Svar på spørsmål om Berlin

Hvilket hotell bor du på og hvordan var det? 🙂

Kempinski Hotel Bristol, det var utrolig fint og herlig frokost buffée – det er det viktigste spør du meg haha

Hva het handlegata dere bodde i?

Kurfürstendamm

Hadde du internett på hotellet eller brukte du 3G ?:)

Jeg kjøpte nettilgang på hotellet for tre dager for ca 7 euro pr dag. Brukte litt 3G her og der også.

hvordan var været?

Første dagen var det som å være i syden, andre dagen regnet det skikkelig og var grått hele dagen og de to neste dagene var det fint vær igjen.


Kan du lage innkjøpsvideo?❤️❤️

Hmm ja jeg skal prøve å få til det altså

Hvor lang var flyturen?

På vei til Berlin hadde vi direktefly, så det tok ca to timer. Men hjem igjen mellomlandet vi i København, så det tok litt lenger tid.

ligger de fleste butikkene i nærheten av hverdandre?

Ja hvis du handler i Kurfürstendamm så har du alt du trenger der, vil jeg si. Når du går nedover den gata har du butikker på begge sidene av veien, butikker som Pimpkie, Bershka, Pull&Bear, Urban Outfitters, Hilfiger, Karen Millen, Nike Town, (Topshop ligger på et kjøpesenter KaDeWe som også ligger i denne gata).

Var det Victoria’s Secret der?

Jeg troor kanskje at det er, men jeg var ikke på den, så jeg vet egentlig ikke. Jeg har heller ikke hørt så mye om det, så jeg lurer på om det kan være en sånn VS med bare bodysplasher, parfymer og truser. Jeg var på VS på flyplassen i København, og der var det bare sånne ting, så jeg kjøpte noen truser hehe.

Var du på hollister?

Nei faktisk ikke 🙁 rakk ikke alt..

Hvilke butikker var du på?

Forever 21, Nike Town, Bershka, Pull&Bear, Hilfiger, Pimpkie, Urban Outfitters, Peek and Cloppenburg, Mac, Michael Kors, Cotton On og sikkert flere jeg ikke husker


Hvordan er shoppingen i Berlin?

Den er jette braa. Var som London bare litt mer hjemmekoselig, haha did that make sense?

Hadde de sephora eller noen slags annen butikk som lignet på sephora, isåfall hva het den?

Jeg så ikke noen Sephora, men det kan jo være det er der. De har mange store parfymerier med all slags sminke fra forskjellige merker, ellers så har de også Mac, vet ikke om det ligner på Sephora jeg.

Og var dere innom Primark?

Nei veet du hva, jeg var på Primark i London sist gang jeg var der og det var nok for Primark for hele livet mitt. Det var så mye folk og så mye klær og så billig at jeg fikk dårlig samvittighet av å handle der.

 

Hvilke butikker anbefaler du i Berlin? 🙂

Urban Outfitters og Cotton On i Kurfürstendamm og Nike Town lenger ned i samme gata. Anbefaler også en department store som heter Peek and Cloppenburg. Der har de masse fine merker som Ralph Lauren, Gant, Hilfiger, Armani osv osv.

Hvor lenge var butikkene åpne?

Vet ikke når de åpnet, men ser for meg at det er tidlig nok. De stengte litt forskjellig, men de fleste stengte vell rundt 20-21 tiden. KaDeWe (kjøpesenter) hadde søndagsåpent fra 13-18.

Jeg lurer litt på hva du gjør med den glutenfri kosten din når du drar rundt på tur.. Er det som regel enkelt og greit å få tak i glutenfritt på resturanger osv, eller har du med medbrakt? Jeg har også cøliaki og for enn eller annen grunn så dropper jeg å dra på turer pga stress med kosten..

Åh nei det må du ikke gjøre, det er jo ikke stress i det hele tatt. Vi dro tidlig om morgenen, så pappa stekte rundt seks rundstykker, jeg spiste to og tok med fire av dem på turen hvis jeg skulle bli sulten og vi ikke skulle finne noe glutenfritt. Som oftest er det ikke noe vanskelig å finne det heller, på Værnes har de blant annet glutenfrie baguetter på Upper Crust. Når vi kom til hotellet hadde pappa allerede avtalt med dem at de skulle steke opp rundstykker til meg hver morgen, og de som ble igjen tok vi med oss på tur. Ofte får man brød og smør før maten på restauranter, og da spiser jeg mine kjære rundstykker haha. Maten jeg bestiller på restauranter er som regel glutenfritt uansett, men pappa spør alltid om de har noe likevel og daa tar jeg det haha.


Håper dere fikk svar på det dere lurte på!

29 kommentarer
    1. Er helt ening med deg angående primark. takler det ikke, det er for billig. jeg får også dårlig samvittighet av å gå der.

    2. Hei, jeg skal ha venninner på besøk på lørdag og jeg skal lage middag, kan du komme med noen sunne middags tips til jentekvelder? 😀

    3. Skal sikkert gift meg med bloggen din : ) snart fri : ) vi kan snakke om det : ) ok du er best i verden : )

    4. Kjipt å betale for internett. Når man ligger på et dyrt 5-stjerners hotell burde det være inkludert. Det anbefales at man boicotter slike hotell som tar seg ekstra betalt..

    5. Skjønner at man kan være skeptisk når primark er så billig som det er, men etter en brann i fabrkikker hvor det jobber underbetalte, var de faktisk den eneste bedriften som betalte pårørende og skadde for å dekke skadene brannen påførte. Så selv om prisene er latterlig billige, betyr ikke det at menneskene der blir behandlet som man skulle trodd 🙂

    6. Du sa du var på topshop, forever 21, mac, primark osv av disse butikkene. Hvilke gater var det?
      Skal til Berlin nå i desember og vil akkurat innom disse butikkene!

    7. Jeg elsker Berlin, men har noe av dere vært i Warszawa? Det er like kul men billigere og ikke så velkjent som Berlin. Og nattlivet er helt konge her, det er mange gode klubber, New Orleans er min ydlings.

    8. Det er ingen klubb i Warszawa som har en gratis drosje! Du bare ringer til dem og bestiller taxi, og du har gratis transport til en klubb!

    9. Hvis du vil besøke favorittstedet mitt i Warszawa, kan du sjekke ut New Orleans Club. Dette er den beste nattklubben i Warszawa, og de har en gratis taxi!

    10. Hvis du vil besøke favorittstedet mitt i Warszawa, kan du sjekke ut New Orleans Club. Dette er den beste nattklubben i Warszawa, og de har en gratis taxi!

    11. Jeg skal til Warszawa som hvert år. Sjekk ut New Orleans klubb hvis du også reiste dit og har lyst til å feste eller ha god middag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg