En dag full av intervaller

Hei dere!

I morrest sto jeg opp klokka ni, halvveis av meg selv og halvveis av pappa som kom inn på rommet mitt og lurte på om jeg hadde forsovet meg. På onsdager har vi nemlig “treningsfri” på dagen, eller det vil si at det ikke er noe felles eller obligatorisk, men vi trener da vel uansett vi. Så i dag løp jeg intervaller etter frokost, for første gang siden sommerferien, vel og merke. Men det var en svettefest uten like og kjempedigg etterpå. Jeg kjørte hele 54 intervaller, noe som høres helt insane ut, men det var ikke så ille som det høres ut. Det var korte intervaller; 10/10 x 12 x 2 (ti sekunder på, ti sekunder av, tolv drag, to ganger) med 2 minutter pause mellom de to rundene. Deretter 10/15 x 12 x 2 med 2 minutter pause mellom rundene. Og til slutt 60/30 x 6 (seks 1-minuttere med 30 sekunder pause mellom hver). Denne var helt ny for meg, men jeg liker variasjon og jeg likte denne. De første fire rundene med ti-sekundere gikk helt fint, men da jeg begynte på den første ett-minutteren var føttene mine helt ferdige, det gikk såå sakte. 

Jeg løp med 2 % stigning på alle. De to første rundene med 10-sekundere løp jeg på 18 og 19 km/t. De to siste rundene løp jeg på 19 og 20 km/t. På 1-minutterne løp jeg på 16 km/t, som dere ser på bildet under til høyre. 

Da jeg kom hjem etterpå lagde jeg meg en frisk og god lunsj. Rundstykker med egg, laks og grønnsaker. Resten av dagen har gått i ett. Det er først nå jeg kan sette meg ned å fullføre et blogginnlegg og spise et ordentlig måltid siden lunsj. Etter lunsj dro jeg nemlig på photoshoot med Høyer, nok en gang. Denne gangen med flere jenter fra laget, dere kan se litt på instastory til både Høyer (hoyertrondheim) og Byåsen (byaasenhandball). Etter shooten dro jeg rett til Nidarøhallen, der jeg og de tre andre linjespillerne på laget ble intervjuet av Adressa, før vi hadde håndballtrening. Såå etter treningen dusjet hele laget i garderoben, pudret ansiktet litt og kjørte rett til Clarion Hotell. Byåsen håndball elite hadde kick off der i kveld, med mat og drikke, taler og presentasjoner av spillere, sponsorer, nye drakter og ikke minst ny logo. Jeg skal vise dere mer av det senere. Men nå må jeg ta natta! Jeg er utslitt etter dagen her haha.

God natt, vi blogges ♥

4 kommentarer
    1. Får mer og mer sansen for bloggen din! Prøver å titte innom hver dag, og blir like glad hver gang det er et nytt innlegg ute 🙂 utrolig kult å lese en toppidrettsutøver sin blogg med så mye forskjellig innhold! Keep up the GOOD Work😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg