Ukens spørsmål

Hvordan ble du “oppdaget” av Byåsen?

Jeg spilte på Utleira i 2.divisjon, som lenge har hatt et tett samarbeid med Byåsen elite. Så det startet vel for to sesonger siden, at Byåsen hadde mangel på linjespillere. Så jeg begynte å trene med dem litt nå og da, når de trengte det. Så kom fjorsesongen, da de virkelig ikke hadde noen linjespillere, og jeg gjennom samarbeidet kunne spille for begge lagene. Så jeg var med på alle kampene deres (mest på benken, skal sies), selv om jeg fortsatt var Utleira-spiller. Så kom NM20, hvor Byåsen elite stilte med lag, der jeg og et par fra Utleira fikk muligheten til å være med. Vi spilte oss frem til finalen i Oslo spektrum og vant! Jeg gjorde en bra kamp i finalen, noe som sikkert hjalp litt. 

Hvordan opprettholder du motivasjonen til å rekke alt du skal ila en dag når det er mye skole, trening, ha med mat, osv?

Jeg er veldig rutinemenneske og blir fort vant til et mønster. I tillegg har jeg strukturert dagene mine slik at alt klaffer veldig greit, så det går ganske smooth egentlig. Jeg legger ofte fram treningsklær og lager matpakker kvelden før, eller så har jeg på vekking ti minutter før for å ordne det. Det skal sies at jeg gruer meg litt til mandag morgen for da vet jeg at uka går i ETT kjør. Men jeg elsker å trene så det å få holde på med det jeg elsker er en motivasjon i seg selv.

Hvilke blogger leser du jevnlig?

Jeg er egentlig ingen fast bloggleser av noen blogger, men jeg stikker gjerne innom annais, ericakvam og krisssy når jeg er i gang. Det er vel de jeg kjenner meg mest lik kanskje. Jeg er i hvert fall ingen fan av clickbait-bloggerne. Det er kjedelig det. 

hvordan går det på kjærlighetsfronten, har du kjæreste? hvem i gjengen din har og har ikke kjærester?​

Er ikke noe kjærestejente jeg vettu, har ikke kjæreste nei. Av jentene i gjengen min har 10/14 kjæreste haha… Katrine, tvillingene, Johanna, Lene, Martyparty, Trine, Anna, Ida og Nora har kjæreste. Jeg, Maja, Loui og Hanna har ikke. 

Hvordan gikk tinderdaten?​
Gikk bra det, eller det vil si det blir ikke stasjonsvogn og fjellhytte med den unge mannen i min framtid, men det var hyggelig altså. Dating er jo litt koselig egentlig, bare å late  som man er med i en romantisk komedie og ikke tenke at det er crazy kleint. 

Hva er dine topp tre matretter?

Ahh det er vanskelig spørsmål ass, jeg elsker jo det meste. Men hvis jeg skal velge tre (middags)retter så må jeg si hjemmelaget cæsar-salat (faktisk noe av det beste jeg får), sushiiii ofc og (jeg vil si taco, får jeg lov??) taco eller nachos. Blir aldri lei av det. 

Hva er dine topp tre styrkeøvelser?

Frivending med overstøt, frontbøy og skulderpress kanskje. 

Har du lyst til å ta over 3T når du blir eldre?

Jeg elsker 3T, både det som skjer på innsiden og hvordan det fremstår på utsiden. Jeg står for de samme verdiene og det sier seg selv at trening er en stor del av livet mitt. Det har alltid vært en drøm å videreføre familiebedriften og det er det fortsatt. 

Tror du at du vil bo i Trondheim for alltid? Eller et annet sted i Norge, evt. utlandet?

Hmm vanskelig spørsmål. Akkurat nå er jeg litt bundet til Trondheim på grunn av håndballen, men jeg kunne godt tenke meg å reise mer, både i landet og i utlandet. Kunne for eksempel bodd i utlandet et år og studert og spilt håndball der, det tror jeg hadde vært gøy. 

Hvordan synes du det er å leve med cøliaki?

Det synes jeg er nada complicatos, haha spansken der. Nei jeg synes faktisk det er null problem, tenker ikke over det i det hele tatt, er veldig vant til det og vet hva jeg kan og ikke kan spise. De eneste gangene det er litt slitsomt er når jeg er sjuki gira på nattmat og burgersjappa på hjørnet ikke har en dritt glutenfritt, bortsett fra pomfritt OMG det rima. Da kan jeg bli litt irrrrr for jeg vil ha burger som alle andre ikke sant. 

Får du noen gang dårlig samvittighet hvis du spiser noe usunt?

Ja og nei. Altså nei, når jeg på lørdagskvelden spiser pizza og godteri så får jeg ikke dårlig samvittighet i det hele tatt, men noen ganger når det går over styr og jeg spiser meg kvalm på kake eller noe så kan jeg spørre meg selv om dette virkelig var nødvendig liksom haha. 

hvor er genseren fra? 🙂

Urban Outfitters om jeg ikke husker heelt feil. 

Spiser du ofte proteinbarer?

Næ ikke ofte, men jeg spiser det litt her og der, 1-2 ganger i uka kanskje. Enten som mellommåltid fordi jeg flyr rundt mellom treninger og skole, eller som snacccks fordi det er så godt hehe. Jeg syns Barebells og Yippie sine er best.

Hvor mange timer trener du i uka?

Lets count. Jeg trener ca 8 timer styrke/basis i uka, fordelt på alle dagene i uka bortsett fra lørdag og søndag. + ca 8-10 timer håndballtrening. Så jeg trener vel rundt 16-18 timer i uka. 

Hva trener du med i ulike styrkeøvelser?

Det finnes tusenvis av ulike styrkeøvelser, så det er lettere for meg hvis du peker på noen spesifikke. 

Hvor liker du best å spise ute i Trondheim?

Jeg liker Una og Olivia på Solsiden veldig godt, og Frati på Torget. Litt kjedelig kanskje og de er vel mest middagsplasser, men de har utrolig god mat. Til lunsj liker jeg meg på Hagen og Sushibar. 

Eier foreldrene dine alle 3T sentrene?

Ja

Tv-serier å anbefale?

Imposters/Svindlerne på NRK TV (!!) anbefales på det sterkeste. Spennende, morsom og fine folk å se på. 

Hva ønsker du deg til jul? Trenger tips til egne ønsker!

Jeg ønsker meg et nytt objektiv til Olympuskameraet mitt og hangups-stativ-greie som kan henges i huset en plass.

Hvilke treningstightser liker du best? Jeg sliter personlig med at tightsene sklir ned under økta.

Det tror jeg nok det er flere som gjør! Jeg slet veldig med det før og erfarte at de kuleste tightsene med masse mønster på fra Adidas og Reebok, egner seg best til styrketrening, fordi de har en tendens til å skli ned når jeg løper. Personlig er jeg superfan av 2xu sine tightser. Jeg bruker vel stort sett dem til både styrke og løping nå. Her er link til noen 2xu-tightser. Jeg skal prøve å skaffe en rabattkode til dere! I’ll update you.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Har du vurdert å flytte fra Trondheim?

Nei ikke på ordentlig, ikke enda

hva er den beste hangover maten for deg?

Hmm alt?? Haha. Pizza og nachos, og toast som en enklere versjon, er alle sikre vinnere. I tillegg må jeg ha sjokomelk haha, weirdo. 

hvor er den svarte genseren i bilde fra? og hvilken str?

Den er mørkegrønn, kjøpte den på Urban Outfitters i LA, str M, men den er veldig oversized, love it. 

Hva er dine tips for å bli best mulig i håndball?

Det viktigste av alt er kanskje å balansere så du ikke overtrener og blir lei og umotivert i tidlig alder. Det handler ikke om å trene mest, men om å trene best. En annen ting, bli obs på hva du er god til (er det forsvar, finter, kontra eller langskudd for eksempel) og jobb med å bli enda bedre og kanskje best til akkurat det. 

Tjener du mye på bloggen?

Jeg tjener ikke veldig mye, men jeg tjener litt både fra blogg.no og samarbeidspartnere

Hva synes foreldrene dine om bloggen?

Jeg har egentlig ikke spurt dem sånn direkte om det, men jeg tror de er stolte over at jeg gjør min egen greie. De er i hvert fall faste lesere haha. 

Paris vs London?

London baby

Noe dere lurer på til neste gang?

10 kommentarer
    1. Oppfølger til spørsmålet om cøliaki; synst ikkje du det er stress med cøliaki når du er ute å reiser heller? Eg har hatt cøliaki i ganske mange år no og er der at eg veit kva eg kan og ikkje kan ete og, og synst ikkje lenger det er noko problem, MEN føler det alltid er stress å finne mat når eg er ute å reiser eller på kafe/restaurant – Enten i den forstand at dei ikkje har noko, eller at eg føler dei ikkje har peiling. Feks; at dei seie pomfrien er glutenfri, men om om eg då spør om det blir brukt samme frityr til pomfri å nuggets så seie dei ja, altså at dei ikkje skjønna at den ikkje lenger er glutenfri då.. kva tenker du om det? Føler du at folk forstår «alvoret» av smitte og tar deg seriøs, eller oppleve ikkje du sånt som et problem?
      Blir glad for svar:D

    2. Ville bare si at jeg synes det er utrolig inspirerende at du får til så mye som du gjør! Sjukt at du greier å balansere skole, så mye trening, bloggen, det sosiale (og sikkert mer). Blir skikkelig imponert og håper du trives med alt du driver med <3

    3. Du trener jo veldig mye nå, og har vel gjort det i ganske lang tid også. Derfor regner jeg med at du begynner å få ganske god peiling på trening når det gjelder f.eks. styrkeøvelse og intervaller. Kan ikke du begynne en seire e.l. hvor du deler treningsøkter du har, med forklaring til øvelsene – video er egentlig det best her. Jeg har lyst å trene mer styrke, men synes det er skummelt å gjøre nye, mer “kompliserte” øvelser spesielt med vektstang/manualer/kettlebells. Har satt super stor pris på om du vil lage en video serie om dette!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg