fire fine vinterjakker

Da er vintersesongen på vei og det er tid for kjøp av vinterjakker. Liker egentlig godt å bare kan kaste på seg en stor, varm parkas, men jeg er jo så siinnsykt ubesluttsom så det blir nok ikke vinterjakke på meg med det første. Uansett så har jeg funnet noen jakker jeg synes er fine. Jeg har prøvd alle de tre nederste jakkene og de er såå fine. Jeg synes jo også at Goose og Svea er sykt fine, men finnes det en sjel i Trondheim som ikke har dem? Goose har jeg ikke planer om uansett, fordi så og si alle i gjengen har det, men Svea ser jeg kanskje på som en backupløsning.

HER // HER

 

HER // HER

HER // HER

HER // HER

Hvilken likte dere best? Om dere vet om noen fine så gjeerne kommenter en link! 🙂

45 kommentarer
    1. Parajumper Kodiak modellen er veldiiig fin! Har den selv og jeg elsker den! Utrolig varm, og perfekt lengde! Den rekker meg til litt over knærne, og vi er på ca. samme høyde! Utrolig praktisk siden da varmer det litt på bena også. Den er er også mer innsvingt enn goose jakkene, så den blir litt mer kåpe aktig (jentete), ikke som en stooor parkas! Eneste minus er at den er sinnsykt tung, haha! <3

    2. Definitivt Lempelius jakkene med pels i hele hetta! Få som har de i Trondheim, smekker fasong og superfin i den grønne fargen! 🙂 Lykke til med valget av vinterjakke, håper du blir fornøyd med den valget faller på! Alt kler den smukke!

    3. http://www.zalando.no/even-odd-parka-bla-ev421h010-503.html
      En parkas som er utrolig fin på, man ser ikke ut som en boble. Den er veldig varm selv om man har bare en t-skjorte under (men ikke sånn at man koker). Den har varme lommer, et kjempe pluss hvis man ikke har votter! Prisen er utrolig bra for en så fin jakke. Den er litt mørkere i fargen enn det som vises på bildet, litt mer blå (tror den ville passet hårfargen din veldig godt) Ooog det er ikke en jakke som alle har. Jeg har den selv og er utrooolig fornøyd! ♥

    4. Jeg har kjøpt en boblejakkeparkas blanding (haha) fra merket Fleischer Couture. Det er jakker fra den beste kvaliteten du kan finne, og de er fine år etter år. De er kanskje litt stive i prisen, men det er så absolutt verdt det. Kanskje du er så heldig som meg at du finner den du vil ha på tilbud 🙂 Jeg bare elsker den nye jakken min og anbefaler det merket på det sterkeste 🙂

    5. Canada Goose dreper dyr på en forferdelig måte som er helt grusomt.
      Jeg har en parajumper long bear, en scotch r belle og en fra Michael Kors, jeg er fornøyd med alle.
      Jeg bor på Oslos beste vestkant så er er det ikke en levende sjel uten parajumper, Canada goose eller svea😒❤️

    6. Jeg har gått for whoolrich i år! Jeg har hatt parajumper, men den er tung og ganske ubehagelig å ha på etter min mening. Whoolrich er veldig behagelig, og pelsen er også mye finere enn parajumperen sin. Den er også MYE varmere enn kodiak-modellen til parajumper.
      http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/jakker/woolrich-413/ws-artic-parka-413010-245/
      Jeg er 1.70 meter høy, og normal, og small passer perfekt.
      Jeg har i alle falt for denne.

    7. Virkelig, IKKE kjøp pels! Industrien er forferdelig, og eneste grunnen til industrien fortsatt er oppe å går er rett og slett at folk ikke tenker før de kjøper. Hvorfor skal et dyr sitte innestengt hele livet for så å bli drept(ofte på en grotesk måte), bare fordi du ville ha en ekte pelskrage på jakken din? Det er ikke nødvendig, de fleste av oss klarer oss uten. Skill deg heller ut, og vær et godt forbilde for leserene dine! 🙂 Har virkelig ingenting mot deg, og prøver ikke å være slem ellerno. Men dette er en sak jeg brenner for, og selfølgelig vil jeg prøve å stoppe deg, det er alltid en liten mulighet for at budskapet mitt når gjennom.. 🙂

    8. Jeg har parajumper kodiak selv, og er veldig fornøyd med, så jeg ville anbefalt den. Eller så er jo jakkene fra Jane Blush ganske fine også? De selges på nelly 🙂 Lykke til med jakkevalget!

