Middagsplanlegging og middagstips

Hei dere! Da er det mandag og tid for å planlegge uka, om ikke helt detaljert så i hvert fall til en viss grad. Middag for eksempel kan det være lurt å ha en formening om før klokka plutselig er fire, man er skrubbsulten og kjøper det første som popper opp i hodet. Jeg har kjøpt inn middagsmat for mesteparten av uka og dette står på menyen foreløpig. 

Mandag: Kyllingkjøttdeig og spaghetti i tomatsaus med kidneybønner, stekt squash, sopp, løk. 

Tirsdag: Da har vi NYG & mothers kveld haha. Det er bare en get together vi jentene og mødrene våre har noen ganger i året fordi det er koselig. Da skal vi ha kurvfest så det blir middagen.

Onsdag: Da er det kampdag, så jeg lager min faste kylling og pasta-salat med pesto og diverse grønnsaker. 

Torsdag: Da skal jeg ha den middagen som jeg har tenkt å tipse dere om nå, nemlig laks med kremet pasta og brokkoli. Og det er så langt jeg har kommet. Jeg og Maja har også planlagt å ha en god gammaldags, tradisjonell kjøttboller med potet og brun saus til middag en dag. 

Det dere trenger til dette vidunderverket av en middag er som følger:

Laks, brokkoli, (glutenfri) pasta, lett matfløte/creme fraiche eller begge, litt sitronsaft og salt og pepper.

Kok pasta som anvist på pakken, stek laks i ovnen eller i panna. Jeg stekte den i ildfast form i ca et kvarter, til den var gjennomstekt. Ta brokkolitoppene oppi kjelen med kokende vann og pasta når det er igjen ca 3 minutter av kokingen. Hell vannet av når pastaen og brokkolien er ferdigkokt. Tilsett fløte og/eller creme fraiche i pasta og brokkoli-blandingen og rør om på middels varme til du får en kremet blanding. Krydre med salt og pepper og en dæsj sitronsaft. 

easy as that 

2 kommentarer
    1. Takk for oppskriften! Testet det ut igår, blev kjempegodt! 🙂 Har du oppskrift på kylling og pastasalaten også? <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg