hits

treningsprogram - overkropp

Dette styrkeprogrammet bestr av gode velser for overkroppen, med fokus p rygg, bryst og skuldre. Ogs forside og bakside av armene vil f jobbet godt her. Programmet starter med basevelser som er mer energikrevende, og avsluttes med velser som krever mindre energi.

Har du noen sprsml til noen av velsene eller andre ting knyttet til trening og mat s kan du stille sprsmlene her. Flger du treningsbloggen 3T-TRENING fr du mange tips til gode treningsvelser, hvordan du skal trene og hvilken mat som er bra spise. Sjekk ut bloggen!


Du trener den store brystmuskel, bakside overarm og forside skulder.

◊ Legg deg i en slik posisjon at du har ynene rett under stanga og beina godt plantet i bakken.

Spenn opp brystet og trekk skuldrene ned og inn mot midten av ryggraden slik at det kun er rumpa og vre del av rygg som er i kontakt med benken.

Grepet p stanga skal vre litt bredere enn skulderbredden og stanga skal ligge i nedre del av hndflaten.

Senk stangen kontrollert til den berrer brystet p det verste punktet.

Press opp igjen med noe strre hastighet.





Vil du bli bedre i benkpress? Les her!


Du trener vre del av rygg, fremside av overarm og bakside av skulder

♦ Grip stangen med et skulderbredt grep.

Senk overkroppen fremover i hofteleddene med RETT rygg.

Start bevegelsen med dra skuldrene bak.

By albueleddet og dra stangen opp mot magen med armene nrt kroppen.

Press skulderbladene godt sammen.



Du trener fremre del av skulder, brystmuskel og bakside overarm.

Grip stangen med skulderbreddes avstand.

Skyt brystet frem.

Start lftet ca fra hakespissen. Press stangen opp i en svak bue bakover slik at stangen ender over hodet.




Flg gjerne 3T p Snapchat! Sk opp brukernavnet dine30med3t for f treningstips og motivasjon p Snapchat.



Du trener vre del av rygg og fremside av overarm.

Ta tak rundt stangen med fingrene vendt fra deg, ca 5-10 cm ut fra skuldrene dine

F full strekk i ryggen

Trekk stanga ned mot brystkassen din, samtidig som du lfter brystet oppover

Hold et par sekunder fr du rolig slipper stanga til utgangsposisjon




Du trener vre/midtre del av rygg, bakside skulder og fremside av overarm

Ta takk i grepet, sitt slik at du kan oppn en god strekk over ryggen og mellom skulderbladene fr du starter

Dra ryggen opp i loddrett stilling og skyt brystet fram (hendene har ikke begynt bye seg enda)

Fortsett bevegelsen veg trekke albuene bakover, trekke skulderbladene godt sammen og trykk brystet fram

Hold et par sekunder fr du rolig slipper stanga tilbake til utgangsposisjon


Tights fra Helly Hansen HER

Topp fra Helly Hansen HER



Du trener den store brystmuskel og fremside av skulder

- Legg deg p ryggen med armene strukket opp over ansiktet, med en manual i hver hnd. Hold en liten by i albueleddet.

- Pass p sttte nakken og hold ryggen rett

- Senk armene strakt ut til siden til vektene er p linje med skuldrene.

- Kontrollert fr armene tilbake til utgangsposisjon




Har du lyst bli medlem p 3T? Da kan du lese om ungdomsmedlemsskap her, eller studentmedlemskap her


Midtre del av skulder

- St rett med en vekt i hver arm. La armene f mtes foran hoftene.

- Hold en lett by i albueleddet

- Fr armene rett ut til siden til vekten og albue er p hyde med skulderen. Ikke lft hyere enn dette.

- Sk oppover med albue og lillefingerside av hnden.

- Senk vektene rolig tilbake til utgangsposisjon.





I neste innlegg om trening skal du f gode velser for magen som fungerer veldig bra, flg med!



Hva synes dere?

26 kommentarer

Elsker slike innlegg, fr mye nytt prve :)

h kjempe bra!

Frste gang jeg er innom bloggen din. Scrollet litt gjennom innleggene dine, og mtte bare flge deg jeg! Elsker at du har s mye bilder. Likte veldig godt alle hverdagsbildene! :-)

Jeg ser p snap at du hele tider spiser snop... Popcorn, potetgull, kaker osv.. Hvorfor spiser du s masse usunt mens allikevel blogger om trening, mat, og sunne valg i hverdagen ???

Motiverende, takk!😃

Hei!

WWW.BLACCSHOP.COM er en ny og trendy nettbutikk med stort utvalg av klr, tilbehr og interr. Dette er en nettbutikk for alle, ikke minst fri-frakt uansett hva du velger kjpe! Akkurat n har vi 70% rabatt p alt av klr fr de nye varene kommer, frste mann til mlla!!

Ha en fantastisk dag,

TEAM BLACCSHOP

Bra jobba Mathilde elsker bloggen din ha en fin kveld videre .

sjekk Mail ...fra Bjarne...tikk..tak

sjekk Mail ...fra Bjarne...tikk..tak

sjekk Mail ...fra Bjarne...tikk..tak

sjekk Mail ...fra Bjarne...tikk..tak

sjekk Mail ...fra Bjarne...tikk..tak

sjekk Mail ...fra Bjarne...tikk..tak

sjekk Mail ...fra Bjarne...tikk..tak

sjekk Mail ...fra Bjarne...tikk..tak

sjekk Mail ...fra Bjarne...tikk..tak

Disse innleggene er s motiverende!

Fine tips!

Sliter med kviser p ryggen :( S kjipt n fr sommeren! Har du noen tips?

Magen din er skikkelig inspirasjon, wooow!! Kan du fortelle litt hvordan den har blitt snn?

Har den alltid vrt snn? Hvilke velser tar du for trene den?

, kjempebra!! Dette skal jeg bruke:-)

, du skal bare vite det at du er en stor inspirasjon for meg nr det kommer til trening! Forsett med slike innlegg, hjelper meg masse :-)

Herlig innlegg<3 :D jeg elsker trening!

Skriv en ny kommentar