bønnemilkshake

God kveld! Jeg er litt opptatt nå med å lese til heldagsprøve i politikk i morgen. Det er fjorårets eksamen med temaet “politiske og demokratiske utfordringer i Europa”, så hvis noen har noen tips så tar jeg vennlig i mot hihi. Men jeg er jo (uheldigvis) av den rastløse typen, så jeg klarer ikke sitte for lenge å stirre i en lærebok. Så da måtte matern teste ut litt artige oppskrifter. Jeg fant en dobbelside i Det Nye om svarte bønner, eller “superbønnene” som de ble kalt, og en oppskrift på sjokoladesmoothie. Sjokoladesmoothie funker ikke helt for meg da, smaker bedre hvis jeg kaller det milkshake. Men hvertfall her er oppskriften med en liten vri.

Jeg prøvde to varianter; en med bakekakao og en med O’boy (med mindre sukker). Det smakte egentlig ikke så mye forskjell, den med O’boy var kanskje lettere og som dere ser på bildet, litt lysere. OBS!! Ser nå at jeg har glemt en frosset banan!! Hadde på følelsen at jeg hadde glemt noe, men ja det skal være med en frosset banan. Melken kan reguleres litt i forhold til hvor tykk man ønsker den. I tillegg kan det være noen synes det er litt vel mye smak på shaken, jeg blandet ut med en skvett vanlig skummet melk.



Nå må jeg fortsette arbeidet, før jeg kanskje unner meg noen minutter med Making a Murderer. Det er liksom the shit på Netflix for tiden, og det er faktisk sykt spennende. Handler om en amerikansk mann som sitter i fengsel i 18 år for “a crime he didn’t commit”, lurer på hvor mange ganger jeg har hørt det nå haha. Spesielt interessant er det kanskje fordi jeg har rettslære som programfag og det handler mye om det samme. MEN ja politikk, vi snakkes! 🙂

8 kommentarer
    1. Det er så mange som bare kommenterer for å kommentere, og faktisk ikke mener det dem skriver – derfor synes jeg det er så viktig at jeg forteller deg at du er en slik blogger som gjør at man faktisk får lyst til å kommentere og dele fra hjerte. Måten du skriver på og bildene du tar fortjene langt mer lesere enn det du har i dag, og jeg skulle ønske at du en dag havner på toppen av topplisten i Norge. For DET fortjener du! Mange klemmer i fra meg, og du – husk, aldri gi opp!

    2. Husk never say never and believe in your self 😉 i swear to god your blogg is the best and your a very beautifull girl in the world for me 🙂 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg