mattedag

Hei dere! I går kveld spilte jeg håndballkamp noe vi ikke trenger å snakke om haha 🙂 Men på vei hjem bestemte jeg og mamma oss for å bestille pizza til familien og kose oss med pizzasøndag. Ble en sunn kveld omgitt av pizza, sjokolade, brus og potetgull (uuupsi) hihi noen dager må man jo få kose seg litt ekstra.

I morgen skal jeg faktisk ha et foredrag for mat og helse lærere i trondheim om cøliaki, deet kan jo bli interessant. Så i dag må jeg sette sammen den “framføringen” og ellers øve til matteprøve på onsdagen. Oi shit stress, har ikke gått opp for meg før nå at jeg har det jævlig travelt egentlig. Og forresten for alle dere som spør om hvor man får tak i de glutenfri lefsene jeg hadde til kylling fajitasen noen innlegg lenger ned, så ligger de i frysedisken på blant annet Rimi og Meny hvertfall. Eller så kjøper jeg på Mikalsen Bakeri, de har massemasse glutenfri mat. Det ligger på Tyholt, Ila og Byåsen.

Men nå er det mattedag så vi blogges!

19 kommentarer
    1. Du som har gluteallergi, går det greit å spise hamburgebrødene på burgerking og mcdonalds? Har hørt at det skal være ok men vet ikke sikkert.

    2. Spiser du glutenfri brød eller rundstykker til vanlig? Isåfall hvilket merke/type, har fått beskjed om å kutte ut gluten og slikt men alt av brød verk jeg har prøvd smaker helt forferdelig. Klarar ikke spise det, og ender opp med å spise vanlig brød istedenfor, hadde satt pris på svar 🙂

    3. Terese: Hei! Jeg anbefaler deg absolutt ikke å spise vanlig brød hvis du har fått beskjed om å kutte ned. Magen kan bli ødelagt og du kan få problemer senere i livet. Jeg ser ikke på cøliaki på noe som helst problem i hverdagen; jeg spiser glutenfritt brød og rundstykker hver dag og det smaker minst like godt som annen bakst. Jeg spiser brød fra Fria som man finner i frysedisken på vanlige dagligvarebutikker og de smaker kjempe godt. De har brød i ulike farger som tilsier hvor grove de er. I starten brukte jeg grønn – ikke spesielt grov, men ikke loff heller, smaker bolle hehe 🙂 Men nå spiser jeg mørkeblå som er halvgrov til ganske grov. Ellers selger de nydelige baguetter og rundstykker fra Semper på ulike matbutikker og spesielt Meny vet jeg har dem. Håper det ordner seg for deg!

    4. Hedvig: Hamburgerbrødet på mc. donalds og burger king er kjempegode spør du meg! Det sier jeg ikke bare for å virke som tidenes optimist, men jeg mener det faktisk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg