matpakketips #3

Hei, god morgen! Eller det kommer an på når dere leser det da. Jeg har langkjøring i dag, så det blir en rolig og hyggelig morgen for min del. Har laget meg en god frokost og skal se Suits nå tenkte jeg. Meen uansett når og hvor og hvem som leser, så tenkte jeg hvertfall å komme med et nytt matpakketips til dere! I dag er det omelettmuffins som står på menyen. Det lagde jeg for første gang på mandagen, og det ble en kjempesuksess! Har spist det hele uka haha. Så enkelt, så godt og i tillegg så sunt. Oppskriften kommer lengre ned.

Slik gjør dere:

Start med å hakk det du vil ha av grønnsaker, og velg hovedingrediens (altså kjøtt, fisk, whatever you like) I disse brukte jeg røkt laks, og det ble kjempegodt. Jeg tipper skinke, kylling eller pølse også funker veldig fint. Av grønnsaker brukte jeg rå brokoli, rå gulrot og minitomater. Det var liksom det jeg fant i kjøleskapet. Fordel grønnsakene og kjøttet i store muffinsformer (slik som dere ser på det nederste bildet til venstre).

Ha fem egg i en bolle og bland med to spiseskjeer mager kesam, 1/2 ts bakepulver, litt salt og pepper (evt. annet krydder), litt vann hvis det trengs. Når eggblandinga er ferdig, heller du det over i muffinsformene, som allerede er fylt med alt det gode. (Slik som dere ser på nederste bildet til høyre). Strø litt ost over for å få dem ekstra gode 🙂

Stek muffinsene på 175 grader i ca 25 minutter.


Noen som har prøvd det?

11 kommentarer
    1. naaam! jeg holder på å lage det nå 😀
      jeg har røkt laks, purre, skinke, sopp, gulrot og ost oppi. selvfølgelig ikke alle ingrediensene på en gang, men jeg prøvde å matche så godt jeg kunne. nå er de i ovnen og jeg er spent på resultatet!!

    2. Prøvde det nå, og det var kjempegodt og ikke minst lettvint 🙂 Tusen takk for kjempe praktisk mat-tips, det kommer til å bli mye brukt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg