hjemmelagde muslibarer

Jeg fikk tips av ei venninne om en oppskrift på superenkle og ikke minst gode muslibarer som jeg tenkte å videreføre til dere! Jeg gidder ikke å sitte her å anbefale dere ting som jeg egentlig ikke liker, så jeg hadde ikke gitt dere oppskrifta her hvis jeg ikke virkelig synes de var gode, men det synes jeg virkelig. De er perfekte på skolen og etter trening foreksempel.

Det dere trenger er:

3 dl Frokostblanding/ Musli (Se på bildet til venstre nedenfor, det er en kjempegod glutenfri musliblanding)

3 ss sukrin/ en dæsj honning

1 egg

1 eggehvite

6 ss peanutsmør

30 g mørk sjokolade (Jeg bruker ca to rekker, 6 ruter)

Ha frokostblanding, peanutsmør og sukker i en bolle, tilsett egg og bare eggehviten fra det andre egget. Hakk opp sjokoladen og ha den sammen med resten av ingrediensene. Rør fort og godt. Lag så store barer som du selv ønsker. Jeg lager ca 6-7 muslibarer, synes det blir perfekt størrelse. Trykk dem godt sammen på en stekeplate og la dem stå midt i ovnen i 20-25 min på 160 grader.

Noen som har prøvd noe lignende?

22 kommentarer

Siste innlegg