Et offer for hacking

Heihei. Det har vært noen slitsomme timer, de siste 14 timene. Lite mat og søvn og mye stress og tårer. Jeg vet ikke hvorfor jeg blir så sinnsykt lei meg, det trykker sånn i hjertet, og jeg kan for første gang kanskje forestille meg hvordan det er å ha kjærlighetssorg haha.. Det er kanskje en rar og urettferdig sammenligning, jeg vet ikke, men følelsen av at noe jeg var virkelig glad i har blitt revet fra meg ligger der. Så er det på tide å avsløre at det er instagram-profilen min jeg prater om. Det høres så overfladisk ut, at jeg griner over at en person stjal insta-profilen min, buhu hvor gammel er du liksom. Men faen ass det føles helt jævlig. Jeg ble hacket i natt av en hackergruppe, og jeg som lå fredelig og sov med flymodus på telefonen fikk jo ikke med meg dette med det første. Så jeg våknet av at Pernille kom inn på rommet mitt i ett tiden. Da hadde mine venninner sett det og ringt henne for å vekke meg. Det første jeg tenkte var at dette er en spøk, hvorfor skulle noen seriøst bruke tid og energi på å hacke meg? Men da jeg så profilen først, og så at navnet, bioen og profilbildet var endret til noe noen fra Saudi-Arabia hadde skrevet og tatt, da økte stressnivået betydelig. Det ble heller ikke dempet da jeg så at han var halvveis i å slette alle mine flere hundre bilder. Følgerne jeg hadde er en ting, seriøst sykt kjipt, jeg hadde 50k followers som jeg brydde meg om og var skikkelig stolt over – men bildene.. Jeg hadde bilder der som betydde så ufattelig mye for meg, som kunne beskrive det livet jeg har levd de siste fem årene. Instagram var ikke arbeidsplassen min, det var den plassen der jeg delte høydepunktene i livet mitt. Jeg så på det som den minnebrikken som tok vare på alt hodet mitt ikke hadde kapasitet til å huske på. Alle de fantastiske minnene som ble satt i bevegelse bare av å se på et av de bildene. Et bildet sier virkelig mer enn tusen ord, det kan jeg skrive under på. 

Uansett, jeg har sendt mail til Instagram og gjort det jeg kan gjøre til nå. Vennene mine har rapportert og kommentert på bildene han har lagt ut, så han stadig vekk sletter og legger ut nye. Slik jeg har skjønt det, er dette med hacking blitt en kjent sak, og en sak som har kommet ute av kontroll. Jeg vet ikke om jeg noen gang vil få tilbake hverken bildene eller brukeren min. Så nå sitter jeg bare her og venter på at noe skal skje. Eller ikke skje.

11 kommentarer
    1. Hvis du legger ut det nye navnet på brukeren din kan vi lesere hjelpe deg med å få det rapportert, slik at du kanskje får hjelp fortere av instagram 🙂

    2. Ojjj var din bruker jeg unfollowed nå nettopp altså… Var så sykt mye spam.. Men gi oss en oppdatering når brukeren din fungerer igjen, du er så sinnsykt inspirerende!! Så deg må jeg følge!!❤️

    3. Åå, føler med deg. Min egen instagram profil og, jeg pleier å se tilbake på alle bildene mine å mimre tilbake, hadde sikkert følt det på akkurat samme måte. Håper det ordner seg <3

    4. Fy f*** så kjipt! Vet akkurat hvordan du har det. Det samme skjedde med min Instagram profil. Var en kinesisk dame, og btw, hun passet ikke til navnet mitt engang!
      Sender styrke, vet det gjør vondt, haha! Men straks du har fått opp igjen en ny profil, vil det føles som den følelsen når du skal åpne å begynne å bruke mobilen for første gang 🙂

    5. Vil du vi skal rapporter kontoen eller har du fått den tilbake?
      Ååå stakkar Mathilde, bra du har bloggen og de bildene du har her.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg