Ukeplan

Hei! Da er det søndag og på tide å forberede seg på en ny uke. Jeg lagde en plan over den kommende uka, som jeg tenkte jeg kunne dele med dere. Den inneholder måltider og treningsøkter for mandag til søndag. Ettersom jeg har sene skoledager, lesker og sene håndballtreninger flere dager i uka, må jeg noen ganger ty til en økt før skolen.

Under “middag” på tirsdag, onsdag og torsdag står det “godt levert”. Vi har nemlig bestilt slik at vi får råvarer og oppskrifter til middager på døra, fra Godt Levert. Det går an å bestille forskjellige menyer, vi har en som heter Grete Roede, som er litt sunnere middagsretter. Håper dere finner motivasjon eller noe i ukeplanen min, så blogges vi!


Hva synes dere?

33 kommentarer
    1. Lurt å lage slik plan, men tar det ikke lang tid? Du spiser veldig lite i forhold til at du trener hver dag :o, men det er min mening da hehe.

    2. Spiser du ikke altfor lite i forhold til hvor mye du trener? 2 knekkebrød til frokost hadde ikke holdt meg mett i en halvtime engang hahah. Jeg trener også hver dag:)

    3. Savner de gamle tidene hvor du og venninnene dine lagde en oreokake hver og spiste det tritt og ofte… Denne planen er sikkert kjekk å ha, men det virker som om du går på diett for å gå ned i vekt? Er vel ikke normalt å planlegge at du skal drikke en daddelshake til snacks om nesten en uke? Man bør være litt mer løssluppen når det kommer til trening og mat, og heller spise hva som faller deg inn der og da. Skulle ønske du fortsatt var den gode gamle matholck som ga litt mer faen

    4. Anonym: Haha tro meg, jeg savner de dagene jeg også, men så er det slik at når man kommer i en viss alder begynner kroppen å respondere på inntaket og man må faktisk legge om kostholdet litt for å ikke ende opp trill rund. Jeg spiser som regel det jeg vil, men jeg vil som regel spise sunt. Dessuten er ikke den planen fasiten på hvordan uka mi kommer til å se ut, men det er fint å ha noen mål og strekke seg etter 🙂

    5. Kommenterer vanligvis ikke blogger, men faen ble så irritert nå. Leste tilfeldigvis over kommentarfeltet og så den sinnsykt frekke kommentaren om hvorfor du var så kraftig når du spiser så lite og trener så masse. Hører jo at bloggere får sånt sleng i trynet hele tiden, men hvordan takler du det? Kjenner det stikker litt i hjertet selv når jeg tenker på at jeg er større enn deg, selv om kommentaren ikke var til meg en gang. Du er ikke kraftig? Du er tynn, sunn og veldig sprek. Ble så utrolig lei meg når jeg så kommentaren. En såpass slank person skal ikke få høre sånt. Folk vil bare ødelegge, det irriterer meg. Kan ikke fatte hvem som skriver sånt. Vil slå de hardt i ansiktet. Sorry for lang kommentar, den utgjør jo kanskje ingen forskjell for deg, kommentaren er jo fremdeles der, men jeg klarte ikke å dy meg.

    6. Hva faen til den kommentaren litt oppi her! Du er da ikke kraftig i det hele tatt. Den personen som skrev det må ha et trangt syn på verden. Du er sunn og sterk og veldig vakker. Elsker bloggen din, du er så naturlig og jordnær 🙂

    7. Herlighet så mye du trener! 🙂 Det er kjempebra og ikke minst så får du igjen for det senere. Du er et fint forbilde for mange som ønsker å strekke seg etter de kravene. Har det alltid vært slik at dere trener håndball så ofte? Satser dere høyt? 😀 Synes dere i hvertfall er veldig aktive med håndballen, selv på sommeren. Stå på!

    8. Jeg synes slike ukeplaner er så motiverende! Jeg er kjempeglad i å spise sunt og da er det mye enklere å ha en viss plan slik at du ikke ender opp med den samme maten (og kanskje litt usunne) hver gang du er i stuss på hva du skal spise. Stå på og gjør og spis det du trives best med! I tillegg spiller jeg håndball selv og kjenner meg godt igjen med mye håndballtreninger og kamper 😉

    9. La merke til at du spiser alt for lite iforhold til hvor mye du trener. Dette vil kun føre til at du ikke får resultatene du vil ha, feks som å gå i vekt fordi kroppen stopper opp hele forbrenningssystemet fordi den skjønner at ” oi, nå får jeg så lite mat, da må jeg holde på det lille jeg faktisk får og ikke forbrenne det”. Anbefaler deg å spise 30-40 % mer, så vil du yte bedre på hånballkamper og 😉 ellers, superfin plan!

    10. fyfader den kommentaren oppi her om at du er kraftig? det er du så absolutt ikke! tipper det er noen som blir irritert over at du har begynt å blogge mer om trening, kosthold osv… Men ikke bry deg!! Jeg liker disse innleggene jeg, stå på 🙂 Og det med at noen savnet at du spiste kake osv mere før, så må jeg si meg enig i deg, de fleste ungdommer kan ikke lenger spise bare hva de vil… Og det er vel slik for de fleste..

    11. Kjempe bra og motiverende plan! Trener håndball selv, og fikk selv lyst til å prøve å lage en slik plan! Stå på, og lykke til med håndball kampene Mathilde ! 🙂

    12. Den kommentaren flere har referert til, sykt unødvending, frekk og ufyselig! Du har SYKT bra kropp og jeg elsker at du har kommet med slike mat relaterte innlegg i det siste 🙂 Fint med inspirasjon!

    13. kroppen din er helt helt perfekt! men herregud nå fikk jeg litt sjokk! spiser ikke du AALT FOR ALT FOR lte??? dette var nesten skremmende å se! og spesielt i forhold til hvor mye du trener? dette var nesten slik jeg spiste omtrent når jeg var syk med spiseforstyrrelser og jeg raste ned i vekt og ble til slutt inlagt! Virket i hvertfal alt for lite , og håper du spiser mere? mye mere! men stå på du er nydelig! skulle gjort hva som helt for å se ut som deg og ha din kropp!

    14. Hey Mathilde! I have a question, can you write this in English please? Because i have just started to workout and i want to stay healthy just like you! You inspired me!! 🙂
      Greetings from Poland ♥

    15. Hei! Jeg spilte håndball nylig, men fikk bedskje fra lege og fysio om å slutte pga. ledd- og seneskader i både skuldre og knær. Jeg trente like mye som deg, men hvordan klarer du å holde deg skadefri?

    16. Hei! Har hørt man må spise etter trening. Ser du ikke spiser etter håndballtreningen. Hvis du skulle spist etter treningen hva ville du anbefalt å spise hvis man prøver å gå ned i vekt? 🙂

    17. Anonym: Se mitt siste innlegg, jeg forklarer at jeg spiser etter trening selv om det ikke står på denne planen! Jeg spiser gjerne to knekkebrød med egg før jeg legger meg etter sene treninger. Ellers anbefaler jeg også for eksempel omelett 🙂

    18. Dersom målet ditt er å bygge muskler, er det lurt å spise minst 3 måltider til dagen som har mye proteiner, lite karb og grønnsaker. Små måltider, men flere. Altså 5-6 måltider til dagen inkludert frokost.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg