tankefull kveld

Hellu god kveld! Klokka er ikke mer enn ti over ni (tok meg tydeligvis en halvtime å sortere tankene i hodet) og jeg har allerede lagt meg. Høres flink ut, men jeg vet jeg ikke kommer til å sovne før klokka er godt over tolv likevel. Så nå ligger jeg bare å mimrer fra ferien og alle morsomme øyeblikkene. Jeg har ikke gjort noe helt crazy eller sykt spesielt, jeg har for det meste bare tatt livet helt med ro og ikke stresset et sekund denne ferien. Jeg fikk en kommentar her en dag om at jeg måtte huske på hvor heldig jeg er som har det så bra, at det virker som jeg har drømmelivet, og det får meg jo til å tenke litt. Nå er det jo forskjellig hvilke drømmer vi har, men jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke kunne bedt om så mye mer. Det er ikke for å skryte over at jeg har et helt perfekt liv, for det er ikke det jeg sier, nei perfeksjon er et stort ord med null betydning i min verden. Men det går an å si seg fornøyd med å ikke være perfekt, å fokusere på det som er bra istedefor å bli svekket av det som ikke er like bra. Når jeg og jentene er stuck i en kjedelig eller trist situasjon så sier vi alltid til hverandre at så lenge helsa er i behold og vi har hverandre så overlever vi alt. Så vi må kanskje bli flinkere til å tenke over det vi har og være takknemlige for det. Jeg er blant annet veldig takknemlig for at dere leser bloggen min, det får jeg absolutt ikke sagt nok! Hva skulle jeg gjort uten de fine, morsomme, rare .. og vel interessante kommentarene som gjør dagen min bedre? Så takk for det og takk for meg, dette var søndagens dype preken. I morgen er det ny uke, nye muligheter and remember things work out the best for those who make the best of how things work out.

Her er noen minnerike moments fra ferien med mine høyst elskede bestevenner som jeg også er utrolig heldig å ha ♥


 

15 kommentarer
    1. Er så misunnelig på venninnegjengen din! 🙁 Virker som at dere har det såå fint sammen og kan prate om alt mulig, alle sammen

    2. åå så koselig innlegg<3 helt sant det du skriver, det gjelder å alltid prøve å se det positive i alt! èn av de største grunnene til at jeg digger bloggen din må være at det virker som om du ikke tar deg selv så høytidelig, noe jeg også tror eg veldig viktig. vi lever i et samfunn der alle tar seg selv aaalt for høytidelig, spør du meg. verden hadde trengt flere som deg:* håper du får en fiin mandag, søta

    3. I hope you are sleeping already, you, fat ugly troll… Not so ugly and fat actually. Barry and, maybe, others will confirm, I think.

    4. Long ago I read somewhere someone’s claim that the first cause for death in the world would be psychopathia. I agree, even in that “post-scarcity world” you will need a good luck to not be doomed by it. Friends will help you too, if you have put some effort to find those : D
      There must be interesting algorithms, which match a big group of people based on their mutual “tolerance” scores. But I do not know any web-sites, which offer the functionality I need. They call those needs “moral decay”. Okay, maybe… Thank you anyway, Mathilde.

    5. The algorithms, which I imply, are similar to this (the page is still intact since 200x, ha-ha) one:
      >>> https://plus.maths.org/content/how-maths-can-make-you-rich-and-famous
      But what if we complicate it and let people carefully give “tolerance” scores to each other, which be used for maximizing “total love” among the group by choosing kinds of connections between people? Those kinds are: “bilateral mesh”, “unilateral mesh”, “altruist mesh” – and similar subkinds of those three.
      …Though I am really a dilettante in mathematics, I hope, you understand me right. And if you, people, know something about this theme, let me know!
      It is all a theory, of course. But it can be a real thing depending on experimental data, on which hypotheses of the theory must be based. What data? Well, let’s say, I’m personally interested in facts about Martine and Daniel. They are already together for several years (right?), I wonder, if she or he ever thought about other boyz, gurlz? Or are they that normal couple?..
      I need honest answers though. Please, do not consider me your enemy ♥

    6. Hei Mathilde jeg synes at du er en bra jenta som skal bare gå videre fordi du er en bra hjerte 🙂 kan ser person i øyene 😉 men vet ikk så mye hva du tenker når jeg kommentere bloggen din:) men det går bra sånn er det når man er forelsket i en veldig fine jenta som deg, du lever luxus og kjøre klassik liv det er ikk det jeg vil engentlig men en ting hvis det er ikk deg en dag aldri glemme meg.

    7. Barry, it may be, that she will never allow you to do that, because of lack of resources (time, money, etc.) or, what is more hard: her complete (!) intolerance to you. Though never say “never”… One can wait. One can change, they say ; )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg