Månedens spørsmål

hvem er du i dag vs deg for 3 år siden?

Vel, for tre år siden var jeg kanskje mer usikker på meg selv, selv om jeg alltid egentlig har følt meg ganske sikker på meg selv, føler jeg likevel at jeg er meg selv mere nå. Da jeg var yngre husker jeg det var om å gjøre å ha akkurat det alle andre hadde, og se mer eller mindre prikk like ut – we’re talking hvite converse, skinnjakke og jeans (den moten varte alvorlig lenge spør du meg). Men uansett, nå synes jeg det er mye morsommere å se litt annerledes ut og være litt annerledes. Vi er alle unike, so why not embrace our differences. Men det var ikke meningen at dette skulle bli en preach om selvtillit haha. En annen ting som har forandret seg er at jeg satser håndball nå, en hel del mer enn jeg gjorde for 3 år siden, og at trening har blitt en større del av hverdagen. 

Lurer på hva dere betalte for helikopterturen i Las Vegas? Har tenkt oss til USA neste år og tenker å gjøre det samme!​ 

Vi betalte rundt 8000 kroner til sammen for turen.

Hva er de beste treningsøvelsene for å stramme opp kroppen/ få større rumpe?

Hmm for å stramme opp kroppen kan du kjøre intervaller, men hvis du tenker styrkeøvelser (til rompa), så ville jeg kjørt øvelser som omfatter store deler av kroppen, og beina i dette tilfellet, som knebøy, hipthrust, markløft.

Hvordan trives du på studiet?

Det studiet jeg gikk på*. Jeg trivdes helt ok på studiet. Haha når jeg sier “ok” høres det ut som jeg hadde det helt jævlig, men det hadde jeg ikke altså. Det var helt greit, ikke helt min greie, men likevel veldig interessant og lærerikt. 

Hvor vanskelig er det og hvor mange eksamner osv?

Jeg gikk deltid (50%), som vil si at jeg hadde halvparten av det de andre på studiet hadde. Det er egentlig to fag, så de andre hadde to semesteroppgaver og to eksamener hvert semester, mens jeg kun gikk det ene faget, og hadde dermed en semesteroppgave og en eksamen. Jeg syntes faget var veldig interessant. Første semester handlet om internasjonal politikk, altså hvordan ulike land samarbeider osv, politisk sett. Og andre semester var mer norsk politikk og mer om politisk økonomi. Begge er veldig omfattende fag, men hvis man er flink til å lese og møte opp i forelesninger så skal det ikke være noe problem. 

Har du tanker på hva du vil videre med både håndballen og studier?

Jeg vil satse håndball nå. Men samtidig skal jeg gå deltidsstudie på BI. 

Hvordan kamera har du på bildet? Hvor kjøpte du den?:)

Jeg har Olympus Pen E-PL8, fikk det i julegave, men det er kjøpt på Japan Photo.

Hvilken serier følger du med på i dt siste?

Jeg ser Orange is the New Black i skrivende stund. Men i tillegg ser jeg The Killing, Empire og selvfølgelig SKAM for tiden. Jeg har også planer om å teste ut The Keepers på Netflix. Også må jeg vel begynne på Orphan nå som det kommer ny episode hver søndag. So ye, this is pretty much my lyfe rit now. 

Hva skal du i sommer?

Jeg har ikke så mange planer, men to ting som er spikret er Hvaler-tur med hele girlssquaden andre uka i juli og Malaga med fire av jentene uka etter. 

Når du nå får proffkontrakt, satser du 100 % på håndballen, eller skal du fullføre studiet du driver med?

Jeg gikk årsstudium, så jeg har allerede fullført det – men nei jeg skal ikke gå videre med det. Jeg skal begynne på BI til høsten og samtidig satse på håndballen. 

Har du noen spesielle i kikkerten for øyeblikket?

Jeg ser ikke gjennom noen kikkert, kall det heller et mikroskop. Det er i hvert fall det man skulle trodd jeg ser gjennom hvis man ser på forholdsstatistikken min. Bruker litt lenger tid på å finne kjærligheten her i gården si.

Favorittøvelse for styrketrening av ryggen?

Nedtrekk og pullups. Favorittøvelser som jeg hater og elsker samtidig. 

Beste treningstips?

Skriv i en treningsdagbok. I hvert fall hvis du trener styrke. Jeg har vært dårlig på det, og derfor aldri kommet helt i en god flow, fordi jeg aldri husker hva jeg tar i de ulike øvelsene. Dermed har jeg trent med de samme vektene, uten å blir noe sterkere eller se noen framgang. Nå har jeg begynt med treningsdagbok, og det er noe helt annet. Nå har jeg mye bedre kontroll og det gjør treningen mye mer meningsfull. 

Får du aldri dårlig samvittighet etter å ha spist noe usunt? Isåfall, hvordan “takler” du det?

Jeg får sjelden dårlig samvittighet av å spise noe usunt. Når jeg spiser noe usunt er det et valg jeg tar, og da er det jo som regel verdt det Jeg trener en del, så å spise noe usunt her og der føles ikke så farlig. Men jeg skjønner hva du mener, jeg har selvfølgelig sittet med følelsen selv, når jeg har spist en helt boks med Ben&Jerrys eller fire kakestykker når jeg egentlig kunne begrenset meg til to. Men det er bare å komme seg over det og tenke at det kommer en ny dag i morgen, da er det bare å hive seg på en treningsøkt så er angrepet på kaloribomben dagen før helt glemt. Det kan være jeg takler det med tankegangen at hvis jeg trener først så trenger jeg ikke få dårlig samvittighet for å spise en ferdigpizza og S’mores til dessert etterpå. Men vi har alle ulikt forhold til mat og trening og må tilpasse det egne behov og ikke prøve for hardt å følge andres plan. Men balance is key sant <3

Hvordan går det med deg for tiden?:)<3

Det går veldig bra, tusen takk som spør ♥

hvor er antrekket fra? drit fin bralette, og bukse!

Bhen er fra Urban Outfitters, T-shirten er fra Necessary Clothing, buksen er frs NA-KD. 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hvor og hvor mye trener du med håndballlaget i uka? Hvordan er fordelingen med ball- og halltrening og styrketrening?

Vi trener som regel to ganger om dagen. En styrke/basis økt om morgenen – enten styrke på 3T, eller basis på Olympiatoppen, + en håndballøkt i hall eller utholdenhet i granåsen senere på dagen. Men nå er det jo sommerferie, så det blir nok ikke seende likt ut i sesongen.

Føler du deg noen ganger mer sliten på håndballtreningene mtp at du har trent tidligere på dagen? Merker du forskjell på hvor mye du klarer og “ta ut” på håndballtreningen om du har trent før på dagen eller ikke? Spiller selv, og vet liksom ikke om det lønner seg å trene tidligere på dagen også…

Ja jeg har noen slike dager, der jeg kjenner meg sliten i kroppen og kanskje ikke klarer å yte like mye som jeg ville hvis jeg var helt uthvilt. Men igjen så føler jeg at jeg får igjen for å trene styrke før håndballtrening i det lange løp, og kroppen blir vant til det. Du kan jo prøve deg fram, og kanskje informere treneren om at du har lyst til å kjøre egentrening på dagen, før håndballtrening, så du kan få vite litt om hvilke håndballøkter som vil være lettere enn andre, og at du da eventuelt kan trene styrke før dem.

hvor er brillene fra?

Quay, på Høyer

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hva er planene dine neste år?

Jeg skal gå deltidsstudie på BI i markedsøkonomi

Hvilket av valgfagene dine på vgs likte du best og dårligst, og hvordan var “vanskelighetsgraden” på de?

Jeg hadde markedsføring, økonomi og rettslære andreåret, så byttet jeg ut økonomi med politikk tredjeåret. Jeg syntes økonomi var kjedelig og vanskelig (ironisk nok skal jeg gå økonomi neste år), men jeg vil så gjerne knekke koden og skjønne det, så da må jeg jobbe videre med det. De andre tre fagene likte jeg veldig godt. De var en del skriving i alle, men så lenge man fulgte med i timene så var det ikke noe problem. Jeg likte kanskje markedsføring best.

Kan du skrive litt om hvordan det var å gå statsvitenskap? Var det interessant? Tenker du å fortsette med noe lignende neste år eller bare spille håndball? Takk for svar på forhånd, det er så spennende å følge med på bloggen din!! :):)

Jeg angrer ikke på at jeg tok et årsstudium i det, selv om det kanskje ikke er noe jeg vil gå videre med. Det var veldig interessant og lærerikt og jeg anbefaler det egentlig for de som ikke helt vet hva de vil. Man trenger ikke ha noen spesiell bakgrunnskunnskap for å gå det, jeg valgte egentlig å gå det nettopp fordi jeg ikke hadde så mye kunnskap fra før, og ville lære mer om det. 

Hvor får man kjøpt de blåbærene???

Jeg kjøper dem på Spar, men jeg tror de fås kjøpt på Joker eller Kiwi også. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Var det mye pensum på studiet?

Ja det var en del bøker å lese. Første semester var kanskje mest, i tillegg til at noen av bøkene var på engelsk og dansk. Men frykt ikke, jeg kom meg gjennom det, and so will you. Dessuten, når jeg sier “kom meg gjennom det” så er det egentlig en løgn. Jeg kom meg ikke gjennom det. Jeg kunne umulig lese alt, men det gikk jo bra likevel. For meg er det null vits i å lese alt, da har jeg glemt en tredjedel allerede på halvveien. Jeg må lese oppsummeringer, sammendrag og tidligere eksamensoppgaver.

Kan du skrive litt om hva du tenker å studere neste år? tenker du å bli i trondheim?

Jeg skal bli i Trondheim ja, as much as I would love to travel, elsker jeg byen min, så det er helt ok å være stuck her. Jeg skal spille håndball på Byåsen elite og studere deltid på BI. 

Hvor er bikinien fra?

Forever 21

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

hvem er du på fest?

Når jeg (for tiden: en sjelden gang) er på fest er jeg hun som tåler mest alkohol og liker å vise det frem og utfordre alle andre helt til vi er levende gelèklumper hele gjengen 🙂 smilefjes hjerte. Og jeg er ikke en av de som sitter i et hjørne og snakker med en person, jeg er en danser !! :D;p

Hvilken aldersgrense er det på Heidis, og vet du hvordan prisene er der typ i forhold til Downtown?

På Heidis er det 20 på fredager, og 23 på lørdager. Jeg har ikke vært der på en helgedag enda så jeg vet ikke hva det koster. På DT koster det i hvert fall 100 på fredager og 150 på lørdager. 

Kjøpte du denne på nakd? Lurte på en ting da isåfall, hva kommer tollen på?

Den er fra NA-KD ja, jeg fikk den sponset så jeg er litt usikker på hvordan det er med toll osv.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hvorfor tok du piercing i øret og hvorfor akkurat der?

Syntes det var stilig haha. Har ikke sett så mange med piercing akkurat der, så jeg tenkte why not. Og nei det er ikke tragus, tror den kalles forward helix. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hvorfor klippet du håret ditt?

Trengte en forandring, har ikke angret et sekund på det.

Hvor er kjolen din fra?

Det er en slags t-shirt fra Bikbok. Jeg har den i L, skulle tross alt bruke den som kjole. 

Hva synes dere om svarene? ♥

15 kommentarer
    1. Hola hele Norge bloggerne 🙂 her verden smarteste and beautifull jenta 😉 matholck føle mg determinated til å møte dg 🙂 take care you now 😉

    2. Veldig bra svart! Hva syntes Byåsen egentlig til at du jobber på DT? om det er kamp dagen etter er det vel ikke den beste oppladningen at du har jobbet til langt på natt?
      Ikke meningen å være negativ med dette spørsmålet så håper ikke du oppfatter det slik, men er bare nysgjerrig hahah

    3. Jeg er også sånn som aldri finner noe kjæreste! Vet akkurat hvordan jeg vil han skal være og det er ikke hver dag man kommer over en som står til kravene, for å si det sånn. I tillegg er jeg glad i å være alene og føler meg veldig selvstendig, er så befriende å bare ha seg selv å tenke på. Det er i hvert fall bedre enn å ha type bare for å ha type! Kanskje vi blir forever single’s…?

    4. Hva gjør du når du innerst inne vil trene men motivasjonen er helt på bånn? Jeg har slitt sånn med motivasjonen til å trene i det siste selv om jeg egentlig vil. Hva gjør du for å få opp motivasjonen?

    5. Hei! Syns det var unødvendig å skrive at du har kjolen/t-shirten fra Bikbok i størrelse “L” fordi du “tross alt skulle bruke den som kjole”. Personen som skrev spørsmålet lurte kun på hvor den var kjøpt. Du mente sikker ikke noe vondt med det, men husk at det kan oppfattes ubehagelig for folk som bruker den størrelsen, eventuelt større.

    6. Hvor er olabuksen i dette innlegget fra? har lett etter en sånn bukse såå lenge!! Og hvilken størrelse har du?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg