Ukens spørsmål #44

Hvordan klarer du å holde til til usunn mat kun i helgene?

For meg frister det ikke å spise godteri eller junkfood i hverdagene, jeg lover dere at det ikke bare er noe jeg sier for å virke som en healthmaniac, jeg mener det. Når jeg kommer hjem fra trening på en tirsdag kveld er det ingenting som frister mer enn en god fiskesuppe til middag (kan høres ut som jeg kødder, men jeg gjør ikke det haha). Men så er vi vant til å spise ganske sunne middager i hverdagen her i familien, sånn helt vanlig norsk kost. Kjøttkaker, laks, fiskekaker, potet, pasta osv. Så spiser jeg sushi, taco, nachos og pizza i helgene. Jeg synes det er digg å gå gjennom hverdagene og spise sunn mat, for så å glede seg til å skeie ut litt i helgene. 

Også finnes det heldigvis sunnere versjoner av våre favoritt-junkfoods, som tortillapizza, bønnenachos (det er den nye favoritten i vennegjengen. Bare bytt ut kjøttet med bønner og tomater, så blir det litt sunnere) oog som dere ser på bildet under; sunne chicken nuggets. Oppskrift HER

husker du pleide å skrive at du dro på treningssenter før/etter skole osv på vgs, hvordan fikk du motivasjon til å våkne så tidlig eller eventuelt til å dra på en økt etter en lang skoledag? har virkelig 0 motivasjon etter en skoledag + har mye lekser og pugging å gjøre

Vi er en treningsvillig vennegjeng og vi gikk sammen på vgs, så vi motiverte hverandre en god del. De gangene vi sto opp klokka seks for å trene før skolen så dro vi ofte på gruppetimer på 3T, som Pulsspinn og Pulsstep. Så tidlig på morgenen kan det være vanskelig å presse seg selv, derfor anbefaler jeg gruppetimer hvor det nesten kjennes ut som du blir trent uten at du må bruke så mye energi på å psyke deg opp. Når det er sagt så må jeg innrømme at jeg aldri trente rett etter skolen, for DA var jeg sliten. Dessuten hadde jeg ofte håndballtrening på kvelden. Så hvis du er sliten etter skolen vil jeg kanskje anbefale å dra hjem, spise en god middag, kanskje ta en powernap etterfulgt av en koffeinshot, og så være klar for en økt litt senere hvis tiden strekker til. 

Når fant du ut at du hadde cøliaki?

Jeg var vel fem år tror jeg

Hvilken 3T time var dere på? 🙂 Nettopp blitt medlem, så har ikke prøvd noen timer enda, men den svettefesten hørtes bra ut!

Det kan sikkert missforstås når jeg skriver Ukas økt, det høres jo ut som om det var denne ukens økt liksom, men timen heter faktisk det! 🙂 Finnes også Dagens økt. Jeg liker de timene best!

Hva spiser du før treninger når du drar rett fra skolen? (om man ser bort i fra middagsrester fra dagen før)

Brødskiver eller knekkebrød med typ ost og skinke eller favoritten Kavli Skinkeost på tube (hehe) og kanskje en sjokomelk for å få litt livsgnissst. Noe enkelt bare. Eller en variant som på bildet under her, pitabrød med philadelphia, avokado og røkt laks + en yoghurt eller noe. 

Er det noen regler for hvordan man skal kle seg og ikke kle seg på det treningssenteret du trener på?

Ja, det er ikke lov for gutter å trene i singlet, og så er det som dere da skjønner ikke lov å trene i bar overkropp eller kun sportsbh, eller i shorts på størrelse med en g-streng. 

Er det fri frakt fra 3tshop?

Det er fri frakt på bestillinger over 500 kr

Hvordan går det med søsteren din, med tanke på skaden hun pådro seg for en stund siden?:)

Det går fremover! Vi har fått en splitterny spinningsykkel i kjellerstua som hun koser seg med trutt og stadig. Ellers har hun sine øvelser som hun har fått fra fysio som hun jobber med. 

Hvordan klarer du å motivere deg til å spise sunt i hverdagene? Hver dag når jeg drar hjem fra skolen har jeg så godtesug, og det er ofte at jeg ikke klarer å motstå…

Det første du kan gjøre er å kvitte deg med alle eventuelle fristelser som ligger hjemme å venter på deg etter skolen. Heller skjær opp frukt og spis det med en yoghurt, eller kutt opp gulrøtter og knask på det. Det tror jeg vil føles bedre både når du spiser det og ikke minst etterpå. 

Tips til sunn snacks?

Her har du noen innlegg jeg har postet før. Milkshake, yoghurtis(kake), sunne cookies, mini banankake, mangosmoothie, fylt banan, frosne druer, sunn sjokolademousse, Ellers så snacker jeg frukt hele tiden, eple, appelsin, persimon og alt mulig haha. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hvordan trener du eksplosiv styrke?

Det kan jeg vise dere i et eget innlegg.

Hvor mange måltider i løpet av en dag har du?

Hmm på en vanlig dag spiser jeg frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kveldsmat. Så typ fem hovedmåltider, så spiser jeg ellers når jeg føler jeg trenger det. En yoghurt, knekkebrød og en banan fra eller til er ikke så farlig. 

Går du ikke ned i vekt når du trener så mye som du gjør?

Nei jeg holder meg veldig stabil der. Spiser mye vettu, både før og etter hver økt. 

Har du en gutt i kikkerten?

Det har jeg dessverre ikke altså, kjedelig til meg

Har du planer om å flytte ut?

Ingen kommentar. Neida jeg har ikke kommet så langt haha..

Hvor er de fine runde øredobblene fra? 🙂

Weekday

Hvor høy er du og hvor mye veier du?

I håp om å ikke skape noe form for kroppspress så sier jeg det bare som det er. Jeg er 173 (eller 74) cm høy og veier 70 kg. 

Er du fornøyd med kroppen din og hvordan du ser ut?

Det er alltids noe man skulle hatt mer eller mindre av, men alt i alt har jeg lært meg å være veldig glad og lykkelig i egen kropp.

Er det dager hvor du ikke føler deg noe fin eller bra?

Det tror jeg de fleste har, en dag hvor man har spist mye usunt eller ikke trent som man gjerne skulle gjort. Men det er ikke noe jeg går rundt å tenker så veldig mye på. Det kommer en dag i morgen, kanskje morgendagen blir bedre. 

Har du noen gang talt kalorier og prøvd å slanke deg? Du er nydelig og jeg lurer derfor på om dere også har sånn tanker

Først; tusen takk for det♥, og second; nei,  jeg har aldri telt kalorier og har ingen planer om å begynne med det. Jeg har aldri gått på noe slankekur eller diett, that shit just ain’t for me. 

8 kommentarer
    1. Godt svart! Du har så sunne holdninger ifht mat og trening og slikt. Synes det er veldig forfriskende å se:)

    2. Deilig å se folk som spiser sunt viser at man ikke trenger å sulte seg for å holde seg i form <3 Veldig fine spørsmål og svar, du er så flink - og matbildene dine ser alltid sååå fristende ut

    3. Så gode svar! Er du ofte i byen og er det lett å “gå seg på deg”? Lurer forresten på om det er en spesiell grunn til at gutter ikke har lov til å trene i singlet på 3T, haha. Ser du noen ganger igjennom arkivet ditt og mimrer tilbake på tildigere dager?

    4. Synes du har så fine/sunne holdningen til mat og trening! At det skal være sunt og funksjonelt, en holdning mange har glemt litt bort. Deilig at hvertfall en blogger holder riktig fokus!

    5. Det er jo ganske åpenbart at dere har det ekstremt fint økonomisk i familien, men tjener du penger selv eller får du alt «servert»?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg