TUNFISKPIZZA

Hei sann dere! Nå tenkte jeg å komme med oppskrift på gårsdagens homealone-post-workout-pre-work pizza. Haha, men for å gjøre det litt enklere kan vi heller kalle den for tunfiskpizza. Jeg regner egentlig med at de som er villige til å prøve noe sånt, allerede har gjort det. Jeg måtte i hvert fall prøve det med en gang jeg hørte om det. Og hvis det er noen som ikke har hørt om det, så må jeg bare avklare med en gang at det altså er i bunnen tunfisken er, ikke i fyllet. For dere som synes det er artig å utforske litt ny mat, og som er opptatt av sunn mat så anbefaler jeg virkelig å prøve denne! (For de som ikke er interessert i sunn mat, så er det kanskje enklere å fyre opp en grandis). But that’s kinda boring. Den er også seff glutenfri.

Dere trenger:

70 gram havregryn

1 boks med tunfisk i vann (bruk også vannet i blandingen)

1 egg

Bland sammen alt og krydre med masse godt krydder (grillkrydder, oregano, hvitløk osv). Sett ovnen på 200 grader. Bre deigen utover et bakepapir. Jeg vil gjerne ha bunnen så tynn som mulig uten at det går hull i den. Sett pizzabunnen i ovnen i ca kvarter ++. Vent til bunnen er blitt nedkjølt før du tar på fyllet. 

Ta deretter på alt av fyll. Ubesluttsom som jeg er så delte jeg pizzaen i to og kjørte hvit saus på den ene siden og tomatsaus på den andre. Den hvite sausen min er laget av kun mager kesam og pesto, simple as that. Tomatsausen kjøpte jeg ferdig (det fikk være grenser til hvor flink jeg skulle være som kokk tenkte jeg). Av fyll brukte jeg sjampinjong, tomat og lettost. Så tok jeg på spekeskinke og ruccola etterpå. Sett i ovnen nok en gang og vent til osten er smeltet og den ser ferdig ut. 

Superenkel, supersunn og suuupergod! Dette må dere prøve!

Har du prøvd denne varianten?

3 kommentarer
    1. Hola boss lady 😀 skal prøve dette, du er mitt stor inspirasjon 😉 god lørdag til dg 😉 chiller hjemme på sofa 😉 vi blogges 🙂

    2. Takk Mathilde!
      Har hatt lyst til å prøve denne pizzaen kjempelenge, og i dag gjorde jeg det endelig. Sykt god!
      Skal lage mange bunner og legge i fryseren, så jeg kan lage dette kjapt ofte! <3
      Du er best!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg