en passende overskrift

Hei dere! Nå er det høstferie og jeg burde egentlig ha good tid til å blogge, men av en eller annen grunn synes jeg ikke det er like festlig som jeg syntes før. Det er sikkert bare en frase som går over etterhvert, men akkurat nå er jeg ganske umotivert når det gjelder blogginga. Kanskje dere har merket at jeg er lite oppdatert og blogger mindre enn vanlig. I tillegg har jeg fått sinnsykt mye pepper i det siste pga en pelsjakke JEG IKKE HAR KJØPT. Får kanskje fem meldinger daglig om at jeg fortjener å bli flådd levende, og det er helt greit å ha sterke meninger og jeg hadde helt sikkert tatt i mot dritten på en annen måte om jeg faktisk hadde kjøpt foreksempel en Canada Goose, men når jeg i tillegg ikke støtter pelsindustrien med å kjøpe meg jakke med ekte pels så skjønner jeg ikke hvorfor noen av dere klikker mentalt og vil ha meg torturert og drept for det. Kanskje var det dumt av meg å legge ut bilder av de fire vinterjakkene, men hovedsaklig tenkte jeg på de fire bestemte ‘jakketypene’, fire forskjellige typer som er fine til vinteren. Det er da ingen som har sagt at de trenger å inneholde ekte pels. Ellers synes jeg jo det er supert å se at så mange er i mot pelsindustrien, men husk også at jeg står fram med navn og ansikt med mine meninger, mens 99% av dere som sier jeg burde bli flådd levende, står gjemt bak anonym. Jeg sier bare at noen av dere også kanskje burde passe på hva dere kommenterer hos andre, før dere sier dere vil ha meg drept, fordi dere tror jeg støtter pelsindustrien, noe jeg sletters ikke gjør.

Jeg har fått mye dritt på bloggen her siden dagen jeg startet, og det har egentlig aldri gått særlig inn på meg. Men jeg tenker på de stakkars menneskene som faktisk kjøper seg enten Parajumper, Svea eller Goose, hvor mye dritt slenger dere ikke etter dem?? Og det er nok ganske mange bloggere som blir påvirket av kommentarene på bloggen. Så som sagt, det er ikke bare vår jobb som bloggere å passe på hva vi skriver. Vi har alle lov til å ha egne meninger om ting, men plis hold det litt relevant og saklig da. Det var egentlig ikke dette jeg skulle fram til, men at når jeg i første runde er umotivert, og får jeg drøssevis av hatmeldinger slengt i trynet i tillegg, så blir jeg ikke akkurat mer gira. Jeg er på ingen måte ute etter symati, men sier bare det jeg har på hjertet. Uansett så må jeg si tusentakk til alle dere som fortsatt holder ut og leser bloggen min, jeg har virkelig lyst til å bare klemme hver og en av dere♥♥♥ you make my day

Jeg har ingen interesse av å blusse opp tidenes fight i kommentarfeltet på bloggen min om alt fra pelsindustri til nettmobbing. Dette var egentlig ment som en slutt på diskusjonen der dere fikk høre min mening også. Hvis dere har en trang til å fortsette denne diskusjonen som ikke vil ta slutt uansett, er det ingen som stopper dere fra å finne et diskusjonsforum. Men bloggen min er ikke rette plassen 🙂 Så takk for meg og god natt!

69 kommentarer
    1. Du er så utrolig vakker! Du gløder, ikke bare av ditt utseende men din personlighet og væremåte i tillegg! Ha en fortsatt fin høstferie <3

    2. Jeg kjønner godt hva du mener. Jeg har verken noe for eller mot pelsindustri. Jeg har aldri hatt noe ekte pelsjakke men har aldri tenkt å ALDRI kjøpe meg en heller. TIL DERE DRITTSLENGERE SOM SIER HUN HAR EKTE PELS, SHE DON´T!

    3. Blogg når du føler for det, da blir det bra og gøy for både deg og oss som leser! Du er flink, ståå på 😀

    4. Så utrolig pen, nesten uten sminke og supern på til og med 🙂
      Jeg bare lurer på èn ting; hvor i Åre har dere hytte? Sentrum eller Bjørnen? Skjønner hvis du ikke vil svare:-) Møtte deg i skiløypa i vinter, så tenkte du kanskje bodde i Bjørnen 🙂

    5. Syntes egentlig det er helt greit jeg. Noen bruker ekte noen bruker fake. Thats it.
      Du er en kjempe flink blogger og jeg å sikkert veldig mange andre elsker bloggen din! For litt siden okei to dager siden hadde jeg 0 inspirasjon til og blogge, så skjønner deg godt! Men stå på, og værsåsnill ikke slutt og blogg you’re the best❤️❤️

    6. Bra skrevet! Elsker virkelig bloggen din, håper du får mer motivasjon tll å blogge!! Er tåpelig at folk skal gå tll angrep på deg på den måten, når du ikke en gang har kjøpt en jakke med ekte pels! Stå på matholckkkkkk

    7. Irriterende at folk klikker slik, når du ikke en gang har kjøpt den. De burde finne være sikre hvertfall, for det er virkelig ikke aksepabelt å si at noen fortjener å bli flådd levende! Bra du ikke tar det til deg, de må virkelig ha lite å gjøre på:) bare husk at du er mye bedre enn dem, nydelige deg♥ håper motivasjonen kommer tilbake snart da, elsker bloggen din! men for all del, ikke stress så mye med det om du føler deg “tvunget” til å blogge, da bør du heller ta en pause eller noe… stoor klem

    8. Neei, skal du slutte å blogge?:(( ikke gjør det! Jeg leser bloggen din hver eneste dag og syns du er så flink! Drit i de som bare skal slenge dritt og prøve å bringe deg ned, de er bare ute etter å gjøre det surt for deg! Ta og vis fingern til haterzz og fortsett med blogginga! Elsker bloggen din <3

    9. Uansett om akkurat DU kjøper eller ikke, så kommer de uansett ikke til å slutte med den der forferdelige dyreplagingen, så det blir feil av lesere å si at du er en dyreplager og at du fortjener å bli flådd levende. Tenk på alle de titalls tusende som kjøper disse fantastisk fine Canada Goosene? Det er da ikke bare du som gjør det? Så til dere som slenger dritt til Mathilde, voks opp!!
      stay strong girl, we love you <3

    10. Elsker bloggen din, håper du får masse motivasjon og fortsetter å skrive :). De personangrepene kommer helt klart enten fra idiotiske troll (type internet =p) eller bare idioter generelt. Helt fantastisk logikk; «vi ønsker å stoppe tortureringen av dyr, ved å torturer mennesker», ingen logisk brist der i det hele tatt :).

    11. tragiske folk, det er ingen som hadde gått til en person med parajumper på gaten og sagt HERREGUD vet du ikke at blalbal, og du støtter blablaba. Kjøp den jakken du har lyst på 🙂

    12. Du er vakker på din måte, du la ut noen bilde av jakker som du syntes var fine til vinteren, du skrev aldri at du skulle kjøpe de. Du er så sterk, du må vite av du er et så bra forbilde for så mange der ute. Du er perfekt på både innsiden og utsiden. Stay strong:)

    13. Vi elsker deg og bloggen din for den du er. Vi seier i om du kjøper deg en jakke med pels eller ikke. Utrolig urettferdig at du får så mye pes for noe du ikke har gjort! Jeg gleder meg masse hver dag til å lese bloggen din, men det viktigste er at du motivert og trives med det du gjør! Vi er her for deg pc støtter deg fullt og helt! Du er utrolig vakker og et utrolig godt forbilde! Haters gonna hate! Stay strong Matilde<3 Vi digger deg!

    14. skjønne ikke koffor folk ska gå rundt å kommentere at det ligg et dødt dyr rundt halsen din dem hjelpe ikke akkuratt. Elske bloggen din

    15. jeg er imot ekte pels, men har selv venner som bruker det. Men jeg bryr meg ikke, for dem bestemmer selv, er bare de at JEG ikke ønsker å bruke det… Nå vet jo jeg at du ikke bruker det, og det er jo helt topp! menså skjønner jeg ikke hvorfor alle skal “hate” deg så mye! du bruker det jo ikke, og om du så hadde gjort det..hvorfor oppføre seg slik i kommentarfeltet og skrive hatkommentarer om at du burde blitt flådd?? folk burde ikke bry seg om det, heller sørge for at dem selv ikke bruker ekte pels, mener jeg 🙂 <3

    16. Mener ikke å diskutere nå, men pels er en sak jeg brenner for, og jeg klarer ikke å la være å uttale meg. Syns det er kjempebra at du velger å ikke kjøpe pels, og håper du fortsetter med det de senere årene også 🙂 skjønner at det kan være vanskelig å ta er tydelig standpunkt mot pels når alle vennene dine bruker det, og jeg velger å respektere det. Men en ting jeg reagerer på er at du syns synd på de som får dritt fordi de kjøper pels. Altså, pelsindustrien er forferdelig, og hvis det er synd på de som kjøper pels, så er det fordi de ikke tenker lenger enn nesa rekker. Dyr går gjennom helvette for at de skal få denne pelskragen på kallene sine, det vet de før de kjøper jakkene, og da må de tåle at folk reagerer. Ikke ved drapstrusler og sånt, men ved at folk sier ifra og sier sin mening om pels. De som kjøper pels bør kunne snakke for seg når det gjelder den saken, når de først har kjøpt seg en slik jakke som de vet får mye hat. Jeg kan ikke få sagt det nok; pels er unødvendig. Og jeg håper flest mulig stiller opp på fakkeltog mot pels 09 november 🙂 det er i Trobdheim, Oslo, Bergen og flere av de litt større byene, er bare å google rundt. Fakkeltoget er en demonstrasjon for å vise at pels er galt, og for å bli tatt på alvor av regjeringa slik at vi kanskje kan få avviklet industrien i Norge 🙂

    17. Til Thale. Jeg er helt enig i hva du sier, men er du mot pels og møter en person med pelsjakke kan du spørre den personen om hun faktisk vet hvordan de dyrene blir behandlet og hva hun støtter. Det Mathilde mener nok at ingen fortjener å høre at du burde bli torturert og drept fordi du bruker en pels jakke.
      Mennesker som er mot pelsindustrien er ikke noe bedre selv når de skriver sånne kommentarer på bloggen til andre. Alle tenker forskjellig og står for forskjellige ting og vi må akseptere det ikke rakke ned på andre, men det fins mange personer og som kjøper de dyre jakkene kun pga det er kult og uten at de vet noe om hvordan den jakken blir til. Det er viktig å overbevise de hvorfor det er bedre å velge fake pels enn ekte istedenfor å si at de fortjener å dø når de støtter pelsindustrien.

    18. Synes du er ei kjempeflink og voksen jente, jeg er sterk motstander av pelsindustrien, men mener at man heller bør opplyse folk som kjøper pels, istedet for å slenge hat mot dem. Synes jakken du endte opp med var kjempefin 🙂

    19. Kan du lage et innlegg om hva du foreksempel har i lomma i jakken eller veska når du er på skolen eller eventuelt byen?

    20. Du er så nydelig Mathilde! Du er en superflink blogger, og jeg må bare le når jeg leser noen av de kommentarene du får…. De er jo helt på trynet!

    21. Du er en nydelig jente Mathilde og jeg håper du leser denne kommentaren for jeg vil bare si at du er en av mine ynglings blogger garantert, alt du skriver, bildene diner og videoene dine er helt super fine og morsome og ikke minst motiverende. Stå på og du skal i hvert fall vite fra min side at jeg støtter deg og du er en fantastisk blogger<3
      You have all my love

    22. Elsker bloggen din!!!! Du er utrolig pen, kunne ønske jeg var så nydeli. Drit i de som slenger dritt, de er bare misunnelige på deg!! Stå på<3 Leser forresten bloggen din hver dag, digger den!!!

    23. Har vært fast leser hos deg leeenge Mathilde, og jeg virkelig ELSKER å lese bloggen din. Titter innom hver dag, og du virker bare som en utrolig jordnær og supersøt jente! (Pluss at jeg også spiller håndball heheh)
      Ikke la deg påvirke av haters, ta heller til deg alle vi som digger bloggen din!
      Stay strong❤️

    24. Hi! I don´t speak your language, but what I do everytime I see on bloglovin that you wrote new blog post is that I am translating your posts with a little help of google. And I wanted to tell you that you´re amazing, beautiful and your posts INSPIRE ME every single time. I wish I could meet you and have a chat with you!! 😀 Don´t ever stop blogin, please! (have you thought about writing at least something in english? O:)

    25. Seriøst… Du er den eneste bloggeren jeg elsker bloggen til på topplisten! Du skulle vertfall ha vert på topp 10 lista, altså. Elsker deg og bloggen din, aldri slutt!!! hehe 😀

    26. For noen dager siden kjøpte jeg meg en goose. Jeg er såå stolt over den og syns den er så fin, gleder meg masse til å bruke den. Før var jeg fast bestemt på å aldri støtte pelsindustrien. Men alt presset fra samfunnet og følelsen av at meningene mine ikke gjorde noen forskjell fikk meg til å gi opp. Jeg kjøpte egentlig jakken på impuls. Jeg tenkte ikke så mye, visste bare at jeg hadde ønsket meg den lenge og at det var den fineste jakken jeg visste om. Jeg er veldig glad i jakken, men nå etterpå er det litt sykt å tenke på at jeg faktisk går rundt med et dødt dyr bakpå hetta. Jeg tror nok jeg angrer litt, har fått et slags elsk-hat forhold til den.

    27. Hello Mathilde! Do not lose heart with these stupid comments from people with jealous, they really don’t deserve your attention. I’ve been Reading your blog a long time and it’s getting better and better:)is increasingly with the best fashion tips and beauty. Also LOVE your posts about your daily life.
      A huge kiss and hug from Portugal 🙂 i hope you read this, 😀

    28. Skjønner godt hva du mener. Håper du får tilbake motivasjonen din snart! Digger bloggen din. Blir så glad av å lese den. Du er herlig 😀

    29. ååå jesus ikke ta de stygge kommentarene til deg! blir så sint når andre skal være så negative å si stygge ting, det er helt unødvendig!! hva godt gjør det egentlig? Ikke en drit.
      Skal følge med på hvert eneste innlegg fremover og være en av de mange positive kommentarene 🙂
      Stå på! Vær sterk!: D

    30. We still love you Mathilde!!<3 Bare drit i de stygge kommentarene 😉 Da viser du hvor sterk du er<3

    31. de som kjøper jakke med pels går bare rundt og skal liksom være så godtroende og bare ” ja det går fint de blir ikke behandlet slik som dere tror” likosm jo . De trenger å skjønne at det er faktisk ille å kjøpe en jakke med pels og at personen er med og støtter dette selv om du ikke sier du er det. Dessuten du kjøpe jo ikke goose siden alle vennene dine hadde det ikke pga pelsen..

    32. Du er det perfekte forbilde Mathilde! Jeg digger deg, har hvert fast leser en goooood stund nå! Det er utrolig teit at folk klikker bare fordi de tror du er for pels. Og det værste er at de gjemmer seg bak ‘anonym’. Du er kjemperbra!!! Håper du ikke mister motivasjonen helt , og slutter å blogge! Da kommer jeg til å bli skikkelig lei meg, men hvis det er det du vil- så er det ditt valg (: you go girl

    33. Åå skjønner hva du mener! Har falsk Goose men mange som stirrer osv ikke gøy haha! Håper du får mer motivasjon til å blogge ! Elsker vikelig bloggen din! Haha er like gammel og ginger selv 😀 hørtes litt rart ut haha ! Men jaaa keep going! Du er en super blogger og en fantastisk inspirasjon! Btw skulle ønske jeg var så pen uten sminke

    34. håper du får mer motivasjon til å blogge! Du virker som en utrolig herlig jente og jeg skulle ønske jeg var like nydelig som deg! Stå på videre Mathilde! Elsker bloggen❤️

    35. Jeg forstår deg kjempegodt! Folk må forstå at du ikke nødvendigvis støtter pelsindustrien selv om du hadde kjøpt en pelsjakke. Og hvis du hadde kjøpt en jakke med ekte pels, trenger ikke halve Norge slenge dritt til deg osv. Det er DITT valg og du fortjener bare det beste!! Ingen fortjener slike kommentarer og spesielt ikke du 🙂 stå på, ikke la misunnelige haters ødelegge for blogglysten!:-)

    36. Elsker virkelig bloggen din, etter jeg fant deg på topplista føyk du rett opp på topplista mi<3 kommer innom bloggen din flere ganger dagli rett og slett fordi du virker så ekte, du virker så snill og god og jeg kunne virkelig ønske jeg kjente deg 🙂 du er så utrolig pen og digger stilen din<3 føler egentlig at jeg kjenner deg, jeg ler når du gjør noe morsom og får tårer i øynene når det skjer noe trist! Du må aldri høre på dritt <3 nyt det som er igjen av høstferien din 😘 stay strong <3

    37. hel enig med deg! håper du finner tilbake til bloggen fort, elsker virkelig å lese bloggen din, og du er ser bare helt nydelig ut!<3
      klem!

    38. Jeg syns det er drøyt å skrive at de vil at du skal bli drept. Men hva forventer du når du legger ut en jakke som er av ektepels? du vet ikke hvor vondt de dyra har får at dere med masse penger skal få en fin jakke. Tro meg, jeg har sett utrolig masse fæle videoer.. Men jeg vil ikke at du skal misforstå, jeg bare sier at du må forstå at folk reagerer. men, men! syns det er teit at folk dreper dyr for pels,

    39. Synes det er utolig teit at du skal få sånne kommentarer slengt til deg! Skikkelig umodent av dem som skriver dem.. Uansett hvilken jakke du kjøper skal du ikke få sånne kommentarer! Elsker bloggen din, du tar fantastisk flotte bilder btw <3:)

    40. Det er flott at du ikke har kjøpt en jakke med ekte pels selv, men det er vel det å reklamere for jakker med ekte pels folk reagerer på. Kjøper man jakken er det en ting, reklamerer man for den er det mye verre. Da vil jo ikke bare du, men mange flere kjøpe den. Synes det er dumt av folk å slenge med leppa uansett, det er viktig å være saklig. God helg 🙂

    41. skjønner virkelig ikke hvorfor det DU som skal få kritikken for andres bruk av jakker med pels?! for meg blir det bare helt latterelig, jeg elsker bloggen din <3 drit i hva folk sier stå på! veldig fin jakke du hadde kjøpt forresten!

    42. hahahahah, det er idiotisk! hvorfor skal du få masse komentarer på det når du ikke engang har en jakke med ekte pels, og sier selv at du er i mot det? jaja, jeg elsker bloggen din i hvertfall, og bildene dine(!!!) jeg er fast leser, har vært det kjempe lenge, og kommer garantert til å være det til slutten! du er super <3 blogg når du vil, det er ingen som kan bestemme det for deg, Mathilde..

    43. Til anonym noen rader over her. Sa ikke mathilde at hun kjøpte seg jakke uten ekte pels? Hvordan i helvette klarer du å endre det til ekte pels? Har du ikke noe hodet som forstår va du leser?
      Og du er vel en av de drittungene som kjøper billigerklær på HM. Syns du det er bedre at små barn blir tvingt til å jobbe under forferdelige forhold slik at mange dør der? Der sliter de med rent vann og mat, og det du klager over er at Mathilde har kjøpt seg en jakke med FALSK pels…
      Greit nok at dyr ikke skal bli plaget for at noen skal gå med ekte pels, men er faktisk mennesker her i verden som har det mye verre…

    44. hør her, alle vet jo at dyr blir torturert på en måte ingen av de dyrene fortjener fordi de ikke har gjort noe galt. men jeg, som person, syns at når de først allerede har torturert og drept et dyr og har det på en fin jakke, er det bedre at folk bruker dem enn at de er torturert og drept for ingenting. Selvfølgelig synes jeg at det ikke er rett men når de faktisk først dreper dyrene kan vi ikke la være å bruke de. da er jo et uskyldig dyr drept for ingen nytte.
      takk for meg

    45. Jeg syntes personlig det er viktigere ting og bry seg om en pelsindustrien. Altså ikke det at det er fint og bry seg om dyr. Men hva med alle menneskene som blir voldtatt, mishandlet og torturert hver dag. Hadde folk brydd seg like mye om mennesker som dyr. Ja da hadde værden vært et fint sted på jord.

    46. Du sa du ikke var ute etter sympati, men jeg synes du fortjener det: Det var et bra innlegg, som vanlig 😉 Veldig dumt at noen går til angrep før de kjenner situasjonen… Stå på! Du er kjempeflink! 😀

    47. Elsker bloggen din! Og du blogger bra,bare stå på med ditt og ikke bry deg om alle andre som har det SÅ gøy med å kommentere her og der bare negativt til andre,haha skjønner ikke hvordan det er mulig;-)
      Du er så pen og flink,jeg syntes du har en av de beste bloggene og jeg blir så glad når jeg leser innlegg og sånt-fast leser:-)

    48. Du er så utrolig bra du, Mathilde 🙂 og bloggen din er super! utrolig kjedelig at noen må rakke ned på alt og alle.. Håper du fortsetter, og at motivasjonen snart er tilbake for fullt, bloggen din er best på topplisten!!

    49. Jeg er imot pelsoppdrett. Glad at du ikke har klær med pels. Men det er annen ting å kjøpe, og en annen ting å reklamere for det. Noe som du tydeligvis gjorde. Er du virkelig imot pelsoppdrett, så ville du ikke ha reklamert. Ja, du viste bare forskjellige typer jakker. Men du la jo fortsatt ut bilde av jakker med ekte pels. Jeg skal ikke komme her å si at du skal dø osv. fordi jeg er også imot mobbing. Håper du blir kvitt alle de haterne. Ikke la det gå inn på deg. (:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg