Min første kamp i 1.divisjon

Jeg fikk et spørsmål her om dagen som lød ca slik: har du byttet håndballag??? Så ja jeg tenkte jeg kunne si litt om det. Som dere vet så signerte jeg kontrakt med Byåsen elite nå før sommeren. Men jeg vet like så godt som alle andre oppegående håndballfolk at det ikke kommer til å skje at jeg spiller elitekamper med det første. Og det har jeg ingen problemer med. Jeg vet hvor jeg står i forhold til de andre linjespillerne på laget, jeg er yngst og har bare spilt i 2.divisjon tidligere, har dermed minst erfaring, og det skal ikke være enkelt å komme ut på banen i eliteserien, det sier seg selv. Derfor er byåsen så heldig å ha et breddelag som spiller i 2.divisjon, hvor elitespillerne som ikke får spille veldig mye i eliteserien, får bruke som sin spillearena. 

Jeg var jo med breddelaget på treningsleir på Lillehammer for ikke så lenge siden, og jeg spilte cup med dem hjemme i Trondheim rett før jeg dro med elitelaget til Ungarn. Jeg trivdes veldig godt med jentene der, og det var gøy med masse spilletid igjen. Det kjentes også veldig trygt ettersom jeg er vant til å spille 2.divisjon. Problemet er når det blir for komfortabelt, da vil jeg sette meg nye mål og strekke meg enda lenger. 

Så da CSK tok kontakt med meg for noen uker siden, og gjorde det klart at de var veldig interessert i å låne meg i 1.divisjon, så jeg på det som en gylden mulighet. CSK var et av de lagene jeg var med å sloss mot i fjorsesongen da jeg spilte for Utleira, og som dere skjønner så var det CSK som til slutt rykket opp til 1.divisjon. Det har vært litt diskusjoner de siste ukene om det er en god ide eller ikke å inngå en avtale om utlån, men jeg var veldig klar på at jeg ville prøve det ut.

Så i går debuterte jeg i 1.divisjon, med CSK på bortebane. Vi kjørte buss til Gjøvik klokka 10 om morgenen på søndag, og kom hjem klokka 2 på natta. Det ble en lang dag, men den var uten tvil verdt det da vi kom hjem med 2 poeng ♥ Det er alltid gøy. Byåsen gikk det ikke like bra med i går, det ble dessverre tap mot Oppsal. 

Til slutt, for å svare konkret på spørsmålet ditt – Nei jeg har ikke byttet håndballag. Jeg er fortsatt byåsenjente, men jeg blir lånt ut for å spille kamper for CSK. Jeg kommer til å trene med begge lagene, men mest med Byåsen. Og så er det slik at et utlån ikke er bindene ut sesongen. Jeg lånes ut i 2 mnd nå, og etter det får vi se om det gjøres noen endringer eller ikke. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Etter skolen i dag satte jeg meg ned med en god lunsj og så gårsdagens kamp, Byåsen elite mot Oppsal, på handballtv.com. Den gikk samtidig som den vi spilte i Gjøvik.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så ikke dette bra godt ut??

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

3 kommentarer
    1. SÅ spennende! Gleder meg til å følge håndballkarrieren din videre, er sikker på at det kommer til å gå veldig bra!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg