hits

BACK AT IT

  • 09.01.2017 kl. 17:03

Etter juleferien er det om å gjøre å komme seg tilbake til hverdagen, med rutiner, et sunt kosthold og trening. Det er ikke alltid like enkelt som det høres ut, men det er fullt mulig og helt klart verdt det. Og hvis man ser bort i fra alle fitnessdronningene på weheartit og deres nøkkelløsninger til six-pack på tre uker, og heller fokuserer på hva DU og JEG faktisk kan gjøre for å oppnå det vi ønsker, så skal vi få det til sammen. Her er noen enkle tips for å komme i gang.

"Ta et strikk av gangen" 

Det heter vel et steg av gangen, men vi sa det ganske fint på trening i morrest. Jeg, Johanna og Anna trente styrke og som alltid avsluttet vi økta med hangups. Der er vi alle tre på ulike nivåer styrkemessig, men det gjør ikke noe. Johanna tar dem uten strikk, og jeg og Anna bruker forskjellige farger på dem. For å ikke miste all motivasjon ved å kjøre på uten strikk og kanskje ikke få til én engang, så tar jeg et strikk av gangen og ser heller stadig framgang. 



Sett deg delmål

Et hovedmål er fint å ha det, men delmålene er de viktigste. Det er de som utgjør den lille forskjellen. De er linken mellom der vi befinner oss i dag, og dit vi ønsker å komme. De små justeringene som gir oss motivasjon til å fortsette. 

Ikke overdriv

Man er ofte kjempemotivert på denne tiden av året og ønsker å oppnå resultater etter tre økter, men slik fungerer det dessverre ikke. Det gjelder å ikke gå ut alt for hardt med en gang. Tenk at dette skal være en livsstil det skal være mulig å opprettholde. Overdrivelser kan føre til skader eller at det rett og slett blir for mye og at man gir opp.

Bli inspirert

La deg bli inspirert av andre som trener og lever en sunn livsstil. Les blader, blogger eller følg treningsjunkier på instagram, hvis det funker for deg. Vi har ulike måter å bli motivert på, men det finnes mange muligheter. Du kan for eksempel også la deg inspirere av eget arbeid. Se på hva du tidligere har fått til og jobb deg tilbake på toppen. Å skrive treningsdagbok er slettes ingen dum ide!

Tren det du liker best

Det er ingen fasit på hvilken trening som er best, det er helt individuelt og opp til hver enkelt. Det er ikke noe vits i å løpe geriljaintervaller, hvis det ikke gir det noe overskudd og positiv effekt i det lange løp. Da gjelder det å prøve ut andre treningsmetoder, som for eksempel sykling, joggeturer, lagidrett eller gruppetimer. Jeg elsker for eksempel pulsstep og pulsspinn!

Fullfør! 

Bestem deg for hva du skal gjøre før du drar på trening, skriv opp øvelser, sett og repetisjoner på notater eller i treningsdagboken din. Da blir det mye enklere å fullføre hele programmet. Det gir så god samvittighet og en eenda bedre følelse etterpå. Husk også å variere øvelser, om du trener tung eller lett styrke, styrke med egen kropp eller manualer, om du går, jogger eller løper intervall. 

 

Håper dette var til hjelp for noen! 

6 Kommentarer

Victoria Larsen

09.01.2017 kl. 17:06
Så flink du er! :D

Barry jamil

09.01.2017 kl. 17:21
Waou kjempe bra ;) jg vet jg kan dra til toppen :-) må bare sette mg på en plass ;) å trene onkle :-) jg er tilbake til Elverum :-)

Helene

09.01.2017 kl. 18:21
Flotte tips!!

09.01.2017 kl. 19:16
Hvilke hastighet holder du på 4x4 intervaller? og eventuelt hvilke stigning? :)

Mathilde Holck

09.01.2017 kl. 19:18
Anonym: Jeg har som regel 2 på stigning uansett hva jeg løper, og på 4x4 har jeg vel en hastighet på 13/14

Vaarin

11.01.2017 kl. 13:18
Du er så flott!

Skriv en ny kommentar

Mathilde Holck

Hei og velkommen til min blogg! Jeg heter Mathilde Holck, er 20 år og kommer fra Trondheim. På denne bloggen legger jeg ut om livet mitt som rosablogger, profesjonell håndballspiller i byåsen elite og student på BI. Legg meg gjerne til som venn og følg bloggen videre! :-) For sponsing, samarbeid eller spørsmål kontakt meg på matholck.blogg@gmail.com!

Bloggdesign

Søk i bloggen

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no