One of the 25 Wonders of the World

Hei! Nå sitter jeg i kveldssola på hotelrommet på Island og blogger, klokka er bare halv tolv her og nærmere langt på natt hjemme hos dere. Neida det er bare to timer forskjell, men det utgjør en bitteliten jetleg. Jeg rakk vel ikke å informere dere så mye om at jeg skulle til Island. Men jeg er her med mamma, pappa, Pernille, mine onkler Kjartan og Frode, og mimmi og beste ♥ Hvis jeg ikke har misforstått så feirer vi beste sin 75 årsdag med turen her. Jeg har aldri vært på Island før, men ut i fra det jeg har fått med meg  bare i løpet av dagen her, så er det fantastisk fint her! Og når vi landet virket det mer som vi landet på en annen planet enn et annet land, pga lavasteiner (og vulkangreier).

Det første vi gjorde da vi landet var å kjøre med en minibuss til en lagune, en grunn bukt som er avstengt fra havet. Vann med svært høy temperatur hentes fra grunnen, nær lavaflyt og ledes ut til lagunen som får en konstant varm temperatur. Det var helt utrolig å være der. Vi kjørte et stykke, helt øde med bare fjell og lavasteiner, og plutselig stiger paradis opp mellom fjellene. Det kan egentlig ikke forklares, dere må besøke det for å forstå! Lagunen regnes som en av de “25 wonders of the world”, og det er ikke uten grunn.

Smurte oss inn i leiremaske for å få beibihud

Så var det roadtrip i minibussen til hotellet med musikk på ørene og litt healthy snacks. Vi bor i Islands hovedstad, Reykjavik, og jeg prøver å forstå byen. Den gir meg en blandet følelse av Kreta og Lofoten på en måte. Det er veldig lite og søtt akkurat her vi bor, med en liten sentrum og supermarkeder som minner meg om syden, men så dreier det seg mye om fisk og vikinger her, så ja det er litt forvirrende haha.

I morgen skal vi ri på islandshester, first thing in the morning, på langtur. Det blir spennende! Noen år siden jeg har ridd nå, og grunnen til det er vel egentlig fordi jeg er litt redd hester, til tross for noen år med ridning og tre år på rad med rideleir haha, ikke spør meg hvorfor. Men jeg gleder meg!

Hva synes dere om bildene?

11 kommentarer

Siste innlegg