Sukkerfri lørdagskveld

Hei god morgen! I går spilte jeg kamp for 3.div og vi vant 44-17 over Klæbu, wiihu that was fun. Da jeg kom hjem dro hele familyn på Meny og handlet masse god mat og slo av en prat med Martine som så fint jobber i ferskvaredisken. Så det ble sjømat i går kveld med kamskjell, hummer og krabbe, og nydelig biff i kveld. Etter middagen dro jeg og Johanna til Anna og loverboy og koste oss med masse godt. Vi bakte gulrotkake og lagde friskt fruktfat ♥

Forresten for de som lurte, The Imitation Game var sykt bra, anbefales!

Vi brukte forresten denne kakemixen ↓ og brukte oppskrifta til gulrotkake på pakken, i tillegg tilsatte vi litt sukkerfri sjokolade. Så lagde vi krem av philadelpiha, smør og sukrin melis oppå. Den ble faktisk veldig god!

Hva har dere gjort i helga?

18 kommentarer
    1. Har du også hengt deg på prosjekt #barelevesunt? aha, ikke missforstå, men… –
      Er bare så ufattelig lei at ALLE bloggere og mennesker på sosiale medier for tiden bare skal leve sunt, lage alt sunnere og oppfordre til å kutte ut alt av sukker osv. Selvfølgelig er det bra, for sukker er jo ikke bra for oss mennesker. Men fokuset på det å virkelig kunne klare å kose seg med ekte sukker, det blir så ufattelig lite – og det er så mange som ikke lenger klarer å spise en kake med sukker fordi man får dårlig samvitighet. Savner litt tiden der du skrev “spiste oreokake idag, og etter det spiste jeg et par sjokoladeplater” , som om det var det mest naturligste i verden (noe det faktisk er på en lørdagskveld, hvor man skal KOSE seg), og ikke noe farlig ved det. Det er den jenta jeg digger, og ikke minst savner. ikke SUNNhet av alt. Men for all del, dette er din blogg. Men så er det jo vi/jeg lesere som leser den, og må komme med meninger for å fortsette å lese den:)) Ikke noe negativt, men bare noe jeg selv mener.
      Håper du har hatt en fin helg! God klem.

    2. Trist og tragisk at dere i en alder av 17 år er så opptatt av kropp, kosthold, sukkerinntak og trening.

    3. Enig med anonym over her! Bloggen din har forandret seg ganske mye, og du skriver omtrent bare at du har spist sunn kake, sunne rundstykker, sunn sjokolade og sunn snacks. Syns det er trist å se at ungdommer lager alt sunnere og ikke kan kose seg med en sjokoladeplate på en lørdagskveld..Men som anonym skriver, det her din blogg 🙂

    4. Det er et større problem med overvektige ungdommer idag, enn de som er sykelig opptatt av sundt kosthold. Det er fint Mathilde, at du kan ispirere noen til å kose seg med litt mindre sukker enn gjennomsnittet av unge i Norge gjør.

    5. Helt enig med cølliaki. Er mye bedre å lage sunnere godsaker, for ja, de er nemlig sunnere. Og hvem sa at de smaker verre enn en vanlig sjokolade eller kjekspakke? Herregud, skal folk disse andre for å være for sunne nå, da altså, da er verden tapt. Er veldig bra at du spiser sunt Mathilde, du inspirerer både meg og mange andre vil jeg tro! Elsker at du legger ut oppskrifter om sunne godsaker eller middager, for da har jeg masse jeg også kan prøve ut! Fortsett med det! 😀 Skulle også ønske du kunne blogge litt oftere, du er min favoritt blogger, elsker hvert eneste innlegg!

    6. Til deg anonym over; så mente jeg ikke noe vondt med at Mathilde spiser sunt, og selvfølgelig er det bra at mennesker eller vi unge kutter ut mer sukker, fordi det ikke er bra for oss. Men vi kutter ut dette for å være TYNNE, ikke fordi vi tenker at det skader hjertet. FOKUSET er blitt helt feil. Fokuset er blitt på at man ikke skal kunne unne seg noe som heldst sukker, og at alt som finnes skal man lage sunnere. Om Mathilde vil dette, så er det helt ok. Det er hennes blogg. Hennes liv. Alt jeg fokuserte på og prøvde å få fram var hvor mye hun har forandret seg på dette området gjennom det/de siste årene. Det er så trist at Mathilde som jeg så på som en av de “som ga faen” (noe jeg virkelig digget) er blitt til den jenta som det finnes ALT for mange av rundt om på sosiale medier. Overalt er det press på å spise sunt. Om det er bra, joda – det er bra og VIKTIG å spise sunt i HVERDAGENE. Men er det sunt å være sykelig opptatt av å spise sunt 24/7, hver eneste dag? …. Jeg føler bare at når jeg ser at selv Mathilde som jeg hadde trodd ikke var sånn irriterende sunnhetsjente går over til det, så blir det en enorm påvirkningskraft. Det er ikke alle som klarer å stå i mot dette sunnhetsfokuset, og jeg innrømmer; spesielt ikke meg. Så det og da se enda en blogger spise sunt på f.eks lørdager, og gjøre ALT mulig som inneholder sukker til sukkerfritt, gjør det vanskelig for meg å kose meg med en sjokoladeplate på lørdagskvelden. Jeg sier jo ikke at vi skal spise masse sukker, jeg sier bare at samvitigheten når man da koser seg innomellom blir plutselig veldig veldig stor, for halo, de fine jentene spiser jo bare sunt? Selvfølgelig blir man påvirket? Jeg skjønner at dette kanskje bare er snakk om én lørdag, og at jeg overreagerer. Men jeg velger å si ifra tidelig, og jeg syns det er trist hvordan Mathilde og denne bloggen har forandret seg. Om alt dette er mitt problem – ja, det er det kanskje, men ikke kom her å si at vi ikke lever i en syk verden fullt med press om å være fit, og spise sunt.

    7. Hei Mathilde! Litt random spørsmål, men here goes; likte så godt forsiden din på din personlige almanakk!! Er det mulig å få noe link til det eller noe sånt? Har letet leeeenge på diverse sider, men finner det ikke! Hvor har du eventuelt oppdaget det? Setter pris på svar 😀

    8. Benedikte: Hei, jeg har to personlige almanakker, men jeg tipper du mener den nyeste. Den fant jeg faktisk på nettsiden til personlig almanakk, og lå der som et tilgjengelig design. Det er mulig de har endret og fått nye design nå, men jeg ville sjekket ut der hvertfall 🙂

    9. hvor får man tak i kakemiksen?? Elsker at du er så flink med å poste sunnere alternativer, det er flott og til stor hjelp!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg