Ukens spørsmål #50

Så fin hytte og plass! hvordan gjør dere det med dusjing når dere er så mange? (Hvaler)

Vi bader jo veldig mye når vi er på Hvaler så det er en del dusjing. Det er to dusjer i hytta, en i førsteetasje og en i andre, så vi deler oss opp og bytter på hvem som er først og sist. Vi er jo damer som bruker litt tid i dusjen, så de to siste bader i isvann. 

Hvorfor har dem 6 dobbeltsenger på et rom? Er hytten lagd for gruppeturer elns? Og hvem eier hytten?

Det er hytta til foreldrene til Johanna. Den er ikke laget for gruppeturer nei haha, den er bare svær. De har så mange senger fordi vi er en stor gjeng og trenger så mange senger, ikke snakk om å dele oss på flere rom. Neida, det er alltid mange folk på hytta. Johanna har en storesøster og en storebror som også bruker å ha med venner, så ja vi er ofte veldig mange. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Spm angående Statsvitenskap! har nettopp begynt å studere men er så sjukt mye pensum. Mener du det er nok å skrive masse notater under forelesningene eller burde man i tillegg lese alt på egenhånd? Hvordan gikk det på eksamen til deg? (du trenger ikke svare på siste)

Statsvitenskap ja, da må jeg tenke meg litt om her. Det var sykt mye pensum og nei ikke les alt, du kommer ikke til å huske det uansett. Jeg skulle ønske jeg gjorde flere tidligere eksamensoppgaver, jeg tror det er det lureste å gjøre. Og ellers noter i forelesningene så du lese over dem før eksamen. Eksamen gikk dårlig haha, jeg fikk C og D, men målet var strengt tatt bare å stå fordi jeg merket det ikke var helt min greie. 

Sitter Maja naken å skrur? hahah er ikke de litt kleint eller er dere så konfortable med hverandre at dere kan vise frem dåsa uten å bli klein?

Haha vi er kanskje mer komfortabel enn normalt generelt i gjengen når det kommer til nakenhet. Nå vet ikke jeg hvordan det er i andre vennegjenger, men hos oss finnes det i hvert fall ikke kleint å vise sin nakne kropp. I fjorsommer hadde vi jentene “baris”-vors, siden det er så typisk gutter når de har fått i seg noen øl, å bare vrenge av seg skjorta og GUTTASTEMNING liksom, så vi tenkte bare hvorfor kan ikke vi gjøre det samme? Jentastemning og free the nipple, der satt vi sminket i skjørt og bukser klar for fest med helt bar overkropp som om alt var helt normalt, for hvorfor skulle det ikke være det. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Og kan du si om det er en spesifikk sang dere synger til på den «hvem kan drikke nå» eller om det bare er uten noe sang (ref; videoblogg hvaler2018)

“We are the people” på Soundcloud

Hva studerer Pernille?

Hun går fortsatt på videregående

hva er best av studiespes på vgs og studie på universitet? Fag og stress-messig. Føler du det var mer å gjøre på vgs eller nå?

Jeg liker studie på universitet hundre ganger bedre, både fag- og stressmessig. For meg er det selvfølgelig mindre å gjøre nå ettersom jeg går deltid, men hadde jeg ikke spilt håndball og heller satset fullt på studiene nå, så hadde jeg elsket det også. Det er fortsatt mye å gjøre, men du kan disponere tiden mer selv og velge fag som passer deg. 

hva studerer vennene dine i år? hvordan opplevde du overgangen fra vgs til universitet? Var det skummelt, mye å få med seg? Har akkurat startet og skjønner meg ikke på alt med pensum til hvor mange fag jeg har osv…

Det tar litt tid å komme seg inn i det, men det er bare å menge seg med andre studenter så lærer du fort. Overgangen kan være litt overveldende, i hvert fall hvis du starter på et studie uten å kjenne noen, men det er ganske herlig også. En helt ny start, nye folk, nye fag, ny plass og kanskje tilogmed ny by. Det er bare å tenke positivt og være den beste versjonen av seg selv. Vennene mine studerer så masse forskjellig, økonomi, entreprenørskap, eiendomsmegler, arkitekt, psykologi, sosionom og biofag på gløs. Det er mye rart. 

Trene du noe på 3T Illsvika?

Ja noen ganger, synes det er det desidert kuleste treningssenteret

Kunne du tenkt deg og jobbe som flyvertinne?

Nei absolutt ikke, liker meg ikke  godt oppi der med livet mitt i hendene på en random pilot

Hvilket undertøy bruker du under tights?

Helt vanlig zzztringtuse assa

Selger du brukte klær noen plass?

Jeg gir det til Fretex

Hva hadde du sagt om en guttvenn hadde blitt Jente?

Jeg hadde selvfølgelig støttet det 100%

Hvordan trener du for å prestere best mulig på håndballbanen? Jeg tenker ikke på den fysiske treningen, men heller på om du f.eks. har konkrete mål du trener mot eller om bare spiller håndball fordi det er gøy?

Jeg er nok litt forbi det punktet der man spiller håndball kun fordi det er gøy. Jeg synes jo det er gøy, men jeg har et mål om å bli god nok til å spille fast i eliteserien med Byåsen. 

Tror du det er mulig å starte på en idrett i en alder av 21 år – og bli toppidrettsutøver innen det?

Det er vanskelig å si. Hvis man for eksempel har drevet med mye styrketrening og bestemmer seg for å begynne med crossfit så har man jo litt grunnlag og da kan det sikkert gå, er man derimot helt utrent så vet jeg ikke om jeg ville satset på det. 

Hvordan fikk du jobben på Downtown?

Faren til Johanna is the owner og han stoler ikke på folk han ikke kjenner til å ha ansvaret for pengene, så derfor er det vi jentene som sitter på safen.

Hvor mye kaffe drikker du i løpet av en dag?

Haha ikke spør meg om det da, da blir jeg så klar over at jeg drikker for mye. Neida jeg drikker 1-2 kopper kaffe om dagen, men så hender det seg at jeg drikker Nocco i tillegg. 

Topp tre klesbutikker i Trondheim? Si gjerne noen andre enn Høyer og Retro 🙂

Hmm det er egentlig ikke så mange klesbutikker jeg er så fan av her, men Carma liker jeg veldig godt og Weekday og Urban har litt annerledes klær som jeg liker. 

Hvis du ikke skulle drevet med håndball, hvilken idrett ville du ha drevet med?

Oi vanskelig, kunne sikkert vært fotballjente, men jeg tror jeg ville likt crossfit bedre. 

Kan vi hilse på deg om vi ser deg?

Selvfølgelig, det er så koselig, også får jeg følelsen av å fortsatt være litt i gamet som blogger haha

Har Pernille kjøpt bil?

Hun har fått samme bil som meg

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hei! Det virker som at du er veldig sosial, men også en person som trives godt eget selskap. Hvordan er det i forhold til å bo med Maja? Føler du på at dere må være sammen hele tiden, eller er synes du det ikke er noe stress å være med andre venner uten henne? Eks at du og Hanna drar ut å spiser mens hun er hjemme?

Jeg og Maja har et veldig avslappet forhold, jeg føler ikke at jeg må være med henne hele tiden. Men i vennegjengen vår er vi veldig vant til at hvis noen finner på noe så er det bare for alle som vil å dukke opp. Vi har en felles gruppe som vi prater på og det skjer aldri at typ fem stk er hjemme hos noen en lørdag kveld og fire andre er hjemme hos en annen. Så hvis jeg og Hanna vil dra ut for å spise, så er det bare helt naturlig å spørre om resten vil være med. Som oftest er de fleste opptatt med sitt, men det er uansett hyggelig å bli invitert og å ikke føle seg utenfor. 

Kan du fortelle smått om hvordan “personligheter” dere har i familien, feks hvordan er pernille, moren og faren din?

Vi er en artig gjeng med mye personlighet og med et godt forhold til hverandre. En modern family der det i motsetning til de fleste familier er pappa som har ansvar for klesvasken og matlagingen i huset. Mamma er av den typen som låser inn bilnøklene i bilen på fjelltur og ikke kommer seg noen vei, eller glemmer av Visakortet på flyplassen og flyr utenbys alene, uten penger (begge er true stories btw). Pappa er den som da setter alt i bevegelse for å løse problemet. Pernille er ikke like glad i være så “out there” som jeg er med bloggen og alt, hun liker seg bedre bak kamera. Så vi blir ikke “too much” sammen, utfyller hverandre på flere områder.  

Noe dere lurer på til neste gang?

3 kommentarer
    1. Du er utrolig heldig som har en så ekte vennegjeng og en kul familie. I tillegg til at du har økonomien på plass og egen leilighet i en alder av 21(?) Det skal du være utrolig glad for, for det er ikke mange som har det så godt ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg