Høydepunkter fra 2016 del 2

JUNI

Etter russetiden var det på tide å innse at livet ikke bare var en fest, og hverdagen kom som et slag i trynet da eksamen kom for real. Så jeg, Johanna og Louise stakk av til hytta mi på Innerøya for å begynne lesinga mot eksamen. 

Etter alle eksamenene var jeg utrolig lettet. Muntlig eksamen var verst, seriøst muntlig knekker meg, og jeg følte meg ikke høyere enn en meter da jeg gikk ut av rommet med sensor. Men etter hvert da jeg begynte å innse at jeg var FIKS ferdig med videregående, kjente jeg at herlighet for en deilig følelse! 

En hangover søndagskveld i juni lå squaden på plena til Johanna og spiste is og snakket om livet, da vi out of nowhere fant ut at vi ville dra på nok en hyttetur. Så rett før det mørknet pakket vi med oss tannbørster og ppiller og kjørte av gårde, to biler til Innerøya og ble der et par dager, hvor vi bare nøøøt livet og finværet.

Da vi kom hjem fra hytta, noen dager senere var det bare å hoppe rett inn i bunaden, hive seg rundt og dra på vitnemålsutdeling. 

Jeg tvang med jentene på en videoblogg hehe ♥ Neida de stilte seff opp på mitt påfunn med never have I ever – eller det var forresten deres forslag å lage en slik videoblogg!

Jeg våknet opp en morgen og trengte en forandring. Jeg tror jeg hadde hatt en drøm som prøvde å fortelle meg at noe måtte gjøres. Så da fant jeg like gjerne ut at jeg ville klippe av meg halvparten av håret mitt. And.So.I.Did

Rundt samme tid som håret ble kuttet, dro jeg, Johanna og Louise på en liten reise. Vi var de eneste av jentene som var hjemme på den tiden og vi hadde ikke mye å gjøre. Destinasjonen ble Stockholm, og guuud for en fin by ♥ Vi storkoste oss!

JULI

En tur til Hvaler med jentene er et must i sommerferien. Denne sommeren kjørte jeg oppover (eller nedover) med Johanna, Hanna, Katrine og Ida. En roadtrip på ni timer med den buketten ville jeg aldri sagt nei til. På hvaler var det som alltid herlig. Vi badet og solet oss på båten i eget selskap, og vi fikk noen venner som vi festet og hadde det utrolig morsomt med i Strømstad.

Midt i sommerferien, etter Hvaler-turen skulle jeg på en rolig ferietur med familien, først på Hurtigruta og deretter på en eldgammel, svær seilbåt, med skipper og full pakke. Hele den opplevelsen fikk en ubehagelig start da instagrambrukeren min ble hacket av en hackergruppe fra Saudi-Arabia, natten før vi skulle dra. Så det første døgnet på Hurtigruta ble relativt stressende, fordi jeg følte jeg på en måte ble angrepet og frastjålet personlige eiendeler. Men jeg fikk til slutt forhandlet med hackeren og fikk tilbake profilen, helt tom vel og merke. Resten av seil-ferien ble et eventyr og akkurat det jeg trengte. Bare hav, frisk luft og bøker. 

Vi kom hjem og temperaturen fortsatte å stige i Trøndelag. Etter noen dager bestemte jeg og Johanna oss for å skru av netflixen i stua og kjøre utover til Fosen på hytta til Thea og Martine. Katrine var på sin hytte, ikke langt unna, så hun ble med på moroa.
Det siste som skjedde i juli var en sydentur til Rhodos med mamma, pappa og Pernille. Den satte prikken over i’en på en herlig sommerferie!


 

AUGUST
I august skjedde det ikke mye, men det skjedde tre ting. 1) Jeg startet som student på NTNU. 2) Tre av jentene mine dro til Australia for å studere noen måneder der, og 3) Jeg klippet håret enda kortere. Og nå snakker vi kort-kort. Fikk en del kommentarer om at jeg gikk fra å se ut som en 20 åring, til en 4 åring, men jeg følte meg superfin og aldri følt meg freshere. Trives utrolig godt med kort hår, uansett hva andre måtte si og mene. Det bryr jeg meg ingenting om ♥

SEPTEMBER

Denne måneden gikk for det meste ut på trening og skole, liite spennende ting å dele egentlig.

Mamma ble 50 år da, og det ble en stor feiring sammenslått med pappa, som ble 50 noen måneder senere. De feiret 100 år til sammen.

OKTOBER

Jeg og Anna trente med Funkygine på MasterMania på 3T! Deet var moro det, klissblaut og gjørmete av svette og regn, stilte vi ivrig opp på bilde med treningsforbildet vårt etter økta.

Høstferien kom (og jeg innser ikke før nå hvor sinnsykt mange hytteturer vi er på i løpet av et år), og nok en gang pakket vi sakene og kjørte til Åre. Der lagde vi taco, spiste svenskgodt og lekte pakkeleken wii, det er så artig (for de som sitter igjen med gaver i hvert fall).

Mot slutten av måneden dro jeg med mine nye, herlige studievenninner til Krakow ♥ Vi hadde noen utrolig fine dager i den fine byen. 

NOVEMBER

Jentene som stakk av for å studere i Australia kom hjem igjen, og vi andre stilte istand en velkomstkomite på flyplassen da de ankom ♥

DESEMBER

Endelig kom desember og endelig ble man ferdig med eksamen og kunne ta ferie for real. Vi feiret jul på fjellet med familien, som alltid ♥ Resten av desember var det mye fester, som jeg var edru på, fordi NM var rett rundt hjørnet. Så kom mesterskapet rett før nyttårsaften, og etter en jevn kamp tok vi GULL! 

Så kom nyttårsaften – og et helt nytt år ligger nå plutselig foran oss og venter på at vi skal oppleve nye ting, realisere drømmer, gjøre feil og ikke minst huske å leve livet oppi alt maset. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Håper 2017 blir et like bra år, og håper dere vil følge meg videre på ferden, dere er fantastiske! ♥ 
5 kommentarer
    1. Åh, du er så fantastisk! Ønsker deg og dine et godt nytt år fylt med enda flere gode opplevelser<3

    2. Åh så mange fine tilbakeblikk! Synes du var superfin med langt hår, men du kler kort hår veldig godt også. Du ser mye mer voksen ut nå, synes jeg

    3. Ja,livet er ikke bare en fest.Det er også en dans på roser og en promenade i parken og en ballongtur over byen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg