Ukens Spørsmål

Blir foreldrene dine noen ganger sure fordi du lager så mye mat? Foreldrene mine blir ofte sure på meg fordi det blir så mye oppvask og at jeg på en måte spiser to middager om dagen

Åh nei de blir ikke sure. De blir heller happy fordi jeg spiser opp middagsrester. Hvis alternativet er å kjøpe mat på skolen eller jobben, så må det jo være en bedre løsning å ha med seg mat hjemmefra. 

Siden dere er en såpass stor vennegjeng, har dere noen gang vært redd for at noen utenfor skal føle seg ekskludert? For eksempel da dere gikk på vgs eller når dere spilte håndball?

Det har alltid vært en fare for det og vi har vært gjennom masse styr opp gjennom hele barne- og ungdomsskolen på grunn av det. Det ble nesten slik at foreldres og læreres frykt for at noen skulle bli utestengt utgjorde mer ugagn enn selve situasjonen. Alle kommer ikke like godt over ens og alle kan ikke være bestevenner, det blir bare verre når voksne skal blande seg inn å tvinge barn til å være bestevenner. Barn kan være ekle mot hverandre, så lær barna å være snille og vennlige mot alle, men ikke at de må være bestevenner med alle. For jeg kunne sagt nå at jeg ville gjort ting annerledes og at jeg hadde gjort ting annerledes hvis det skjedde nå, men når sant skal sies så vil jeg omgås med mennesker som gir meg glede og energi i hverdagen, de som har motsatt effekt er det ikke vits å bruke tid på.

Bruker du og låne spinning sal aerobicsalen eller Yogasalen med lage eller alene?

Hm nei egentlig ikke. Drar på fellestimer om jeg har behov for yoga eller spinning

Hva synes du om gutter i tights?

Jeg kom faktisk til å tenke på det her om dagen, hva trener egentlig gutter i? Jeg synes de skal få trene i det de føler seg komfortable i, om det er tights så er det vel bare gønne på i tights. Personlig synes jeg kanskje shorts ser best ut, not that it matters what I think.

Har du solgt bilen din?

Nope

Hvilken bil har du fått deg?

BMW i3. Hentet gullet her i dag.

Hvilken bil kjører foreldrene dine?

Volvo et eller annet, XC90 er det vel

Hvor mye veier du?

Hele 70 kilo 😉

tjener du penger selv eller får du alt fra foreldrene dine?

Jeg tjener egne penger på bloggen, håndball og på Downtown.

Jeg går siste året på videregående har blitt veldig motivert til å utvikle meg til å bli en bedre håndballspiller. Den eneste måten å gjøre det på er å trene, trene og trene. Problemet mitt er at tiden ikke strekker til. For i tillegg til å trene typ 2 ganger om dagen så må jeg på skolen og gjøre lekser (har også ambisjoner om å prestere godt på skolen) + hverdagslige ting. Vet jeg må prioritere noe fremfor det andre, men er så usikker for aner ikke hva jeg skal gjøre etter vgs… Har du noe råd og veiledning? Thanks

Hei du! For starters, pust! Hvis jeg skjønner deg rett så trener du allerede to ganger daglig? Da jeg gikk på videregående trente jeg ikke mer enn en gang om dagen. Jeg begynte på skolen klokka åtte om morgenen og hadde håndballtrening på ettermiddagen/kvelden, i tillegg til lekser og pugging til prøver. En gang i blant dro jeg og venninnene på 3T før skolen, men det sier seg selv at det ikke ble hver dag. De andre jentene som går på laget mitt nå, gikk idrettslinja og fikk trent i løpet av skoledagen og fordelt de tre årene med videregående på fire år. Jeg gikk vanlig studiespess på tre år, noe jeg ikke angrer meg for. Det jeg prøver å si er at den eneste måten å bli en bedre håndballspiller på, er ikke nødvendigvis og trene, trene og trene. Det handler ikke om å trene mest, men å trene best. Ha fokus på håndballtreningene, vær engasjert og lærevillig. Etter vgs har du en hel masse muligheter. Du kan ta et friår, ta opp fag, studere eller jobbe mens du spiller håndball. Bare senk skuldrene litt, det er ikke meningen at du skal finne ut av alt enda, det er en del av det å leve.

Syns å huske du nevnte at en i gjengen studerte ergoterapi? Isåfall hvem og hvor krevende syns den personen at det er?

Nora studerer ergoterapi. “Joa e ikke sånn shit fy faen det her va spennende. Men e du interessert i å hjelp menneska og e kreativ når det kjem te løsning av problema så e kanskje ergoterapi nå for dæ. En ting som e bra e at vi har sykt my praksis, og praksis veldig tidlig så du får kjent på om studie e rett for dæ eller ikke” – Quote Nora. 

Kommer det ofte folk opp til deg og vil ta bilde eller slå av en prat, og hva syns du om det?

Det skjer ikke så ofte lenger, var mye mer av det før haha. Jeg har alltid syntes det er utrolig hyggelig da, både med bilde og en prat.


Her var det noen søte jenter jeg møtte i Åre.

Handler du mye på ebay eller wish o.l.? Ev. hva – og kan du ha en ebay haul eller innkjøpsvideo snart? Har nettopp begynt å følge deg sånn ordentlig, og må si jeg liker deg!

Så sniiilt ♥ Jeg handler dessverre ikke på ebay eller wish, har generelt handlet veldig lite i det siste, så har ikke så mye å lage innkjøpsvideo av. 

Kunne du har fortalt mer om hva du studerer og hvordan det er å kombinere den med håndballen?

Jeg studerer årsenhet (årsstudium) i markedsøkonom på BI, på deltid. Haha sounds complicated. Jeg har hatt fagene Bedriften og Markedsføringsledelse dette semesteret. Grunnen til at jeg studerer deltid er på grunn av håndballen. Når studiefriendsa mine drar på forelesning om morgenen så drar jeg på trening, så drar jeg rett fra trening til skolen og rett fra skolen til ny trening på kvelden. Det krever en del planlegging og har en tendens til å bli travle dager, men det hadde det sikkert blitt som fulltidsstudent også. Det går veldig bra å kombinere håndballen med studie og jeg har likt hverdagen godt dette semesteret.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kan du og Pernille har sister-tag ?

Interesting suggestion my friend, har du noe forslag til hva vi kunne gjort da?

Når du spiller håndball, foretrekker du parkettgulv eller sånn belegg? Eller merker du ikke noe forskjell?

Jeg foretrekker faktisk sånn belegg haha. Gjerne lyseblått gulv med banen tegnet opp i masse farger. Synes de gulvene er bedre å lande på. 

Hei! kan du dele oppskriften på de glutenfrie pepperkakene?

Jeg bruker en ferdig pepperkakedeig fra Fria. Den er kjempegod! Jeg finner den i frysedisken på Meny. 

Noe dere lurer på til neste gang?

11 kommentarer
    1. Hei 😉 interessant å lese bloggen din. Er vært tro fast leser, i snart 5 år 😉 deam, du er utrolig flink med det du drive med. Stå på, ønsker deg alt godt for fremtiden 😉

    2. Hei! 🙂 Lurer på om du tøyer ut etter styrketrening? Trodde det var lurt å tøye ut sånn 5-10 minutter etterpå, men så hørte jeg at det vist ikke spilte noen rolle… Stemmer det?
      Er ikke særlig glad i å tøye ut.
      Ha en god tirsdag! Lag deg en bra kveld <3

    3. Hei! siden du som oftest trener flere ganger om dagen, hvordan gjør du det med vasking av hår utover uken?

    4. Gratis med el bil
      Bytter du ofte bil?
      Har du prøvd Xc90?
      Min tante passet deg når du hva liten og kjenner foreldrene dine godt.

    5. Hei!
      Jeg lurer på hvilket kamera du har og om du er fornøyd med det. Hva er bra/hva er ikke bra? Bruker du objektivet som følger med eller bruker du et annet?
      😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg