My chiapudding-story

Mulig jeg er den eneste resterende i verden med interesse for sunn og god mat som ikke har prøvd chiapudding enda.. Men det er altså tilfellet. Jeg skjønner ikke hvordan det går an egentlig, jeg føler jeg prøver alt slags artig supermat som kommer på moten, og chiapuddingen lever absolutt sine beste år nå. Men uansett, det jeg prøver å si er at jeg prøvde det for første gang i dag! Jeg fikk et skikkelig kick i går kveld klokka tolv, når jeg skulle til å legge meg. Da kom jeg på at, chiapudding ska æ bætre ha te frokost i morra. Så jeg fant fram litt chiafrø og kokosmelk, blandet sammen og satte i kjøleskapet. En viktig detalj som hører med historien er at jeg hadde mareritt hele natten om at chiafrøene hadde svellet helt sykt og puddingen hadde blitt gigantisk og ødelagt hele kjøleskapet. Så klokka fire våknet jeg helt svett og måtte rett og slett gå ned å sjekke om det virkelig hadde skjedd. Og der, på den øverste kjøleskapshylla sto en perfekt liten chiapudding. Aw that moment, sov godt etter det heldigvis. Ingen flere chiapudding-mareritt. 


Jeg blandet sammen 3 ss chiafrø og 2 dl lett kokosmelk og satte i kjøleskapet. Jeg toppet med bringebær, mandler, solsikkefrø og kanel. Det finnes sikkert utallige varianter, så hvis dere har noen å anbefale blir jeg kjempeglaa ♥ Jeg likte denne, men jeg ble liksom ikke frelst. Det ble litt kvalmende med så mye kokossmak etter hvert, men det er bare meg da. Vi liker alle forskjellige ting, så jeg er sikker på at mange kommer til å like denne. Vet dere forresten om det selges ferdige chiapuddinger noen plass, cafe eller lignende i Trondheim? Og hvordan de smaker?

Har dere prøvd det? Hvilken er deres favoritt?

12 kommentarer
    1. Jeg syns det er best med mandelmelk, enten søt mandel melk eller usøtet og så med bittelitt vaniljesukker i!:-)

    2. Heei, kunne du si litt om hvordan det er å studere i trondheim, når du allerede har bodd i byen fra før? Vet ikke om jeg vil søke på ntnu eller ikke.. Er studentmiljøet bra? Er det kjedelig å bo samme plass, eller har du ikke lyst til å flytte lengre unna?
      Setter innmari stor pris på svar 🙂

    3. Spiser masse chiapudding! Å dinna varianten må du prøva!!😍
      Bland ca 1 halv boks double O vanilje youghurt, litt kokosmelk og chiafrø! Min soleklare favoritt! Toppe med bringebær eller nektarin!

    4. De selger chiapudding på espresso house, men syntes ikke det er noe særlig, men du kan jo prøve for det om!
      Elsker bloggen din!

    5. kan du lage oppskrift til en god og sunn dessert som inneholder sjokolade (eller mørk sjokolade for den saks skyld)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg