Litt av hvert

Hei dere! Jeg er ikke den personen med det mest underholdende livet akkurat nå. Krakow-turen tok på og immunforsvaret sviktet, så her sitter jeg med tett nese og hals.. Jeg tygger vitaminer og halstabletter som godteri og drikker så mye te med honning og sitron at jeg må stå opp om natten og tisse når klokka runder 03.00. Jajja jeg prøvde meg på håndballtrening i dag, og skal på trening i morgen tidlig, og kamp i morgen kveld, haha høres ikke helt bra ut i forhold til formen, men det får gå. Vi har ny kamp i NM20 i morgen, i Nidarøhallen klokka 18.00 mot Stabæk. Det er kamp om semifinale, så det blir spennende !!


For de som lurer på litt om Krakow. Den indiske restauranten vi spiste på het Hot Chili, anbefales hvis du liker indisk (de lagde tikka masalaen glutefri). Vi bodde i en fin leilighet med sengeplass til seks, via Pergamin Apartments. Den var perfekt for oss, nok med plass, billig og veldig sentralt. Det var gådistanse til både torget og gallerian der vi shoppet. Vi bestilte Auschwitz-turen gjennom seekrakow.com, som student. Vi hadde pickup-point på Hard Rock cafe på torget, noe som passet oss veldig bra, så vi tok med takeaway-lunsj fra Hard Rock og spiste på bussen (tror egentlig ikke det var helt lov, men når ellers skulle vi spise?? Det var ikke lov å spise på leiren, og det var en lang dag).. Anbefaler og ta med noe mat og drikke, og som meg, ha en snickers i lomma til enhver tid. Den andre kvelden husker jeg ikke hva restauranten vi spiste på het engang, jeg var så sulten og sliten etter Auschwitz at jeg ikke la merke til det. Men det var mange bra restauranter der, jeg bare anbefaler dere å bestille bord. Og så må jeg selvfølgelig anbefale dere den utroolig søte frokostplassen vi spiste på den siste dagen, Wesola Cafe! My fav place in the world atm. De var ikke så flinke på glutenfritt i Krakow generelt, men på Wesola hadde de en del faktisk. Spør meg gjerne i kommentarfeltet hvis dere lurer på noe, så skal jeg svare så godt jeg kan. 

6 kommentarer
    1. lykke til med kampen!!:)
      Huska når vi var på klasse tur(sånn Polen og Tyskland opplegg) så var eg og sinnssykt skuffa over den glutenfrie maten.. sikkert bedre no enn de va då for 4(?) år sia, men då va de sånn at dei visste ikkje ka eg snakka om engang sjøl om eg hadde med NCF sin oversetter:P gikk ned 7kg på 10 daga, og de seie vell sitt…:P kjedelig når maten ska gjer det vanskelig å reise noken plass.. #livetmedcøliaki😂
      God bedring forresten! Elska bloggen din:)

    2. I forhold til priser der og hvor mye dere betalte for selve turen, hvor mye er det lurt å spare? Har lyst til å dra en langhelg mot sommeren sammen med ei venninne, og vi begge ønsker å oppleve ting (som Auschwitz) og shoppe. Tenker å ligge på hotell, men vet du noe om prisene? Hva er grunnen til at dere valgte leilighet, og ikke hotell? Er det en tur du vil anbefale hvis man bare ønsker å være sammen og se noe nytt? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg