hits

Mine favorittvelser for rumpe og lr

Reklame | 3T-Treningssenter, 3T-Shop

Hei! Det er mange som spr om jeg kan vise hva jeg gjr nr jeg trener tung styrke p bein, s her kommer mine favorittvelser for rumpe og lr. Disse velsene er GULL. De er jvlige der og da, men de funker. 

velse 1: Frivending. 

S velsen jeg begynner med er frivendingJeg starter alltid med denne for f best utnytte av dens eksplosive karakter. Denne krever en del teknikktrening, s det er viktig starte med lette vekter for f inn riktig teknikk, fr man lemper p med tyngre vekter for utfordre seg selv. Jeg kjrer 4 repetisjoner og 4 sett. 

velse 2: Frontby

P samme mte som med frivending kjrer jeg som regel 4 repetisjoner x 4 sett her. ker gjerne med noen kilo for hvert sett. Viktig med pauser mellom settene for kunne yte max under selve utfrelsen av velsen. (Jeg ser vanligvis ikke s pen og glad ut nr jeg kjrer denne velsen, its all fake).

velse 3: Ettbens rumensk marklft

Her vet jeg mange foretrekker vanlig marklft, men jeg liker kjre ettbens da jeg fr trent stabilitet og balanse, samtidig som jeg trener styrken i setemuskulaturen. Jeg kjrer vanligvis 8 repetisjoner p hver fot x 3 sett. 

velse 4: Bulgarsk utfall

Denne hater jeg haha, er det lov si? Jaja hat/elsk-forhold, sikkert som mange andre. Den er ekstremt tung, men tar utrolig godt p forside lr og rumpe. Jeg kjrer 8 repetisjoner p hver fot x 2 sett. 

velse 5: Hip thrust

Denne er et must i rumpeprogrammet, en klassiker. Jeg bruker variere mellom kjre flere repetisjoner med lettere vekter, og frre repetisjoner med tyngre vekter. Som regel kjrer jeg 8-10 repetisjoner x 3. 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar