hits

Glutenfri proteinrundstykker p 1-2-3

Jeg vet ikke om jeg har postet denne oppskriften p bloggen en gang fr for lenge siden, men uansett s er det verdt det f den med seg en gang til. Det er snn med meg i hvert fall at jeg har noen perioder der jeg har totalt cravings p en bestemt ting og spiser masse av det i noen uker, fr jeg blir litt lei og glemmer det. N er det en god stund siden jeg har lagd disse rundstykkene, men det er p tide bring'em back. S her kommer oppskriften. 

Det dere trenger ser dere ovenfor. Jeg er en stor-improvisatr og lytter ofte til mageflelsen, men dere trenger snn ca 300g cottage cheese, 250g havremel (malt havregryn), 2 egg og 1ts bakepulver. Thats it. Det er grunnoppskrifta. Herfra kan dere go crazy, eventuelt tilsette sukrin, kardemomme, kanel og rosiner for en mer bolle-feeling. Eller krydre med andre krydder og tilsette forskjellige korn og fr. 

Start med cottage cheesen og mos den med stavmikser, slik at de strste klumpene forsvinner. Tilsett deretter havremel, bakepulver og egg. Form dem med hendene eller en skje og legg dem p bakepapir. Pensle gjerne med egg rett fr de settes i ovnen. Stek dem p 210 grader i 10-12 minutter. 




yummyyy
 

6 kommentarer

hello :) ser godt ut :D skal begynne spiser rundstykker det jeg ser p bilde :) kos deg :)

Disse s skikkelig gode ut! :)

S sinnsykt digg! Har desverre ikke stavmikser her p hybelen min, men kanskje det funker med en gaffel? Litt mer arbeid da, men vil s gjerne teste disse ut :D

Celine: Hei, da ville jeg prvd dem ut uten mose cottagecheesen, det blir helt sikkert godt likevel! :)

Skriv en ny kommentar