mine planer til høsten

Hvor mange ganger har du ikke blitt spurt: Hva vil du bli når du blir stor? Noen av oss har kanskje visst det siden dag en, andre vet enda ikke, og kommer kanskje aldri til å få et nøyaktig svar på det spørsmålet. Mitt svar har alltid vært: Jeg hakke peiling.. Og det har jeg fortsatt ikke. 

Jeg har fått ufattelig mange spørsmål om mine planer for høsten, og det skjønner jeg jo. Det er jo egentlig ganske interessant hva folk skal gjøre videre etter VGS, i hvert fall synes jeg det. Jeg føler livet starter nå, som en ny og mer utfordrende level på candy crush kanskje. Mulig det er en litt på kanten sammenligning, men dere skjønner. Jeg har jo levd i 19 år fra før av, men nå åpner det seg virkelig et nytt kapittel i livet. Alle de jævlige prøvene med intensiv pugging dagen før, de søvnløse døgnene hvor redbull har vært min beste venn, og de stressende morgenene med det siste av forberedelse før en framføring. Alle de karakterene. Til sammen har vi vært gjennom hele skalaen. Én og én karakter equals én og én byggekloss som til sammen skal være med å bygge opp framtiden vår.. Æii det ble litt klisjé sorry.

Uansett, jeg endte såklart opp med å sitte på rådgivers kontor dagen før utgåelse av søkefristen, og ikke ha anelse om hva jeg skulle søke. Så etter en times samtale satte vi opp en liten liste med mulige linjer jeg kunne søke på, og det endte hovedsakelig opp med Statsvitenskap på NTNU. Årsstudium på første, deretter bachelor. Jeg aner ikke egentlig hva faget handler om, men ettersom jeg likte fag som rettslære og politikk på videregående, så skulle det være litt samme greia. 

Jeg kom inn på bachelor først og ble satt på venteliste på årsstudium, på 5.plass, med 15 elever totalt i klassen, så jeg forventet egentlig ikke å komme inn. Men så kom jeg inn på årsstudium likevel, wihuu. Det er jo egentlig det samme, bare at bachelor hovedsakelig går over tre år. Jeg valgte årsstudium. Så ja det er pretty much min plan til høsten. Jeg skal gå litt skole, spille håndball, blogge og jobbe. Samtidig som bestevennene mine spres over store deler av verden. For første gang i livet skal vi være borte fra hverandre på ordentlig. Noen skal til andre byer i Norge for å studere eller gå i militæret, noen til andre kontinenter som Australia, USA og delvis Afrika. Jesus, vi skal oppleve mye forskjellig det kommende året, både sammen og på egen hånd. Gleder meg til vi sitter samlet igjen hele gjengen med hver vår burger i hånda og kan snakke om alt vi har gjort. 

Også et lite bilde av meg som harry potter på slutten her, føler det er obligatorisk å se litt sånn ut når man starter på NTNU, no offence 🙂
Hva er deres planer til høsten?

18 kommentarer
    1. Kan du fortelle hva vennene dine skal gjøre?:) hvem skal gå til militæret, hvem til afrika… (I’m german, tried writing in norwegian hope it’s ‘readable’ haha:) )

    2. Hei Caroline jeg skal trene å jobbe som å bygge hus å butikk det er mitt drømme jobb håper jeg få det til 😊 stå på lille jenta mi alt skal gå bra du er kjempe smart 😘

    3. Lykke til med studiet! Jeg skal først på folkehøgskole et år, før jeg også setter kursen mot NTNU, hahah! Håper vi finner ut hva vi vil bli <3

    4. Hvis vennene dine synes det er greit, kunne du ikke ha skrevet om hva de skal? Jeg synes også det er så spennende å høre om hva folk skal, haha 🙂

    5. Hei babes håper alt bra med deg starte på trening i dag yeahhhhhhhhhhhhhh er så glad 💘 følg md på instagram 😘 ha en fin natt videre you are not alone ✌

    6. Hei! Hva bruker du på brynene dine? Er selv rødhåret og ganske bleik, og sliter med å finne brynssminke som passer til hår og hudfarge 🙂 Takk på forhånd!

    7. Hei alle sammen som kommenterer bloggen til Mathilde Holck å de som skjønner navnet mitt her skulle bare si at jeg beklager så mye hvis jeg var en dag dårlig mot dere 😊 Mathilde jeg beklager også hvis en dag jeg var dårlig mot deg å kommentere uten å tenker 😊 jeg liker bloggen din 😊

    8. Hei!
      Så spennende! Jeg flytter fra Oslo for å studere på NTNU. Gruer meg en del med tanke på at jeg flytter fra alt som er nært og kjært. Samtidig ser jeg på det som en gyllen mulughet til å utfordre selvstendigheten, og få masse nye venner og opplevelser!
      Hvilket campus skal du gå på, og skal du fortsatt bo hjemme?

    9. Hei, vet du hvor man finner pensumlister for studier på NTNU? Jeg er helt blank, å synes det er så mye å sette seg inn i…. :((

    10. hei, jeg vurderer å søke på statsvitenskap. kan du fortelle litt om det. jeg liker veldig godt rettslære er det mye det samme eller burde jeg heller søke på juss.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg