Thonga Beach Lodge

Heihei! Da tenkte jeg å skrive litt mer om Afrika-turen. Dere har jo fåTt hørt det meste fra Tintswalo Safari Lodge så nå er det på tide å gå videre.Vi hadde akkurat pakket oss ut av de fine rommene og spist frokost før vi skulle dra videre, denne gangen til Swaziland. Det er et eget land i Sør-Afrika. Det var en ekstreeemt lang tur på 6-7 timer. Og jeg elsker egentlig sånne roadtrips, men denne ble litt utenom det vanlige. Jeg mistenker å ha fått en eller annen matforgiftning eller allergi eller noe sånt, for ca hvert kvarter måtte jeg ut å spy! Det var helt forferdelig. Sjåføren vår ble selvfølgelig veldig irritert på stakkars meg og sa at vi aldri kom til å rekke frem til Swaziland før det ble mørkt. Men hallo hva skulle jeg gjøre da? Spy i bilen hans? (jeg gjorde det, shhh) hahahahaha. Det ble faktisk så ille at vi tenkte å slippe av meg, mamma og pappa for å sove på et hotell på veien og ta fly inn dit dagen etter. Men vi fikk tak i medisin og ting ble bedre, så vi forsatte turen.

Det var en av de typiske ‘stoppe-på-veien-og-kjøpe-all-slags-junkfood’ -bilturene. Jeg rett og slett elsker dem! Sent på kvelden kom vi fram til et fint hotell i Swaziland, men det var blitt mørkt så vi fikk ikke med oss noe av det. Greia var at vi egentlig bare skulle sove over der en natt for så å stå opp tidlig dagen etter og kjøre 6 nye timer!!! helt idiotisk egentlig men haha.

Utpå dagen neste dag kom vi fram til Thonga Beach. Det er faktisk den plassen jeg likte best av alle plassene vi var på i Sør-Afrika. Det var helt magisk der, med DEN herlige stranden som vi ikke kunne se enden på, og ikke en eneste person på den heller. Det var ikke fullt av solsenger og skrikende beibier liksom. Det var faktisk ikke en eneste solseng. Og det var nesten ingen andre gjester der, så igjen ble vi behandlet som hedersgjester haha.

Vi bodde faktisk i stråhytter, tro det eller ei! Men det var selvfølgelig ekstremt fine stråhytter da, med vann og do og alt vi trengte. Jeg og Pernille bodde i en hytte og utsikten var rett ut til stranden, åååh så herlig det var!

Her var rastauranten og baren. Haha neei det er ikke ekte øgler som henger på veggen borti der. Selv om det faktisk var øgler/firfisler overalt, bare at de var litt mindre.
Fikk også apebesøk her haha. De kom en hel gjeng nesten hver dag og satt seg på verandaen og så inn vinduene og banket på døren. De hadde faktisk også meg seg litt snacks noen ganger, som de hadde stjelt fra en annen hytte hahaha så komisk!


Her lå vi og solet oss, og dere ser jo at det ikke var beregnet for å mange gjester. Var som oftest bare vi som lå der og kanskje et annet par liksom.
En av dagene var vi på skilpadde-safari!! Vi skulle se at skilpaddene klekket ut og løp i vannet, men uheldighvis fant vi bare døde skilpaddebebbiser :((((((( Uansett så var det veldig koselig å kjøre rundt i safaribilen bortover vannkanten i solnedgang, helt til det ble bekkmørkt og vi måtte bruke lommelykter for å i det hele tatt se noe som helst.

♥♥♥

Hva synes dere om bildene?

25 kommentarer

Siste innlegg