sweet gluten free life

Som jeg koser meg her i Spanien altså, Malaga er kanskje undervurdert. Det er en så fin by, både syden og til tider litt storby-vibe. I går gikk vi inn til gamlebyen, hvor jeg er relativt godt kjent til tross for min manglende evne til å orientere meg. Jeg fant til og med den leiligheten jeg bodde i med jentene i fjor, måtte vise fammen. Så tuslet vi rundt i butikker, jeg handlet litt på other stories, som seriøst er blitt en av favorittbutikkene mine, de har så mye fint, jeg må vise dere senere. Til middag spiste jeg hvit fisk, sea bass, andre dagen på rad. Jeg har begynt å kutte på kjøttet merker jeg, ikke noe jeg tenker så mye over, det kommer bare naturlig. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

– glutenfri frokost – 

Jeg får en del spørsmål om jeg har med glutenfri mat på reise, og sannheten er at jeg ikke har med noen ting. Før hadde jeg med en hel koffert med glutenfritt brød, pizzabunner, rundstykker, pasta osv, men nå er det ikke nødvendig. For det første så har jeg blitt en voksen dame som ikke trenger pizza til hvert måltid haha, jeg kan spise andre ting som er naturlig glutenfritt og for det andre så er det ekstra stas når jeg først kommer over en restaurant med noe glutenfritt da. Til frokost har de glutenfrie baguetter og greier på hotellet, i tillegg til at jeg får servert en ny kake hver dag, men jeg overlever uansett med egg, yoghurt, müsli og frukt. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lurer dere på noe med glutenfritt eller generelt mat her nede, så ikke nøl med å spørre ♥

3 kommentarer
    1. Verdt å tipse andre med cøliaki om at Spania er et mekka mtp.glutenfri mat og merking! Jeg dro til Spania på ferie ett år etter at jeg hadde fått påvist cøliaki, og fikk en sykt gledelig opplevelse. Hadde grua meg mye og vært usikker på forhånd, men å gå og handle i matbutikker feks., var bare så sykt morro! Radene med glutenfritt var større enn de noen gang vil bli i Norge, og også ting som IsTe og ferske biffer/kjøtt var merket «soy gluten». Det beste landet å feriere i med cøliaki vil jeg si!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg