Hverdagsfilosof

Hallo i luken. I dag er det tirsdag og fortsatt lenge til helg #staystrong. Neidaa, hva med å heller prøve å glede seg over hverdagen, i sin naturlige eksistens (jeg har drukket for mye kaffe nå og lest for mye Krisssyblogg i det siste). Men for real, jeg er en kløpper på å glede meg til ting. I 10 år jeg gått rundt fra mandag til torsdag og gledet meg til helg. Det har liksom vært drivkraften min, å hele tiden glede seg til noe i framtiden – en ferie, en lørdagskveld eller noe så lite som en middag eller en episode av favorittserien. Men hva med å glede seg til det som skjer akkurat nå? Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg sa høyt til de rundt meg i sommer “Åhh jeg gleder meg sånn til akkurat nå“, fordi uansett hva jeg gjorde i sommer så elsket jeg tilværelsen. Jeg skulle ønske jeg tenkte sånn hele tiden. Bare det å leve er jo helt herlig. Jeg må rett og slett bli flinkere til å tenke over hvor heldig jeg er som får gjøre det jeg vil i hverdagen. Det er ingen som tvinger meg til å stå opp klokka sju om morgenen for å dra på trening, eller å lese om Aristoteles i boken jeg kjøpte på BI i går, eller å bruke de timene det tar å blogge hver dag. Det å være håndballspiller, student og blogger, er tre av mange ting jeg har valgt helt selv. Og hvor fantastisk heldig er ikke jeg som får drive på med de tingene jeg virkelig liker. Det samme gjelder nok de fleste av dere også, som har søkt og fått en jobb, fått en plass på studiet dere ønsket å komme inn på, eller kjøpt en leilighet med kjæresten og problemene som står for tur er om dere skal ha svart eller blå sofa. Jeg klager veldig lite, men vi har alle dager som er tyngre enn andre, der hverdagen ikke kjennes så lett. Da er det greit å lukke øynene, trekke pusten og prøve å se livet ovenfra og ned. Det kan gjøre det enklere for oss å se den rollen vi spiller i hverdagen fra et annet synspunkt, noe som kan gi oss et lite dytt i riktig retning og en motivasjonsboost til å gjøre det vi driver med hver dag til noe vi gleder oss over. Ikke la hverdagen gå ut på å glede seg til helg. Helg er bare en pause fra hverdagen. Det er det du gjør i hverdagen som teller. ♥

Takk for meg, ha en fin dag!

7 kommentarer
    1. Såå sant! Hverdagen er virkelig så mye mer enn stress og et ønske om fri! Det er jo hverdagene det er flest av så man bør jo kanskje nyte dem litt også? 🙂 fast leser forresten men aldri kommentert før! Tenkte det var på tide jeg delte noe hehe – digger bloggen og stilen din! Stå på og nyt hverdagen! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg