fitnessboller

Hei og god kveld! I nuet sitter jeg i kjellerstua til Loui med to NYGz og diskuterer livet og framtida. Deilig å ha tidlig håndballtrening på tirsdager, for da får jeg tid til å slappe av og kose meg på kveldstid. Da jeg kom hjem fra skolen ville jeg prøve ut noe slags bakverk, som jeg ikke visste helt hva jeg skulle kalle, så det ble fitnessboller. Jeg ble inspirert av en venninne som hadde lest noe lignende på en blogg. Det er bare en grunnoppskrift, som man kan gjøre veldig mye morsomt med.

Det dere trenger er:

♥ 300/400 gram havregryn eller havremel

♥ en boks mager cottage cheese

♥ 4 egg

♥ 1 ts bakepulver 

Jeg var ikke så nøye med hvor mye jeg brukte av førstnevnte, men tok ca halvt om halvt av havregryn og havremel. 200 grader varmluft i ca 20 min.

Jeg delte røra i to deler og tok mørk sjokolade i den ene og rosiner i den andre. I tillegg tilsatte jeg litt kardemomme for å få den typiske bollesmaken. Andre ting som kan tilsettes er for eksempel ost og skinke, salt og pepper og egentlig hva som helst

De fikk en veldig artig form haha, men de ble kjempegode og ikke mist er de sunne! Perfekt å ha med på skolen og trening, eller kose seg med til kvelds med bunost og kakao foran tven.


Hva synes dere?

11 kommentarer
    1. Åh, de så gode ut! Skal definitivt prøve dem ut:) over til trening. Jeg lurte på en ting. Nå kan jeg svært lite om hvordan håndballspillere trener, men er det riktig at dere trener litt/mye spenst? Hvis dette er tilfellet, kunne du komme med noen gode tips til spensttrening?

    2. Hei igjen:) chiller hjemme å høre på noen godt:) jeg digge deg mye å du er forsatt drømme dama mi <3 ha en strålende kveld videre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg