månedens spørsmål

Ka e secret santa? 🙂

Overraskende mange som lurer på dette! Vi har det både i vennegjengen og i klassen og jeg liker det.  Bare skriv alle navnene på de som skal være med på lapper og krøll dem sammen. Legg dem i en skål og så trekker man en lapp en etter en. Det navnet man får skal man kjøpe en gave til. Det er ikke verre enn det! Og selvfølgelig hvis man trekker seg selv, så kan man få trekke en ny lapp hehe 🙂 Så må man gi gaven til den personen man har, uten at den ser hvem som kommer med den da, thats the tricky part. Legg den på trappa, i postkassa, i skapet på skolen eller som NYG gjorde på julebord, gjem dem rundt i huset så finner vi dem i løpet av kvelden.

har du en god oppskrift på glutenfrie pepperkaker?

Sist nå så prøvde vi en ny oppskrift, som mimmi fant på denne bloggen. Det er kanskje de beste pepperkakene vi har laget, på smak. Utsendemessig derimot var de ikke like stor suksess haha. Jeg tror jeg ville droppet Natronet, fordi de hevet seg ekstremt mye. 

Har du noen gang fikset på leppene dine? De er kjempefine!

Nei det har jeg ikke, men tusentakk!

Skal dere på Landstreffet i Bergen?

Nei vi skal til Stavanger

Tok du lappen på automat? eller bare har du automatbil?

Jeg tok lappen manuell, men har ikke kjørt med gir én dag siden jeg kjørte opp. Har automatbil ♥

Hvilken størrelse bruker de i bukser?

Det varierer litt, men jeg er vel en 38

Dritfett! Hvilke størrelser har du? 😀

Medium / 38

Jeg har lyst å prøve den ut, anbefaler du det? 🙂

 Haha jaa 

hva skal du skrive om på særemne? har du kommet igang? og når skal du levere?

På Heimdal har vi en litt annen ordning, som gjør særemne myye enklere. Vi kaller det “bokbad” og det er muntlig. Vi skal jo lese to bøker, men istede for å skrive 1234532 sider om det, skal vi sitte i grupper og diskutere temaet. Vi begynner vel med det neste uke, og jeg har bare såvidt startet. Heh. Men jeg er så glad for at vi gjør det sånn istede. Jeg har lest Bursdagsgaven og Tilbake til Tall Oaks. 

Hva er særemne?

Det er en maajor norskoppgave alle har i tredjeklassen og som alle frykter haha

hvor mange programfag får man velge i vg2 og vg3?

Hvordan var dette igjen da.. Andreåret hadde jeg økonomi, rettslære og markedsføring i tillegg til tysk. Og tredjeåret var jeg ferdig med tysk (ettersom jeg hadde språk tre år på undomskolen), så da fikk jeg bytte ut et programfag med et annet. Så jeg byttet ut økonomi med politikk, noe jeg er veldig fornøyd med.

hvilke programfag har du?

Markedsføring, rettslære og poltikk

Skal du i militæret?

Nej

går studie vg1 men vurderer å søke helse til neste år pga er alt for skolelei. er studie alltid så stress?

Hmm det er veldig forskjellig fra person til person. Jeg synes ikke studie er så veldig stress, selvfølgelig er noen uker mer dritt enn andre, men samlet synes jeg det går veldig greit. Uansett så er det viktigste at det funker for deg, det er trassig å måtte streve seg til depresjon og tårer for å komme gjennom skoleåret, men skolelei det er vi alle til tider.

Ska du på russetur te Åre i januar? Vess ja, kordan dato? 🙂

Jeppp og jeg gleeder meg. 15-17 januar om jeg ikke tar helt feil

Hva skal du etter vgs?

Ich veit nicht, vurderer sterkt et friår

Vurderte du noen gang å dra på utveksling vg2? Eventuelt hvorfor/hvorfor ikke?

Nei det ville jeg ikke. For tidlig å fly fra reiret rett og slett. Ville ikke misset et av vgs-årene for noen ting, jeg har hatt det konge

Var dere i nyg en vennegjeng på ungdomsskolen og eller ble dere kjent når dere begynte på vgs?

Vi ble en vennegjeng allerede i førsteklassen på barneskolen og har holdt sammen siden den gang. Men vi ble ikke NYG før første vgs da vi fikk et par nye søstre.

Hvilken str har du i Adidas joggedressen?

I den blå har jeg 12/38 i buksa og 10/36 i jakka

hvor er adidasdrakten fra?

Kjøpte den på JD i London, jdsports.com

var bil-teori prøven vanskelig?

Nope (sier hun som fikk 7 feil), men besto !

var kjøreprøven vanskelig?

Nehh blir mer som en vanlig kjøretime, bare at du gjerne har en puls på 90 men ellers

Hvilken modell er solbrillene? 🙂

Ralph Lauren Two-Toned Cat Eye 

Når drakk du for første gang? Drikker jentene i nyg selvom de ikke har fyllt 18?Hvordan stilte foreldrene dine seg til at du drakk alkohol før du fylte 18? Snakket dere åpent om det, var det greit?

Spennende tema, nå må jeg memorisere litt. Jeg drakk vel for aller første gang litt vel ung. Men jeg begynte ikke å feste noe særlig før (ifølge instagrammen min, 200 uker siden) ca tre år siden da. 

Jeg lurte på hvordan forhold du har til alkohol. Du trener mye, men fester også tilsynelatende en del. Hvordan funker denne kombinasjonen for deg?

Altså jeg skal ikke legge skjul på at jeg liker å feste, og jeg er 18 år så det ser jeg ikke noe galt med. Ikke fordi jeg er gammel nok, men mer fordi jeg er ung nok. Jeg er bare ung en gang og jeg blir ikke noe yngre enn jeg er akkurat nå, så da vil jeg leve ungdomslivet. Men det er sant, jeg trener mye og det er vel ikke den beste kombinasjonen ifølge boka. Jeg drikker ikke før kamp og heller ikke før viktige treninger. I morgen har vi skolefest og jeg deltar seff som den festlige jenta jeg er, men klinkende edru skal jeg også være på grunn av viktig kamp på lørdag!

drikker du rødvin? Hvordan lærte du å drikke det?

Everyday I spend my time drinking wine, feeling fine (håper alle synger samme sang inni seg nå). Ja jeg liker rødvin og jeg lærte meg det bare ved å drikke det haha. Det ser jo sykt digg ut å sitte med et glass rødt en lørdagskveld foran tven. Okei det hørtes bare trist ut lol. Men ja learning by doing.

Hvilken størrelse har du i Pjen din?

Medium

Kunne du noen gang tenkt deg å blitt med i serien bloggerne? Hvorfor/ hvorfor ikke

Hmm jeg ler litt av tanken, hadde sikkert vært morsomt xD 

White collar! Hvis du ser denne, kan du si hva du syns?

Jeg har sett litt, men jeg synes ikke det er såå spennende. Liker serier der det tar en hel sesong å fange skurkene, og ikke ny skurk hver episode, hvis du skjønner meg.

Koss størrelse har du i den gensern? E den veldig tettsittende? sykt fin!!!

Jeg har den i small, så den er ganske tettsittende. 

Hvor kjøper du glutenfri pepperkakedeig? 🙂

De selger det i frysedisken på noen matbutikker (hvertfall Meny), fra merket Fria. Men ellers så kan du bake selv!

Hva spiser du i løpet av en dag?

Til frokost spiser jeg havregrøt, kornblanding eller brødskive med makrell

Mellom frokost og lunsj blir jeg ofte sulten, så jeg drikker enten en kaffe, spiser en banan, yoghurt eller litt nøtter

Til lunsj spiser jeg som regel salat fra salatbaren på skolen (bruker alt for mye penger på dette)

Til middag har vi som regel fisk eller kylling med ris og salat/grønnsaker. Har helt vanlige norske middagsretter, ikke noe hokus pokus diett greier

Hva er det beste du vet å spise..? til frokost, lunsj, middag & mellommåltid?

↑ ↑ ↑ ↑ men min guilty pleasure i hverdagen er pitapizza og cola hehe 

Vil du anse deg selv som ginger?

Gulrotfarget hår og edward cullen hud – hm ja det vil jeg si

hva heter du på snapchat?

mathildeholck
Noe dere lurer på til neste gang?

 

13 kommentarer
    1. Jeg vet ikke hvor mange av leserne dine som er ifra Stavanger, men er det mulig om du tar en tur innom Stavanger sentrum når du kommer på landstreffet neste år? Hadde vært så morsomt å møttes!:)

    2. Kunne du skrevet mer om kjøreopplæringen og oppkjøringen? Har øvelseskjørt i 3 år nå både med automat og manuell og skal egentlig snart ha oppkjøring, men føler meg ikke klaaaar. Hater når andre gjør feil i trafikken og skaper farlige situasjoner, da blir jeg superstressa!

    3. er det noen i “gjengen” din som er vegetarianere, og hvordan ser de som ikke er vegetarianere på det?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg