Stemmer for første gang

Hei dere! I går var en utrolig morsom kveld med masse herlige folk! Først vorset jeg sammen med noen av jentene på laget, før vi dro på bursdag til Maria, som hadde leid et lokale i byen. Det ble ganske sent, så jeg sitter fortsatt i sofaen i nattdrakten og ser friends, har har nettopp spist frokost, men det er vel akkurat slik en søndag skal være.Det var en ting jeg tenkte å nevne for dere. Jeg ble jo 18 i år, noe som gir meg muligheten til å stemme for første gang ved kommunestyre- og fylkestingsvalget i år. Da det først kom på bordet at vi kunne stemme i år, tenkte jeg at jeg ikke ville stemme fordi jeg ikke ante hva noen av partiene sto for, og ikke ante jeg hva jeg sto for heller. Men med en del svært politisk engansjerte venner i nærmeste omkrets, va det ikke vanskelig å bli oppdatert på den fronten. Dessuten valgte jeg politikk som valgfag for å bli mer engasjert i politikken, for det er jo egentlig veldig spennende hvis man gir det en sjans! En annen ting som fikk meg til å føle meg dum ved tanken på å ikke stemme, var at jeg faktisk har muligheten til å stemme. Tenk på alle de som har sloss for sin stemme, og for akkurat min stemme, og tenk på alle de som fortsatt bare drømmer om å få stemme. Det er ikke en selvfølge for alle, og derfor er det viktig at vi bruker stemmeretten vår. Valgdagen er i morgen, det er også siste mulighet til å stemme. Bruk stemmen din!




4 kommentarer

Siste innlegg