Utfordring: spagaten til jul?

FREDAG! I nuet sitter jeg på kontoret og hiver i meg to brødskiver med skinke og ost (ost ble nettopp autocorrectet til sot, noe som ville vært rart å hatt på brødskiven). Holder meg til Norvegia enn så lenge. Dagens håndballtrening er klokken fire, så jeg kjører direkte fra jobb. I kveld skal jeg hjemme hos far og mor, eller far og søster blir det da, ettersom mor er ute på reise og lever livet. Jeg gleder meg i hvert fall til rolig fredagskveld på Heimdal. I morgen kommer jeg med litt crazy news!! Jeg skal ikke hause det opp så veldig (hause, er det et ord det går an å bruke eller gir det bare mening i hodet mitt?) It’s like an “I’m not gonna make a big deal out if it” -kind of word. Men jeg gleder meg i hvert fall sjukilukiluu mye hihi.

Fra det ene til det andre, jeg har tatt på meg utfordringen å komme meg ut i spagaten før jul. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg har gjort akkurat dette, men det er mulig jeg trengte en utfordring i tillegg til at det gjør at jula ikke blir så far away. Nå som jeg skal rekke å bli typ sirkusartist før julaften, så kommer nok jula fortere enn jeg aner. Jeg tenkte uansett å dele min metode i forsøket på å klare dette, så er det bare å henge seg på den som vil!

Jeg tøyer i 6 ulike stillinger og holder hver av stillingene i 30 sekunder. Jeg gjør meg helt ferdig med det ene benet før jeg starter på neste. Jeg startet i oktober og begynte med dette en gang i uken, har nå gått opp til tre ganger i uken. Det tar jo ikke mer enn sånn ca 7 minutter, så jeg kan like gjerne legge det inn etter hvilken som helst økt. Så får vi se da om det holder.

De to siste stillingene (de to siste bildene, nederst til høyre) dreier seg om å prøve å komme seg så langt ut i spagaten som mulig, på den siste (med hendene over hodet) så holder jeg kun i 10 sekunder.

Har dere troa???? Og er det noen som tør å hive seg med på utfordringen?

9 kommentarer
    1. Turner her! Spagaten klarer du til jul, helt sikkert før også.Sitter du litt lengre enn det du gjør, vil du bli myk på 1-2-3. Når vi tøyer spagaten på turn, sitter vi i to minutter i alle spagater og holder tøyeøvelsene du viser, samt noen flere i ett minutt. Dette er for å ha belastning over en lengre tid:-) Det vil også gagne godfoten, den du er mykest i, å tøye spagaten med begge bein fram. Også en siste ting: HUSK Å STREKK TÆRNE NÅR DU TØYER!! Lykke til!

    2. I´m in! Beklager for litt “reklame” her nå, men anbefaler deg å se denne videoen min på YT: https://www.youtube.com/watch?v=dk78pQ6GT5g&t=1s
      Det er virkelig den mest effektive tøyemetoden jeg har vært borti og du nevner jo faktisk litt av den over her haha. Jeg har tøyd så lite det siste året, men nå er jeg i full gang igjen for å komme ned i spagaten. Jeg begynte på torsdag tror jeg det var og ser allerede stor endring. Blir spennende å se hvordan det går, både for deg og meg! Krysser fingrene for oss!

    3. Nei denne har jeg prøvd meg på før, og kommet frem til at såpass “god tid” har jeg faktisk ikke.. Lykke til ‘:D

    4. Har du noen tips for å unngå gnagsår mellom beina når man spiller håndball, eller er det ingen på laget deres som har et problem med det?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg