høydepunkter fra 2015

(Januar – Juni)

For et fantastisk år det har vært! Jeg tror jeg tør å si at det har vært det beste året hittil i livet mitt, men det tror jeg også jeg sier hvert år haha. Men i år har det skjedd så myye, jeg har gått fra å være et barn som drakk alkohol med vennene i skjul og tok buss to ganger daglig til og fra skolen hvor jeg var blant de yngste, til å bli en voksen kvinne som kan sippe rødvin og kjøre hvor som helst med min egen bil!

2015 startet brått med at de første i gjengen kjørte opp og fikk lappen!! Det var så crazy husker jeg. Hele squaden satt samlet hjemme hos Thea og Martine med kake da de kom hjem og hadde bestått føreprøven, den ene etter den andre. 

Ikke lenge etter var det min tur å fylle 18 år. Denne dagen kan nesten ikke beskrives, den var helt magisk. Jeg våknet opp med gaver og kake på senga av mamma, pappa og Pernille. Ikke lenge etter ordnet jeg meg litt, tok med meg partyklær og drikke og ble kjørt til Clarion Hotel. Mamma og pappa hadde leid en suite der, hvor jeg og jentene skulle vorse og flytte inn for kvelden. Jeg hadde iingen anelse om at hele NYG var der med kake og gaver og pynt. Jeg har seriøst aldri vært mer overrasket!

Grunnen til at det ble en så stor feiring, var fordi 3T hadde 30-års jubileum på dagen min og hadde ved denne anledningen leid så og si hele Clarion Hotel, så vi slo to fluer i en smekk og feiret både meg og 3T den kvelden haha. 

Neste høydepunkt på starten av året var vinterferien. Da dro jeg med familien til Gran Canaria og duvet i skyggen mellom palmene i en uke. Jeg husker det var så herlig med et avbrekk fra hverdagen da, godt og komme seg litt bort fra alt. 

Da vi kom hjem fra GC hadde jeg en dag på meg til å forberede meg til oppkjøring, som jeg BESTO til tross for at vi var to meter unna en frontkollisjon fordi jeg kjørte på forbudt, motsatt enveiskjørt vei (?) haha alt var bare så fucked up, men det vaar kjørelæreren sin feil så han tok det på sin kappe, haha sykt komisk. Så fikk jeg endelig kjøre gullet jeg fikk av mine elskede foreldre i bursdagsgave, Dorris som vi kaller a ♥↓

I mars tok jeg og søstersen en Oslo-weekend og bodde til onklene våre som bor i Bærum. Og vi dro på Katy Perry konsert med gutta boys og Ingrid og Mari ♥

Da det nærmet seg april og nok medlemmer fra gjengen hadde fått lappen, tok vi turen til Åre. De fleste av guttene hadde vel lappen fra før av men, jeg kunne hvertfall kjøre haha! Det ble nok en tur ingen av oss kommer til å glemme med det første, den var kinda crazy for å si det mildt. Besto for det meste av nutella, jägershots og afterski da. Takk til nyg og nyb for en herlig tur si. Jeg lagde en film fra turen, dere kan se den her. 


I april skjedde det ikke så mye, men det var en minnerik skolefest som fant sted denne måneden. Superheros vs. Supervillians var temaet, og da slo jeg, Johanna og Ida til med Totally Spies – kostymer, som vi satt sammen på egen hånd. 

Så kom mai fortere enn vi rakk å få med oss. Det ble selvfølgelig feiring første mai med mine herlige venner, og noen få dager etter hadde Pernille konfirmasjon! Da var det på med bunaden, som holdt på å sprekke etter all kakespisinga hehe. 


Da mai begynte å nærme seg slutten og alt av eksamensfaenskap var langt pokkers borte (smilefjes), tok jeg, Anna og Johanna en rask beslutning om å ta en aldri så liten helgetur til hytta mi. Så vi kjørte etter skolen en fredag ettermiddag og koset oss skikkelig den helga, med båttur, vaffler, film og litt vel mye godis.

Så tittet endelig den første sommer-måneden fram! JUNI ♥ Da tok jeg og storfamilien – bestående av mor, far, søstersen, grandparents og mine to favorittonkler – turen til Island! Der opplevde vi å bade i varme kilder, kjøre i vulkaner, ri på islandshest, hvalsafari og masse masse mer. 

Vi jentene leide inn en rå fyr som hadde selvforsvarskurs med oss haha. Dette hadde jeg nesten glemt, måtte le litt da jeg så det, bildene er så komisk. Men med tanke på sydenturen vi dro på måneden etter, og russetiden som kommer i år, så er det sykt smart å lære seg noen teknikker for å ta knekken på en idiot. 

Resten av juni besto av herlig norsk sommer – grilling, volleyball, sene kvelder og solbrente kropper. ↓ Her fra en koselig kveld på Solsiden med jentene ♥

Hva synes dere om innlegget? Gi meg en heads-up hvis dere vil ha resten av året også hehe! :):)

18 kommentarer

Siste innlegg