♥

Thru the desert

Jeg elsker roadtrips, men det vet dere fra fr. S derfor passet det meg utmerket  kjre fra LA til Las Vegas. Det tok fem timer, fem timer med rken. Noe som hres trt ut, men det var faktisk veldig spennende, og ikke minst beroligende bare suse p en rett vei i 100 km/t uten merke det, forbi fjell og kaktuser. Men noe som overrasket meg litt var at det ikke var mye til restauranter p veien. Jeg mener, hvor mange kjrer ikke den strekningen hver dag?? En ordentlig restaurant hadde gjort seg. Men det gikk bra, vi overlevde p snickers til vi kom fram til en Denny's. Og det er vel litt av sjarmen det da, spise p Denny's, man fr det ikke s mye mer amerikansk enn det. Dessuten hadde de faktisk veldig god mat, litt snn Fridays kind of menu.

Fr vi satte av grde p vei mot Vegas, dro vi innom Pasadena. Det er en by i California, hvor mamma bodde i fire r og jobbet som au pair og gikk p college. Det var en utrolig koselig by, med overraskende bra shopping hehe.

Thennnn we arrived Vegas ♥

Beverly Hills & Hollywood

Heii enda litt mer LAblogging ♥ Den siste dagen vi bodde i Beverly Hills dro vi blant annet til Hollywood og s the walk of fame. Noe som ikke var snn kjempe kult egentlig, men det er kanskje noe man bare m ha sett. Soo been there, done that. S spiste vi lunsj p en hyggelig restaurant mens vi var der. Jeg spiste glutenfri pasta carbonara wiii nam. De har faktisk masse glutenfritt i statene alts, ikke at det er s overraskende kanskje. Men jeg kommer alltid med null forventninger og blir heller positivt overrasket.

Pernille har tydeligvis plutselig blitt huge fan av Avengers s hver gang hun s noen av disse karene ble hun hysterisk (neida) joda.

Og jeg tok bilde med MJ da. En av de f navnene jeg faktisk kjente igjen heh.

My own pink wall

Jeg m dessverre med skuffelse i stemmen (eller i tastaturet) si at jeg ikke tok bilde foran the famous pink wall i LA :(( For det frste har jeg egentlig ikke tenkt over at det er en spesiell vegg haha. Jeg har jo sett alle som legger ut bilder med en skikkelig knallrosa vegg i bakgrunnen nr de er i LA, men jeg har vel bare tenkt at LA er full av slike randome rosa vegger da. Men s hrte jeg at folk vanligvis sto i k for ta bilder foran denne amazinge veggen, s det fant jeg ut at jeg ikke giddet det. Fant meg heller en egen rosa vegg utafor Trader Joe's.

Snekkershorts fra Urban Outfitters, Tshirt fra Brandy Melville

From day one

Hei kjre venner! Som dere vet s henger jeg litt etter p LA-blogginga, s jeg gr helt tilbake til starten av ferien og tar det derfra. S for dere som trenger et lite lft n fram mot eksamen og slike ting, er det bare flge med p bloggen for litt ekstra sommerflels, inspirasjon og motivasjon til komme seg gjennom det, for s nyte sommeren som kommer like etter ♥

Now where to begin. Vi bodde i alt p tre ulike hoteller. Det frste hotellet vi bodde p var The Beverly Hilton - et skikkelig fint hotell, med litt snn klassisk og luksuris stil. Det beste med det hotellet var helt klart frokosten, no doubt. Den var utroolig god (men kostet ogs deretter heh.) De hadde masse glutenfritt da - toast, muffins og kjeks blant annet. Jippi ingenting gjr meg lykkeligere enn en skikkelig frokost hehe. S dette var frokosten min i de to dagene vi bodde der:

Vi hadde leid en bil p forhnd som vi hentet p flyplassen. Den var per to the fectttt, son sr. Jeg og Pernille basicly moved in i baksetet der. Den var huge og det var sjuseter, s vi hadde s stor plass og kunne lene setene s langt tilbake som bare ville. Var null problem kjre til Vegas i hvert fall.

S slik kjrte vi rundt i Beverly Hills, i en bil fullstappa med Starbucks, frukt og snacks, og beundret alle de flotte husene og nabolagene til alle LA's rikeste folks. ... To be continued

Malibu w/friendzz

Etter frokosten i dag tok det ikke lang tid fr vi kjrte bort til Santa Monica College, og beskte Anna og kjresten hennes, Per Bjarne. Nr jeg sier "vi" s mener jeg forresten mamma, pappa, Pernille og meg. Vi hadde jo s lyst til se hvordan de bor, som studenter her i LA. Og det var veldig kult og fint da m jeg si, ikke noe tull de leilighetene der alts. Litt senere kjrte vi alle seks avgrde til Malibu for se p shhteindyre hus og spise lunsj.

My bestie ♥

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi spiste p Neptune's Net. Det var en litt annerledes plass, ikke noe luksusrestaurant, men den var kul. Tydeligvis en plass der det ofte rager kjendiser rundt nr de er gira p litt sea-junk-food, som fritert scampi eller fish-taco.

Ikke nok med det, men a whole lot of movies har spilt inn diverse scener der. Blant annet en scene i Iron Man 3, Gossip Girl og Fast & Furious. Og om jeg fr skryte litt av det, s satt vi p det bordet der Paul Walker spiser maten sin i kveldssola i en av Fast & Furious-filmene. Dere kan se klippet under hehe, for det er jo litt morsomt da.

Etter turen til Malibu dro vi tilbake til Santa Monica og bare gikk rundt p piren og s p ting og folk og spiste frozen yoghurt #2 for dagen, mmmm blir aldri lei.

Santa Monica pier ♥

Hva synes dere om bildene?

Feelin' powerful or outstanding today?

Hei dere! I dag spiste vi frokost p Caf Gratitude i Venice. En utrolig st restaurant, med utrolig god mat og et skikkelig gjennomfrt konsept. Alt de serverer er organisk og plantebasert. Vi bestilte fire forskjellige frokoster; glutenfrie pannekaker, havregrt, granola og kokos-yoghurt, og french toast, pluss at jeg hadde en av deres glutenfrie donuts med sjokolade og kokos. Jeg har aldri smakt donuts(!!), so I just had to try. Alt var kjempegodt, smakte ikke noe mindre godt av den grunn at det var organisk og plantebasert, heller omvendt, alt smaker s ekte. I tillegg s har de ulike rettene forskjellige navn, s du skal egentlig velge maten din ut i fra hvordan du fler deg der og da - fler du deg powerful, open-hearted, outstanding eller thrilled? Det var de fire rettene vi bestilte ♥

Flere enn meg som blir sjarmert av slike ste plasser?

Venice Beach

God morgen dere! I dag har vrt en herlig dag. Vi kom fram til Santa Monica i gr kveld, s vi fikk ikke sett s mye av det da. Men i morrest var sola allerede kommet godt p himmelen da vi fikk oss opp av de myke hotellsengene vre. Vi ligger p Shore Hotel, veldig sentralt og rett ved stranden. S vi spiste nydelig frokost og tilbragte det meste av dagen p Venice Beach. Vi var der ikke for ligge p stranden og slikke sol, men for g p promenaden og bare se p folk, butikker og alle omgivelsene. Det var en opplevelse i seg selv g der. Helt utrolig fin og deilig plass.

Antrekk fra 3tshop.no

Vi spiste lunsj p en utrolig st plass som het James Beach. Den var ikke s lett finne, vi hadde heller ingen plan om spise der, men det var langt i fra noen bomtur. Jeg anbefaler den helt klart som lunsjplass en solskinnsdag p Venice Beach. Bare sk den opp i google maps hehe. Jeg spiste "Grain Bowl" som var quinoa, brun ris, solsikkekjerner, solsikkefr, salat og kylling - den var nydelig! Pernille spiste sushi, California Roll, og mamma og pappa spiste burger. Alle var fornyde med sitt, og ble gode og mette ♥

Etter lunsj dro vi til Third Street, p nok ei litta shoppingrunde. Utrolig bra shopping der alts, og det ligger typ 100 meter fra hotellet vrt, noe som er perff. Til middag mtte vi noen kjente og kjre, nemlig min aller beste Anna ♥♥ Hun og kjresten gr p skole og bor p Santa Monica, og familien til Anna er p besk til dem n, s vi mtte hele gjengen og spiste middag sammen p The Cheesecake Factory (anbefaler ogs denne, kjempegod mat).

Ha en strlende dag, dere!

Las vegas baby

Hei folkens! N er det p tide for meg hoppe i seng, mens for dere str vel pskefrokosten p bordet snart. Ah jeg elsker norsk pske, eller svensk pske for min del, jeg bruker vre i re med familien, med skitur, solo og pskeegg. Men USA er ikke til klage over det heller, tvert i mot! Jeg har vrt kjempedrlig til blogge, men har lagt ut noe p snap, insta og vsco. Det er liksom litt lettere der, slipper skrive s mye og snt. Neida, sannheten er at jeg rett og slett ikke har hatt tid. Jeg har vel pnet macen en gang, og ellers s har den ligget fint i mappa si og ventet p meg. N har vi bodd et par dager i Las Vegas, og du verden for en plass!! Det er som Disneyland for voksne, hvis jeg kan si det snn. N var ikke vi de strste p gambling, men det var utrolig mye annet kult der. Vi var blant annet p Michael Jackson show og kjrte helikopter over Grand Canyon. Men mer om det siden. N m jeg ta kveld, jetlegged som jeg fortsatt er, s kan vi heller blogges i morgen. N befinner jeg meg nemlig p en ny plass, og gleeeder meg til vkne her og se byen fra et lysere perspektiv enn det var da vi kom hit i kveld. Her er noen snapshots from Vegas.

Vi blogges ♥

Quinoa for dinner

Hei dere! Da jeg kom hjem fra trening i dag prvde jeg noe nytt til middag. Eller, det vil si jeg kom hjem til ferdig laks og brokkoli, men jeg prvde et nytt tilbehr. Nemlig Quinoa. Rart nok har jeg aldri prvd det fr, men det var jo veldig godt! Det smakte litt som ris, veldig luftige og myke, men samtidig mettende. Den eneste ulempen er at det tar litt tid lage, eller det tok vel et kvarters tid med kokingen, s s lang tid tok det ikke. N sitter jeg her i sofaen nydusjet og nyter middagen min med siste del av Greys sesong 3.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg har forresten mais-dilla og har det p alt for tiden haha. Sykt random.

Ha en fin mandagskveld!

Another day another seiltur

En av dagene i Rhodos bestemte vi oss for leie en seilbt for en dag. Med sju dager p det samme hotellet og den samme stranda er det fort gjort bli litt rastls, og da passet dette perfekt. Vi fikk med oss fire takeaway-pakker med club sandwitch til hele familien fra hotellet og tok taxi til havna tidlig om morgenen. Der sto det en fantastisk fin seilbt ventet p oss, med shipper og full pakke. Vi eide en seilbt fr, en 40 fot Jeanneau, og den var stor og fin spr du meg. Men denne var enda strre, en 50 fot Bavaria. Kunne lett bodd noen dager i den for si det snn. Vi seilte hele dagen, fra y til y og badet fra bten. Det var s herlig. Det var noe annet enn seile i Trondheimsfjorden og i Nord.

Og ja vi ble solbrente <33 mildt sagt

Lets go oppkjring

Hei folkens! Etter noen f dager hjemme er det p tide komme seg ut dra igjen. S neste stopp blir re, med hndballaget. Vi drar i dag og kommer hjem igjen p lrdag(??) eller sndag, s skal vi vre hjemme noen dager fr vi drar til Follo for  spille. Vi hadde samme greia i fjor, det er liksom startsskuddet til oppkjringa for rets sesong. Jeg har mer eller mindre tatt litt lett p treninga etter russetida egentlig, ups. S det blir noen helvettes dager framover med blod svette og trer.. Jajja godt komme seg p banen igjen. Jeg spiller forresten fortsatt linjespiller for Utleira, ikke noe forandringer der, hvis noen skulle lure p det.

Min greske vacay

Vi har ankommet Rhodos, og det er utrolig vakkert her! Den perfekte ferieplass for en snn som meg, som bare vil ligge pal p solsengen (helst i skyggen med tanke p Edward Cullen genet jeg ble fdt med), p stranden, med en drink i hnden og brusende blger av saltvann noen meter lenger ned. N sitter jeg, som jeg alltid gjr p denne tiden av dgnet i syden, ute p verandaen og blogger. Vi skal snart ute spise, men jeg skal prve finne en desent outfit ta bilder av fr den tid.

Flte trangen til starte min greske vacay med en gresk salat til lunsj. Ettersom jeg har en relativt drlig tone med bde tomaten og rdlken, s er jo det ganske imponerende. Eller tomat har jeg faktisk begynt f litt sansen for - etter et r med frivillig tvangsforing av tomat, i et hp om en gang like det. Kan vel krysse det av bucket listen min snart.

Vi blogges, kos dere!

Trollfjorden

Hei dere! Litt change of plans, istedenfor kjre bt i dag og i morgen, og til slutt ende opp i Bod for ta fly hjem i morgen kveld, s gir vi oss her. Vi kaster inn hndkleet etter noen jvlige timer i storm i dag. Eller n snakker jeg egentlig for de andre i bten, jeg for min del hadde det dritfett. Jeg hadde p meg snn skikkelig sjmannsdrakt og satt oppe p dekk med sjspruten piskende i ansiktet. S vi kan vel si det slik at alle hadde vi hatt en fin bttur - bortsett fra de som som var sjsyke og spydde (noe som gjaldt de aller fleste). S vi mtte snu halvveis og n er vi tilbake til Svolvr. Herfra tar jeg, mamma, pappa og Pernille en spontan lsning med overnatting p Hurtigruta, og vil forhpentligvis vre trygt fremme i Trondheim i morgen tidlig. Resten av gjengen tar fly herfra om noen timer.

I gr derimot var en herlig dag, med fantastiske utsikter. Vi kjrte bten gjennom Trollfjorden, og guud hvor vakkert. Fjellene var skyhye, med planter og bekker rennende nedover, vannet var helt klart og sola skinte svidt gjennom et tynt skylag. Flere som har vrt der?

Stortrives p seilbt

Hei sann dere! N som stresset har senket seg og humret er oppe, er jeg virkelig glad jeg kan nyte denne litt annerledes ferien for fullt. Som jeg tidligere har nevnt, eller i alle fall gjort et forsk p forklare kort, s bor jeg p en stor, eldgammel seilbt med mamma, pappa, Pernille, mine to onkler og besteforeldre + noen menn som styrer skuta. Etter at vi tok Hurtigruta til Bod og tok taxi til bten, l vi over i bten i Bod en natt. Det var en veldig koselig by, med noen fine spiseplasser og litt shopping som vi fikk med oss.

I gr var vi innom Kjerringy fr vi dro videre til Skrova, der vi overnattet til i dag, og n er vi p farten igjen. Bildene under er fra torsdag og fredag. Bildene fra dagen kommer senere.

Jeg m bare si at vannet faktisk er s turkist som det ser ut som, det er ikke redigert slik for at det skal se varmt og godt ut, for varmt er det sannsynligvis ikke. N har ikke jeg prvd bade i det, men vi er n et stykke oppi nord. Fargen kommer av stor tetthet med alger i vannet.

Dette bildet er fra Kjerringy

Stockholm guide mini edition

Her kommer en liten Stockholm-guide. Jeg har jo bare vrt her en gang, s noen veldig utdypet guide blir det da ikke. Men jeg hadde en utrolig fin opplevelse i Skandinavias hovedstad, s jeg kan flge dere raskt gjennom den.

Hotellet

Vi bodde p HTL Kungsgatan. Det var veldig sentralt, eller det vil si jeg har aldri bodd s sentralt fr. Det var ikke snakk om ta noe taxi til shoppinggata, den var  mindre enn fem minutter unna. Hotellet passet oss perfekt. Det var veldig mange studenter der, og det var veldig hippt og moderne. Vi var kanskje litt for innstilt p gjre turen s billig som mulig, s vi bestilte tydeligvis rom i kjelleren p hotellet. Det var under bakken, alts zero windows, s det vil jeg absolutt ikke anbefale. Vi byttet hotellrom dagen etter, s da ble alt bra. Frokosten var veldig enkel, men akkurat det vi trengte. Noe plegg, croissanter, (glutenfritt brd), smoothies, yoghurt og frukt.

Shopping

Hvis man flger Kungsgatan oppover, s kommer man ganske fort til butikkene. I omrdet vrt var American Apparel, som var en av mine favorittbutikker p delt frsteplass med Urban Outfitters, som l i Biblioteksgatan. Videre oppover krysser man Sveavgen, hvor Adidas Store ligger. Den var herlig, med masse fine treningsklr i tillegg til noe Adidas Originals. Andre butikker jeg vil anbefale er Brandy Melville (Kungsgatan) og & Other Stories (Biblioteksgatan) og ellers butikker som River Island, Hollister, Mango osv. De kjpesentrene vi var innom, som ogs er de to av de strste, var NK og Gallerian. Men vi likte oss best i gatebutikkene. NK var et varehus som besto for det meste av de dyre merkene, s det var mest for g rundt se for oss uten en million cash i lomma. Gallerian hadde mer vennlige butikker. For litt ekstra eksklusiv shopping er Birger Jarlsgatan utmerket, med butikker som Gucci, Louis Vuitton, Mulberry og Versace.

Spisesteder

For finne de beste spisestedene som passer til hver enkeltes nsker og krav, s vil jeg anbefale ske p nett og lese anbefalinger. Jeg kan liksom ikke anbefale restauranter jeg selv ikke har prvd ut. Men jeg anbefaler dere ta turen innom Gamle Stan, som er en typisk gamleby med en rekke koselige restauranter og nydelig mat. Vi spiste ogs sushi p en st restaurant, East som ligger p Stureplan, blant flere fine restuaranter.

Ellers s anbefaler jeg dere ta turen til Havna, der er det fint bare g langs havet. Vi satte oss p en bar som het Stranden og som mer eller mindre flt p havet. Og andre ting som ta pauser mellom shoppingintervallene og spise masse yoghurtis. Hper dette var litt til hjelp. Har dere noen gode tips som burde vrt med?

Visiting Victorias'

Hei dere! Her kommer en liten London-boost igjen. Dere som ikke har vrt ute reist utenlands p en stund fr jo kjent litt p flelsen gjennom meg og bloggen hehe! Det kan jo vre greit det , ogs fr dere kanskje litt ideer om hvor dere vil reise neste gang dere skal p tur. Jeg vil hvertfall anbefale London p det sterkeste.

Det jeg husker mest fra denne dagen, (det var vel torsdag) var 1at jeg, mamma og Pernille spiste lunsj p et superstt pannekakehus My Old Dutch i Kensington, et lite stykke unna med taxi. Herligheet en giga nutellapannekake med jordbr, banan og iskrem hadde ikke vrt feil n heller det. Er nok aldri feil. Og 2at vi dro p den beryktede Victorias' Secret og shoppet underty wihu. Her er noen bilder fra dagen.

Vi holdt oss for det meste i Bond Street den dagen, den er rett ved Oxford Street. Bde Bond og Regent Street (som krysser Oxford) er de gatene med de fineste og (alt for) dyre merkene. VS l i Bond Street, ved butikker som Louis Vuitton, Chanel, Burberry og ja dere skjnner.

VS var en veldig fin butikk med masse fint underty, jeg ble kanskje ikke helt blown away slik som mange andre jenter blir av vre der, men jeg kjpte meg en bh og noen truser. De er veldig flinke de som jobber der da og det er veldig bra service, s du finner hvertfall den bhen som passer deg

Flere som har vrt p VS eller nsker dra dit?

den kulturelle dagen

Med s mye fokus p shopping til meg og lilless prver mamma snike litt kunst og kultur inn i bildet. S dag 2 ble fylt med bde det ene og det andre haha. Vi kjrte undergrounden til London Bridge, p andre siden av Themsen, for se The Shard, som er Londons hyeste bygning og eneste skyskraper. Vi kjpte billetter og tok heisen opp i 69ende etasje, s kunne vi ta trappene opp i etasje 72. Bygningen var veldig moderne og utsikten var fantastisk. Bare sjekk den utsikten↓ !!! Haha artig

↑ Slik s den ut fra utsiden, og heer ser dere litt av utsikten↓

Etter The Shard skulle vi beske en ny begivenhet, men magene rumlet s det ble tid for lunsj frst. Vi tok en ny underground mot Old Truman Brewery som var plassen vi skulle til, i Brick Lane. Der skjedde det noe rart. I det ene yeblikket var jeg midt i London City med store butikker og masse mennesker rundt meg, og i det andre yeblikket var jeg i Bangladesh. Dere hrte riktig haha, vi gikk gjennom en eller annen India/Tyrkia/Bangla/China-Town i Brick Lane og det var s mye restauranter med bare lokal mat, og jeg bare s for meg drlig mage resten av dagen haha. S det tok sin tid fr vi fant en kul Mexican restaurant og da maktet vi ikke g lenger uten mat.

Restauranten het D/F Mexico og det var faktisk en skikkelig kul plass, oog de hadde glutenfri tacos <333 Made my tummy happy

The Brewery var en plass med mange ste popup-stores (sm butikker som selger rare klr og ting), og der dro vi p et slags museum med kostymer som har vrt med i kjente filmer og p kjente mennesker. Alle kostymene er laget av en familiebedrift som heter Angels. Det var blant annet klr fra filmer som The Grand Budapest Hotel, Titanic og Indiana Jones, og klr som Kanye West og Beyonce hadde hatt p seg under spesielle eventer. Ganske interessant m jeg faktisk innrmme.