    9. Vær så, vær så , vær så snill å ikke kjøp pels! Det er en helt forferdelig industri, dyrene blir pint og du betaler rett og slett for at folk skal plage dyr… Vær så snill, det finnes så mange andre muligheter enn pels. Du trenger ikke være så enormt glad i dyr, men du burde ha ett stort nok hjerte til å la dyr slippe å bli pint…!

    10. Hvorfor kjøpe en jakke med ekte pels når du kan kjøpe en uten pels/falsk pels? Det ser like bra ut og sier mye bedre ting om deg som person. Og er du virkelig så lite informert om pelsindustrien at du ikke vet hvor mye dyrene må lide bare fordi du skal ha en “fin jakke”? Det er noe av det styggeste som finnes. Canada Goose er en av de verste produsentene i hele verden på å torturere dyr. Blant annet blir dyrene fanget med fotsaks, som betyr at dyrene må lide i flere timer før de blir drept. Dunet i jakken kommer fra gjess som blir ribbet levende, og tvangsfóret ved at de presser et rør ned i halsen på dem og presser mat ned. Når du kjøper en jakke som dette, eller hvilket som helst produkt med ekte pels, skinn osv., støtter du rett og slett dyreplageri. Du er bare for dum til å skjønne hvor stor skade det gjør. Helt ærlig burde du skamme deg.

    11. Anbefaler Woolrich, kjøpte denne jakken selv i år og er knallfornøyd! Den er bare sååå fin <3 <3 min kostet 5400 kr, har min i mørkeblå. vet at de selger woolrich bla. på Nelly.com også tror jeg også at miinto.no har den. de fleste merkebutikker pleier å ha de jakkene inne, virkelig vært å ta en kikk på dem!
      og om du skulle bestille på nett, jakken er helt normal i størrelsen! 😀

    12. Seriøst! Ha litt vett i hue til å la være å bruke jakker med ekte pels.. Forstår ærligtalt ikke HVORFOR det tar så lang tid for noen å forstå at man ikke bruker pels.. Tenk om dyrene skulle gått rundt med huden vår på seg. Kall det gjerne en teit sammenligning eller å overdrive, men nei.. Akkurat det der med pels, det er jeg såå i mot. Helt grusomt. Hva er greia? Huff..

    13. Woolrich sine jakker er utrolig gode! Jeg har ikke en selv, men moren min har og jeg pleier av og til å låne den, hehe.. Men de er veldig varme, gikk med bare en tynn kjole under en gang og jeg frøs ikke! 🙂 de har veldig fin passform, svinger litt mer inn så det ser mer damete ut, ikke posete på heller:-)

    14. De to første jakkene er ikke varme i det hele tatt, så de i en butikk. Og det er helt utrolig hvor mye pels den jakken har til den prisen. Vil du ha ekte pels hadde jeg satset på en litt dyrere jakke som parajumper f.eks. Ekte pels er utrolig deilig om vinteren!! Spesielt når man bor i Trondheim.

    15. Jeg elsker jakker med pels om vinteren fordi det er utrolig varmt og koselig i vintermånedene! Jeg kjøper merke jakker med pels og jeg kan love deg at en Canada Goose jakke som koster så mye behandler dyrene helt forferdelig, for det gjør de ikke. Alle de vidoene på youtube er fake og det er kun små jenter på 16 år som tror de er ekte. Og du JULIANNE som spør om hvorfor det skal ta så lang tid for noen å skjønne at man ikke går med pels? Hmm mennesker har alltid brukt pels, tviler de i Siberia med -40 grader om vinteren slutter med pelsjakker noen gang.

    16. parajumper juliet 6 som du har linket til nederst er ikke en vinterjakke! det er mer en overgangsjakke som passer til høsten og våren. venninna mi har den som høstjakke og jeg fikk prøve den og den passer perfekt til høsten, men ville ikke brukt den om vinteren 🙂

    17. Jakkene var fine de men det som plager meg er at de inneholder pels, noe som jeg er imot. Jeg kjøper heller en stygg jakke uten pels enn den fineste i verden med pels, synes det er dumt at det har blitt såpass populært blant ungdommer med slike jakker, det er tragisk…

    18. dette er en ganske “ukjent” modell fra parajumpers! den er superfin! siden er helt til å stole på og har leveringstid på ca. 2 uker! 🙂

    19. Skjønner at du sikkert ikke bryr deg om at jeg prøver å si at du kan prøve å finne en jakke uten pels.. Men tenk gjennom det en gang til! Er det et poeng å ha pelsjakke?! Må et dyr bli drept for at DU skal ha en jakke med pels? Det fins så mange fine jakker uten ekte pels, kan jo hvertfall vurdere det, er ikke bare jakker med pels som er fine!

    20. Jeg har selv svea. Og er superfornøyd med det!! Men en annen jakke jeg syns er utrolig fin,er woolrich! Den er veldig lik svea og er litt dyrere. Men elsker fortsatt begge 😍😍

    21. Jakker med pels er jævlig stygge. Skjønner ikke at folk orker å gå med et dødt dyr på hetta når dere vet hvordan de blir behandlet.

    22. Du bør helt klart kjøpe en av de øverste ! Kjempe fine var de ! Ingen tvil hos meg i hvert fall 🙂

    23. wow, jeg likte deg faktisk, men nå som jeg ser at du reklamerer for jakker med pels på og kanskje skal kjøpe en får meg bare til å tenke lavmål med en gang… er du klar over at du er for dyremisshandling ved å kjøpe en slik jakke? det er så synnsykt egoistisk at dyr skal lide for at vi mennesker skal holde oss litt ekstra varm og “fin”. Det er ikke fint i det hele tatt, jeg blir kvalm av det hele.. håper vikrelig ikke du har dyr, for da er det vel ikke noe problem for deg å bare flå det å lime pelsen på et klesplagg så du kan føle deg varm? 😉 du fikk akuratt en mindre leser… ufattelig hvor hjerteløs mennesker er.

    24. ekstremt trist at du vurderer pels, tenk at du skal støtte noen som tjener penger på å mishandle dyr.. Synes du det er rett? Er det rett at dyr skal lide for at du skal se fin ut? Pels er unødvendig luksus produkt som vi ikke trenger. Dyrene på pelsnæring er der KUN for pelsen, de blir ikke brukt for mat f.eks. Vær så snill å ikke støtt det grusomme. Har du dyr selv, så vet du hvor uskyldige og vakre skapninger de er.

    25. Fyfader ekte pels??? blir så forbanna på de som kjøper det… Plis tenk over at du støtter pelsproduksjonen når du kjøper jakker med ekte pels.. Kjøp heller fjuskepels.. Eller gir du bare faen i dyrene?

    26. Jeg har SVEA smith 😍 jeg elsker den og angrer ikke et sekund! Det er jo to typer av SVEA-jakkene, den ene er unisex (Smith) som brukes av begge kjønn og den andre (mrs. Smith) er mer feminin og har innsvingning slik at den blir mer kåpeaktig. Personlig liker jeg best unisexmodellen, fordi jeg er ikke særlig fan av kåpete jakker.
      Jeg synes også at den sandfargede parajumperen er nydelig! Jeg vet ikke hva modellen heter, men fargen er i hvertfall perfekt:-)

    27. Siden det er noen som ikke har hjernekapasitet nok til å forstå at pels er unødvendig så la meg gjøre det helt klart en gang for alle; DERE som er FOR pels argumenterer heeelt surrealistisk, dere sier at “mennesker har gjort dette i tusenvis av år” “Vi er på toppen av næringskjeden” Er det forsvarlig å behandle dyr helt forjæævlig bare fordi vi har gjrot dette i tusenvis av år?? Hva er det for et argument!? Det er slike kortetenkte mennesker som dere som gjør at det faktisk fortsatt er elendighet her i verden, dere presterer i å forsvare elendighet!! Vi brant hekser i flere hundre år på 1300-tall, men det gjør det vel for faen meg ikke rett for det? Bare for det er et faktum at vi har gjort dette lenge. En annen ting; disse videoene som dere sier er falske, det har jeg ingen aning om, men EN ting vet jeg, og det er at når jeg var i China i fjor og besøkte fabrikken hvor de lager mange av disse jakkene bl.a SVEA så var det helt groteske forhold for dyrene. De var utmagret, og hadde åpne sår, og ble flådd av pelsen 30sek ette at bedøvelsen ble gitt. Dette var en opplevelse for livet som gjorde meg HELT imot pels. Uansett synes dere at det er moralsk rett å avle opp et dyr, selv om det har det OK, for å så drepe det KUN for pelsen? Bare for at DU har lyst å se fin ut? Pelsen er et luksusprodukt som veldig få trenger, jeg bor i trondheim selv og klarer meg FINT uten. En annen ting som dere sier er også(som er ganske utrolig) at “hvorfor bry oss om dyr når det sulter barn i Afrika?” OMG, hvor skal jeg begynne. Det gjør det vel for faen meg ikke rett å plage dyr “bare” fordi det finnes mennekser som også har det vondt?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg