13 Tegn på at julen nærmer seg

℘ Snøøen har endelig ankommet Sør-Trønderlag! As we speak er det en stor sol på himmelen som lyser opp den kritthvite snøen som har lagt seg på bakke og trær, wiii.

℘ Lukten av utbrent stearinlys. Hadde det vært en luktefunksjon på bloggen skulle dere fått luktet den lukten jeg mener. Men den lukten er liksom min definisjon på advent, av en eller annen grunn.

℘ Julelys i trær og på hus, og julepynt i vinduene. Er det noe som virkelig setter stemning i jula, så er det alle lysene så langt øyet kan se, spesielt inne i byene.

Julemusikk på radioen, Klem FM og P7 Klem spiller julesanger aall the time og de står på hjemme hos oss 24/7 allerede

℘ Reklamer på tven om julegavesalg og julemat 

Pepperkaker og klementiner blir omtrent hverdagskost i desember. Hvertfall hvis man heter Mathilde og har en pepperkakekalender som henger i det store vinduet på kjøkkenet hver eneste jul. Blir kanskje ikke bare ribben som ruller i år.

Julebrus og julemarsipan i ALLE matbutikker, bensinstasjoner, kiosker, ja you name it. Men altså jeg klager ikke! I love it

℘ Ribberull og andre jule-relaterte pålegg har funnet veien til søndagens frokostbord

Kjøpesentrene fylles med stressa mennesker som løper rundt og handler julegaver. Det er kanskje litt tidlig enda, men allerede nå har jeg hørt folk som har begynt å stresse med julegavene. Og vi jentene har allerede rukket å trekke secret santa!

℘ Butikkene kommer med masse nye juleprodukter, som jeg bare måå kjøpe fordi det enten står jul på dem eller fordi det er et reinsdyr eller et juletre på.

 Spotify blir bombadert av julesanger i feeden, og man tar selv i bruk julelista man follower eller har laget selv. Min finner dere her

℘ Gløgg. Nam sier jeg bare. Da snakker vi jul da.

Og til slutt..

℘ Julefilmer på kalde vinterdager, under et pledd med en stor kopp varm kakao. Hjemme Alene, The Holiday og Love Actually er mine favoritter, men jeg liker så og si alle julefilmer. Og hvertfall på en mørk og kald onsdag etter skolen med bestevennene. Men deet er det litt for tidlig for enda spør du meg! Må spare litt julestemning til desember å!

Hva synes dere? Noe dere synes mangler her? 

5 kommentarer
    1. Haha, fikk sykt julestemning av å lese dette innlegget!! Har jeg forresten misset innlegget om hvordan rommet ditt ble etter at du “pusset det opp” med nytt interiør, eller har du ikke kommet så langt enda? Jeg synes du har så bra stil, hehehe <3

    2. Syns du mangeler filmen “Mens du sov”. Den er så koslig å se i julen og jeg får alltid skikkelig julestemning av den 🙂

    3. Hei 🙂 har du en god oppskrift på glutenfrie pepperkaker? Hilsen en desperat jente som akkurat har fått påvist hvete allergi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg