Mine topp fire intervaller

Reklame | 3T-shop

Jeg tenkte å komme med en anbefaling av de intervallene jeg liker best. Jeg har uten tvil et hat/elsk-forhold til intervalltrening. Det er helt jævlig, men så utrolig digg etterpå. Så når jeg sier “de intervallene jeg liker best” så er det også de intervallene jeg hater høyest haha. Disse kan løpes både inne og ute selvfølgelig. 

1-2-3-4-3-2-1

1 min på/ 30 sek av – 2 min på/ 1 min av – 3 min på/ 2 min av – 4 min på/ 2 min av – 3 min på/ 2 min av – 2 min på/ 1 min av – 1 min på/ 30 sek av

30/30

Kjør 30 sek på mølla og 30 sek pause. I pausen står du bare på sidene av mølla, ikke skru ned tempoet for å jogge. Jeg kjører 10 stk som en runde og ofte 2-3 slike runder med noen minutter pause i mellom. 

4×2 – 2×4 – 1×8

4 min på/ 2 min pause x 2 runder – 2 min på/ 1 min pause x 4 runder – 1 min på/ 30 sek pause x 8 runder. 

45/15 med tempoøkning

45 sek på/ 15 sek av x 20 runder, øk hastigheten med 0,2 for hvert drag. Det vil si at etter min hoderegning så ender du opp på 18 km/t hvis du starter på 16 km/t, stemmer det?

Jeg har alltid på 1-2 i stigning fordi jeg har lært at det gir mindre belastning på bena. 

Hoodie fra 3T-Shop HER 

Har dere noen favoritter?

9 kommentarer

Siste innlegg